Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cel mai lung tunel rutier din România intră în licitație. Cum va arăta tunelul Meseș

Licitația care cuprinde tunelul rutier Meseș al Autostrăzii Transilvania (A3), cel mai lung de acest fel din țară, va fi demarată.  
Viitorul tunel care va străpunge Munții Meseș se va întinde pe 3 km | Foto: MTI

Licitația care cuprinde tunelul rutier Meseș al Autostrăzii Transilvania (A3), cel mai lung din țară, va fi demarată.

tunelul Meseș

“Tunelul Meseș, cel mai lung din România, este cu un pas mai aproape de construire. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a transmis documentele la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, pentru validare.

Documentația pentru etapa a doua a licitației tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău include și tunelul Meseș. Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată în aprilie 2020. Prețul estimat: 4,5 miliarde lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Cel mai dificil lot al A3 are o lungime de 41 km. Din acesta, 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de 1 miliard de lei, fără TVA. Tunelul forat va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens”, a declarat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri, pasaje, pe 13 km. Contractul, finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027, prevede un an pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel. Acesta trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
10
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
fabrica Envipco Sebes

La Sebeș se vor produce aparate de colectare selectivă a ambalajelor de băuturi

Articolul următor

Rectorul ULBS, Sorin Radu: Cercetarea nu poate fi niciodată un simplu „job”

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
10
Share