Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Autostrada Nordului”, faza pe variante. Apare un traseu alternativ

Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava are o nouă variantă pentru lotul 3, Bistrița – Vatra Dornei.
Noua variantă pentru lotul 3 prevede 8 km de tuneluri și 7 km de viaducte | Foto: CJ B-N

Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava a primit o nouă variantă pentru lotul 3, Bistrița – Vatra Dornei.

“Lucrăm, alături de Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, primarii județului și specialiștii noștri la drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Pe loturile 1 (Baia Mare – Dej) și 2 (Dej – Bistrița) s-a demarat procedura de achiziție privind elaborarea studiului de fezabilitate.

Pentru lotul 3 (Bistrița – Vatra Dornei), în etapa de proiectare, pentru care s-a prezentat o variantă alternativă a traseului și a soluțiilor tehnice, sunt prevăzute 8 km de tuneluri și 7 km de viaducte”, a spus Emil Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud. Acesta a avut o întâlnire de lucru cu ministrul în care s-a discutat de tronsoanele prioritare de drumuri din județ.

Stadiul în care se află tronsoanele prioritare

  • Tronsonul Drumul Național 17D Rodna – Valea Mare. Contract de execuție lucrări în contestație. După finalizarea contestațiilor se emite ordinul de începere a lucrărilor de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj
  • DN 17C km 0+00- km 9+020, reparații capitale. Sunt depuse documentații pentru obținerea avizelor și emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Valoare lucrări: 90 milioane lei.
  • DN 17D km 86-km 103+632, Valea Mare – Cârlibaba. În stadiu de refacere a studiului de fezabilitate de către DRDP și transmiterea cererii de finanțare către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Valoare: 350 milioane lei.
  • Centurile ocolitoare ale orașelor, cu ajutorul cărora traficul rutier ar fi mai aerisit. Acestea sunt pentru municipiul Bistrița, orașele Năsăud și Beclean – pentru care a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.

“Se lucrează intens la actualizarea indicatorilor privind lucrările de construcții și la o posibilitate de modificare a legii achizițiilor privind reducerea termenelor pentru obținerea avizelor. Este nevoie să cunoaștem și să luăm în calcul toate detaliile pentru a avansa corect într-unul din cele mai importante investiții ce se pregătesc a fi demarate în perioada următoare”, spune Moldovan.

Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare: Dej – Bistrița, parte a aliniamentului “Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, și sectorul independent Cluj-Napoca – Dej.

Total
4
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
Unitatea de turism Univers T, din Cluj-Napoca, a raportat finalizarea amfiteatrului din cadrul complexului său de conferințe.

Hotelul Univers T și-a renovat amfiteatrul de business

Articolul următor

TRANSAVIA, premiată pentru responsabilitate și implicare socială în cadrul Galei Romanian CSR Awards 2022

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
4
Share