Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Provocările post-Covid ale serviciilor pentru afaceri: motivarea angajaților și întoarcerea lor la birouri

65% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri solicită angajaților să lucreze de la birou 2-3 zile pe săptămână.

65% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri solicită angajaților să lucreze de la birou 2-3 zile pe săptămână, potrivit unui studiu al ABSL.

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) a realizat în perioada februarie – aprilie un studiu având ca temă modalitățile de lucru postpandemie adoptate de aceste companii pentru perioada 2022-2023. 49% dintre cele chestionate au afirmat că provocările cele mai mari sunt legate de implicarea și motivarea angajaților, de modalitățile de a-i determina să se reîntoarcă la birou.

Numărul angajaților care vor să lucreze doar de la birou este foarte redus în 90% dintre companii. 60% dintre ele spun că între 50 și 100% dintre angajați preferă modalitatea de lucru hibrid. Dintre ei, majoritatea vor lucra de la birou 2 zile pe săptămână (37% dintre companii) sau 3 zile (27%). Zilele în care se lucrează de la birou sunt stabilite de către angajați (30%), management (30%), team leader (25%), clienți (15%).

În top trei angajați ce preferă munca de acasă sunt cei care au în grijă copii mici sau alți membri ai familiei, cei care pierd prea mult timp în trafic sau fac naveta, cei care lucrează în IT. O parte dintre cei cu copii mici se află și în topul celor care vor să lucreze doar de la birou (pentru a se putea concentra mai bine), alături de juniorii din companie, de noii angajați, de cei care au nevoie să lucreze împreună alți colegi.

Munca “de oriunde” în viziunea angajatorilor: doar cea prestată din România

“60% dintre companiile industriei plănuiesc ca revenirea la birou să se facă printr-o perioadă de reacomodare. Orice angajat să poată veni la birou atunci când vrea, fără să existe un număr obligatoriu de zile. Treptat, procentul celor care vor lucra de la birou va crește și vor începe să apară reguli foarte clare.

În stabilirea modului de lucru (de acasă, hibrid, de la birou) companiile vor ține cont de tipul de activitate prestată, de experiența, performanța, mărimea echipei, tipul de proiect, preferințele angajaților și clienților. Toate serviciile furnizate de industria noastră se pot realiza din formatul hibrid, de aceea acest mod de lucru va continua și după terminarea pandemiei”, spune Ciprian Dan, președinte ABSL.

26% dintre companiile respondente acceptă ca în mod excepțional sau respectând anumite reguli (număr maxim de zile / an), angajații lor să lucreze dintr-o altă țară. 64% dintre companii privesc munca de oriunde ca fiind derulată doar din România. Acești angajați vor trebui să vină periodic la birou.

Productivitate mai mare la lucrul de acasă

“70% dintre companiile ABSL au raportat că productivitatea angajaților este mai mare acum, comparativ cu 2020. 25% au raportat o productivitate similară cu cea dinaintea pandemiei. Cei mai angajați apreciază faptul că au posibilitatea să lucreze de acasă, că au găsit un echilibru între muncă și viața personală. Pentru alții acest mod de lucru a dus la o creștere a orelor suplimentare.

71% dintre companii au implementat un program flexibil de muncă. Cea mai mare provocare a companiilor din industria noastră rămâne motivarea și implicarea angajaților, 28% dintre companii punând acest aspect pe primul loc. Un alt aspect important este necesitatea prezenței la birou pentru formarea viitorilor lideri. În majoritatea cazurilor, aceștia trebuie să exerseze interacțiunea directă pentru a putea învăța să conducă echipe într-un mod competent”, arată Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte al ABSL.

S-au înmulțit plecările din companii

Peste 50% dintre respondenți spun că în ultimele patru luni a crescut rata plecărilor din companie. Ei încearcă să compenseze acest lucru prin salarii și pachete de beneficii și de well-being competitive, programe de dezvoltare de carieră și mobilitate internă.

Studiul ABSL dezvăluie și un profil al candidaților în 2022: aceștia apreciază flexibilitatea, au așteptări salariale foarte mari, multe alte solicitări (beneficii), pun accent pe echilibrul dintre muncă și viața personală, vor să știe care sunt posibilitățile de evoluție în carieră, preferă să lucreze de acasă. 74% dintre companii au extins procesul de recrutare în toată țara, oferind soluții diferite de telemuncă.

35% dintre companii au angajat, anul trecut, până la 5% persoane care locuiesc în orașe diferite de cel în care își au sediul. 66% au adaptat spațiul de birouri sau urmează să o facă la particularitățile noului mod de lucru. Biroul facilitează comunicarea și interacțiunea: mai multe zone pentru relaxare, mai multe spații de întâlniri și socializare.

Studiul a fost realizat în perioada februarie – aprilie, prin participarea a 45 de companii din România cu 32.000 de angajați. ABSL este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services. Aceasta adună 70 de companii din domenii ca Shared Services Center, Business Process Outsourcing, Information Technology Outsourcing, Research and Development.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Huawei își extinde contractul de închiriere în Globalworth Tower București

Articolul următor
Compania aeriană HiSky a stabilit destinațiile avioanelor sale turistice cu plecare de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC).

Unde își trimite charterele HiSky de la Cluj-Napoca: Egipt, Turcia și Tunisia

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share