Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

FOTO-VIDEO: The Voices of Business Awards la Brașov. La înălțime și la propriu, și la figurat

În prima săptămână a lunii aprilie, la Belvedere Business Events – Hotel Belvedere, ne-am întâlnit cu oamenii de afaceri din Brașov, a cincea oprire din seria de evenimente The Voices of Business Awards pe care revista Transilvania Business o organizează. The Voices of Business Awards este un eveniment unic de promovare a liderilor din business din Transilvania&Banat, care a fost susținut, la Brașov, de partenerii noștri Romprest Servicii Integrate, DAW Bența România, Welthee, E.ON România, Florăriile Magnolia, Crama Jelna, Luminița Balazs Fashion, Decorex Prod și Art Bending.

În cadrul ceremoniei de premiere desfășurate joi, 7 aprilie, au fost recompensate cu trofeul Companie de elită în business primele 50 de firme din județul Brașov, clasate în baza rezultatelor comunicate în 2020 și după următoarele criterii de departajare: capitaluri proprii (30%), active imobilizate (25%), cifra de afaceri (20%), profit (15%) și număr de angajați (10%), clasamente care au fost publicate în ediția cu nr. 107 a revistei Transilvania Business. Au fost distinse astfel: 20 de firme cu capital românesc, 20 cu capital străin și 10 cu capital mixt. Alți cinci antreprenori din județul Brașov care au dezvoltat afaceri noi, de perspectivă sau s-au remarcat în domeniul lor de activitate au fost recompensate cu trofeul Companie de elită în business. Totodată, pe două personalități brașovene care ne-au fost alături în cei aproape 12 ani de istorie ai revistei pe piața media de afaceri din România le-am răsplătit cu trofeul Partener strategic al revistei Transilvania Business.

Trofeele sunt realizate cu o bază de lemn de stejar, sârmă galvanizată și vopsea acrilică și au o înălțime de 27 de cm. Sunt o creație a partenerelui nostru, Art Bending.

Companiile clasate pe primele trei locuri au avut parte și de o altă surpriză din partea noastră, pregătită de redactorul șef al cotidianului mureșean Zi de Zi, Alex Toth, o integramă centrată în jurul denumirii companiei premiate, respectiv a publicației organizatoare a seriei de evenimente The Voices of Business Awards.

Buchetele de flori care au completat premiile au fost oferite de Florăriile Magnolia.

Mălina Moraru, prezentatoarea evenimentului, poartă o ținută semnată Luminița Balazs Fashion

 

Mesaje de bun venit

“The Voices of Business Awards este o inițiativă a revistei Transilvania Business, o etapă integratoare a proiectului special – Elite în business – Banat și Transilvania. Seria de evenimente reprezintă o invitație concretă în spiritul devizei noastre: ”Venim și scriem împreună despre afacerea ta”, prin care vă oferim oportunitatea de a fi vocea puternică a economiei reale din Transilvania și Banat transmisă la nivel național și la instituțiile europene”, a spus Aurelian Grama, fondatorul revistei Transilvania Business, în deschiderea evenimentului desfășurat la înălțimea, atât la propriu, cât și la figurat oferită de centrul de evenimente Belvedere Business Events.

Din partea autorității județene ne-a fost alături Szenner Zoltán Huba, vicepreședinte al Consiliului Județean Brașov. “Deși mă aflu aici în calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Brașov, de fapt eu sunt un antreprenor și voi mai fi, pentru că funcția este vremelnică. Încă din 1996, am fost antreprenor și nu pot și nu vreau să mă despart de modul de gândire antreprenorială. A fost ciudată trecerea în sistemul de stat, dar chiar și acolo să știți că modul de gândire a unui antreprenor orientat către eficiență reprezintă un avantaj. În acest sens, cred că tot mai mulți ar trebui să ne implicăm ca să schimbăm sistemul și să obținem un mediu economic mai prietenos cu antreprenorii. Vreau să felicit firmele care vor premiate în această seară, ultimii ani nu au fost ușori și cei care în acești ani au reușit să își mențină și chiar să își crească business-ul au dat dovadă de foarte mult profesionalism”, a fost mesajul său adresat comunității de afaceri brașovene.

 

Parteneri de nădejde

Partenerii sunt coloana de susținere a seriei de evenimente The Voices of Business Awards. Romprest Servicii Integrate, DAW Bența România, Welthee, E.ON România, Florăriile Magnolia, Crama Jelna, Luminița Balazs Fashion, Decorex Prod și Art Bending au făcut posibil ca evenimentul de la Brașov să se desfășoare fără probleme logistice la Brașov.

Romprest Servicii Integrate, companie din grupul Romprest, și-a dovedit capacitatea de a derula contracte complexe și de a interacționa cu clienți mari prin gestionarea unor obiective precum Gara de Nord din București, Arena Națională, tot din capitală, sau bazele militare NATO de la Deveselu și Mihai Kogălniceanu.

“Suntem astăzi alături de dvs. din două momente principale. În primul rând ne dorim să servisăm și clienții din industrii, ne aplecăm în mod special asupra industriei automotive, o industrie cu impact în România, aproape 14% din PIB-ul României nu este puțin lucru. În al doilea rând, noi suntem deja prezenți în județul dvs., așa cum suntem prezenți în majoritatea județelor din România, astfel putem asigura pe de o parte integralitatea serviciilor oferite, cât și integralitatea locațiilor, în situația în care aveți puncte de lucru pe raza mai multor județe vă puteți baza pe RSI ca unic furnizor de servicii. Puteți apela la noi cu încredere pentru servicii profesionale de curățenie, facility management, dezinfecție-dezinsecție-deratizare. De asemenea, deszăpezirea, degivrarea fac și ele parte din portofoliul nostru”, a punctat Mihai Duță, Sales Director Romprest Servicii Integrate în timpul evenimentului.

Compania Romprest Servicii Integrate se mai diferențiază în piață prin rapiditatea cu care poate interveni la o solicitare. Echipele mobile sunt disponibile 24/7 pentru a răspunde unor situații tehnice de urgență și pentru a gestiona proiecte de scurtă durată, de 1-2 săptămâni.

Emanuel Suciu, coordonator marketing DAW Bența România, ne-a adus mesajul excelenței la gala The Voices of Business Awards.

DAW Bența România care este prezentă în România cu brandul Caparol, este un brand de origine germană, de top în Europa, este cunoscut în industria materialelor profesionale de finisaje-construcții, vine să sprijine demersul de a susține excelența în mediul de afaceri. Ne caracterizează inovația continuă, oferim calitate prin produse, prin servicii și prin soluții potrivite pentru orice proiect în care suntem angrenați”, a subliniat acesta, înainte să privim comprimată în câteva minute istoria unei companii care celebrează anul acesta 21 de ani de existență.

 

Vocile business-ului brașovean

Credem că suntem o companie media dinamică, iar niciun eveniment pe care îl organizăm, putem să afirmăm acest lucru după cinci gale, nu seamănă între ele, pentru că, la Brașov, am auzit foarte clar și vocea comunității de afaceri din județ.

La 25 de ani de la înființarea companiei, Chemark Rom a fost premiată de revista noastră pentru ocuparea locului IV în categoria Companii cu capital integral românesc.

Suntem un business de distribuție, am început ca un joint-venture cu o companie din Ungaria – Chemark Rom Ungaria, iar în momentul acesta Chemark Rom este un business 100% românesc. Aniversăm 25 de ani de activitate anul acesta, așa că premiul vine chiar într-un moment festiv. Este o provocare să asigurăm un lanț logistic la nivelul întregii țări, un lanț de distribuție atât prin 1.200 de magazine agricole, cât și pentru aproape 1.500 de fermieri profesioniști. Ne îmbunătățim capacitatea de a răspunde la provocări climatice, provocări de aprovizionare și, nu în ultimul rând la normativele europene în baza cărora înlocuim produse din portofoliu”, a fost mesajul lui Lucian Iuga, director marketing, Chemark Rom.

Clasată pe locul al cincilea, Sergiana Prodimpex a fost reprezentată la ceremonie de doamnele Diana Zahariea, director general, și Ana Neculoiu, Deputy Group CFO.

“Premiul de astăzi aș vrea să îl dedic în primul rând angajaților noștri, fără de care nu am fi fost astăzi aici, și este o dovadă vie că viziunea Sergiana se întâmplă și în realitate, nu doar pe hârtie, viziunea este aceea de a fi brandul recunoscut pentru calitate și încredere”, a spus Diana Zahariea.

Daniel Badea, director marketing Selgros Cash&Carry, a ridicat premiul pentru compania clasată pe primul loc între firmele cu capital integral străin.

“Anul acesta împlinim 21 de ani de când am intrat pe piața din România, am intrat chiar prin magazinul din Brașov în 2001. La acel moment era un nucleu format dintr-o mână de oameni, iar acum avem 23 de magazine și aproape 5.000 de oameni în echipă. A fost un drum lung până aici, plin de provocări, dar și de succes. Facem parte dintr-un grup puternic – Transgourmet, unul dintre cei mai puternici operatori din domeniul gastronomiei de la nivel european. Ca activități, acoperim mai multe domenii – comerț, distribuție, producție. La nivel de clienți este o paletă foarte largă de categorii de clienți – gastronomi, revânzători, clienți finali. Obiectivul nostru este ca tuturor acestor clienți să le oferim servicii de calitate”, a fost mesajul său.

Dipl. ing. Sorin Poteraș, directorul general al Schaeffler Romania, a subliniat că, în anul 2021, numărul de angajați al companiei a crescut cu aproape 25%.

“Schaeffler continuă să se dezvolte și să se transforme. Prin noua noastră poziție “We pioneer motion” venim, bineînțeles, cu o strategie care să răspundă mediului economic dinamic actual și tuturor provocărilor pe care Schaeffler ca furnizor global le are în prezent. Anul trecut a fost, într-adevăr, un an excelent, cel mai bun an al nostru de până acum, am reușit să avem o cifră de afaceri de 550 milioane de euro, peste 5.400 de angajați, doar anul trecut am angajat 1.000 de oameni la Schaeffler. Continuăm să ne dezvoltăm astfel încât să ne întărim poziția de lider mondial în domeniul rulmenților”, a subliniat top managerul după ridicarea trofeului.

Stabilus Romania a pornit de la producția de sub 150.000 de repere pentru a ajunge la peste 2 milioane și țintește la o producție de 4 milioane de repere.

“Avem în jur de 17 ani de când ne-am început activitatea la Brașov, Stabilus România are între timp două fabrici la Brașov, chiar pe aceeași stradă, pe DN11, la 3 km distanță una de cealaltă. Chiar dacă a fost pandemie, am reușit să obținem o cifră de afaceri de 160 milioane de euro doar la Brașov, reprezentând o cincime din totalul cifrei de afaceri a grupului, cu 18 firme worldwide. În total avem în jur de 1.400 de anagajați, pe care am reușit să îi păstrăm și în timpul pandemiei. Fabricăm un produs pe care îl denumim hidden champion pentru că ușurează cazna la mișcări de ridicări aero, auto, mobilier ș.a.m.d.”, a mai arătat Cristian Popescu, director general Stabilus România, companie care închide top 3 firme cu capital integral străin.

Clasată pe locul al nouălea, Preh România, dincolo de rezultatele negative în ceea ce privește profitul, rămâne o companie stabilă și bogată. Mai mult, după cum a subliniat Adina Parghel, director HR Preh România: În ultimii trei ani am avut o situație financiară mai delicată, în schimb am reușit să menținem toți angajații în companie, chiar dacă ultimii doi ani în industria automotive au fost foarte grei, totuși am mers înainte, comenzile au început să crească, anul trecut am avut și noi aproximativ 800 de noi angajați.”.

Puterea cuvântului împreună ne-a fost demonstrată de Cristina Nicodim, Marketing Specialist, Maurer Imobiliare SA, companie care s-a plasat pe locul 18 în clasamentul companiilor cu capital străin.

“Cinsprezece ani de experiență pe piața imobiliară, peste 10.000 de apartamente vândute în opt proiecte imobiliare din șase orașe ale țării ar fi doar câteva cifre care stau în spatele brandului Maurer Imobiliare. Dar nu aceste cifre și nici măcar indicatorii pe care i-ați prezentat nu reprezintă etalonul după care noi ne măsurăm rezultatele. Mai importante pentru noi sunt miile de mulțumiri din partea clienților noștri. De asemenea, reușim în continuare să facem lucruri frumoase pentru că credem cu atâta tărie în puterea cuvântului împreună, împreună cu partenerii noștri, împreună cu furnizorii noștri, împreună cu angajații noștri și cu clienții noștri”, a fost mesajul acesteia.

Ciprian Pendus, director rețea magazine Prodlacta, a transmis obiectivul pe care compania clasată pe locul II în rândul firmelor cu capital mixt îl țintește: “Sper să ne menținem și în viitor același standard ridicat pe care îl avem acum în activitate”.  

Traian Ionescu, administrator al Dacia Plant, o altă companie care împlinește anul acesta o vârstă rotundă, a strecurat în mesajul său câteva cifre cheie: Dacia Plant împlinește anul acesta 20 de ani de activitate, am încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro. Toate produsele le realizăm în comuna Bod, unde avem 200 de angajați. De-a lungul celor 20 de ani de activitate am plătit taxe, impozite la statul român – 20 milioane de euro. La fiecare 4,8 secunde cineva consumă un produs Dacia Plant”.

 

Parteneri strategici cu mesaj

Werner Braun – președinte Clubul Economic German din Brașov este unul dintre cei mai vechi colaboratori ai noștri, fiind distins pentru susținerea pe care ne-a arătat-o cu trofeul Partener strategic al revistei Transilvania Business. A avut, ca întotdeauna, un mesaj care să ne pună pe gânduri și de trezire pentru cei care pot să schimbe lucrurile.

“Cred că este mare nevoie în mediul de business de o asemenea revistă, pentru că un lucru pe care nu prea îl știm noi în România să îl facem este să ne promovăm sau cei care fac performanță să fie promovați. În al doilea rând vă felicit pentru inițiativa de a reporni aceste conferințe, sigur ați avut și dvs. doi ani foarte grei, dar cred că vine foarte bine această inițiativă pentru că sunt semnale clare în piață că se va relansa economia . Noi, la Clubul Economic German am avut în această săptămână patru investitori care doresc să investească în România, ceea ce e un semnal clar că în România se poate face performanță, ceea ce ați dovedit dvs. deja cu toții. Un singur lucru cred că mai este nevoie și trebuie să muncim cu toții: trebuie să investim mai mult în educație. Lipsa forței de muncă calificate este blocajul numărul 1 al investițiilor aici, nu întreabă niciun investitor cât e metrul pătrat, cât e chiria, cât e energia electrică, ci întreabă unde găsesc oameni calificați”, a spus Werner Braun. Clubul Economic German a înființat Școala Profesională Germană Kronstadt și are alte proiecte de educație care să asigure retenția elevilor de astăzi – angajații de mâine în județ.

Iceberg+ este una dintre companiile inovatoare din județul Brașov, cu multe proiecte de viitor, fondată de un colaborator de cursă lungă al nostru – Ionuț Țața. De altfel, un asemenea proiect l-a reținut pe Ionuț Țața la Târgu Mureș, astfel că trofeul Partener strategic al revistei Transilvania Business a fost ridicat de Adriana Cojocaru, COO, Iceberg, iar cu Ionuț Țața ne-am revăzut la sesiunea de networking. “Suntem o firmă de consultanță pentru afaceri mici și mari, pentru investiții și transfer tehnologic. Avem o echipă de peste 100 de consultanți și experți”, a sintetizat Adriana Cojocaru core-business-ul Iceberg+.

 

Performanța răsplătită

Au fost premiate următoarele firme cu capital românesc:

  1. Bilka Steel SRL
  2. Avicola Brașov SA
  3. Elmas SRL
  4. Chemark ROM SRL
  5. Sergiana Prodimpex SRL
  6. PRO SOFT SRL
  7. Bepco SRL
  8. Vectra International SRL
  9. COS 2000 Distribution SRL
  10. Temad CO SRL
  11. SEDA Invest SRL
  12. Rail Force SRL
  13. Ramoss COM SRL
  14. Isaran SRL
  15. Vectra Logistic SRL
  16. Silnef SRL
  17. Tecvivo SRL
  18. Ropharma Logistic SA
  19. ICCO E.M.T. Electronic Manufacturing Tehnology SRL
  20. TM Inox SRL

 

Au fost distinse, de asemenea, 20 companii cu capital străin:

 

  1. Selgros Cash & Carry
  2. Schaeffler Romania
  3. Stabilus Romania
  4. Autoliv Romania
  5. Joysonquin Automotive Systems Romania
  6. Sika Romania
  7. Purolite
  8. Miele Tehnica SRL
  9. PREH Romania
  10. Premium Aerotec
  11. Totalenergies Marketing Romania SA
  12. Carmeuse Holding SRL
  13. Benchmark Electronics Romania SRL
  14. Hutchinson SRL
  15. Europharm Holding SA
  16. Eldon SRL
  17. Delaco Distribution SA
  18. Maurer Imobiliare SA
  19. Duvenbeck Logistik SRL
  20. Holver SRL

 

Zece companii cu capital mixt au primit, totodată, trofeul Companie de elită în business:

  1. Ropharma SA
  2. Prodlacta SA
  3. Urban Invest
  4. Airbus Helicopters Romania SA
  5. Metersit Romania
  6. Europig SA
  7. Transformer Energy Supply
  8. ARC Electronic
  9. Unior Tepid
  10. Volumax Logistic SCS

 

Companiile de perspectivă distinse sunt următoarele:

Dacia Plant

Romradiatoare SA

Apemin Zizin

Electroprecizia SA

Lingemann Beschaffungssysteme SRL

 

Am fost onorați să răsplătim două personalități care ne-au fost alături în acest drum pe care îl parcurgem de aproape 12 ani: pe Werner Braun – președinte Clubul Economic German Brașov, și pe Ionuț Țața – CEO Iceberg +.

În finalul ceremoniei de premiere, i-am simțit aproape pe partenerii Welthee, prin intermediul celor două video-uri care ne explică succint complexitatea fondului de investiții descentralizat care ne-a însoțit și ne va însoțit în tot drumul nostru până la finalul lunii iunie.

Ne-au fost alături, totodată, o echipă din partea E.ON România, alcătuită din Franciska Petrescu, Bogdan Bărăgoiu și Lucian Duicu.

Am încheiat seara la o sesiune de networking alături de partenerul nostru Crama Jelna, o cramă artizanală, de familie din judeţul Bistriţa-Năsăud care continuă și dezvoltă o tradiţie viticolă adormită timp de mai multe secole. Îngrijite cu dragoste, cele 26 de hectare de viţă de vie, dau rod următoarelor soiuri: Sauvignon Blanc, Fetească Albă, Fetească Regală, Muscat Ottonel, Pinot Noir. În vinurile sale veţi putea regăsi tipicitatea de Lechinţa-Jelna și anume: prospeţime, aciditate și rafinament.

Gala The Voices of Business Awards va fi organizată în perioada următoare în județele: Bistrița-Năsăud și Harghita (aprilie); Covasna, Alba, Maramureș și Hunedoara (mai); Cluj, Sălaj, Mureș și Arad (iunie).

 

Total
36
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Germanii de la Dalli discută vânzarea sau închiderea fabricii de detergenți pe care o au la Timișoara

Articolul următor

Studiile de fezabilitate pe drumul expres Lugoj – Filiași ar trebui terminate în doi ani de la atribuire

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
36
Share