Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autoritatea pentru Reformă Feroviară vrea să cumpere 62 de trenuri electrice cu 4,1 miliarde lei

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a demarat procedura de achiziţie a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs, conform anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Potrivit acestuia, valoarea maximă estimată a achiziţionării trenurilor respective este de 4,1 miliarde lei.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să realizeze achiziţia de material rulant nou (RE-R) şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare şi cu prevederile legislaţiei din România. Achiziţia va consta în: A) PRODUSE: 1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane şi regionale”, se arată în Caietul de Sarcini al achiziţiei.

Procedura de achiziţie este împărţită pe trei loturi (pe regiuni):

1. Lotul 1 – 20 de trenuri destinate transportului feroviar de călători de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, cu o valoare estimată între 1 și 1,3 miliarde de lei fără TVA.

2. Lotul 2 – 23 de trenuri pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,2 și 1,5 miliarde de lei fără TVA.

3. Lotul 3 – 19 trenuri pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiorii, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984 milioane și 1,2 miliarde de lei fără TVA.

Autoritatea contractantă nu limitează numărul de loturi care pot fi atribuite aceluiaşi ofertant, astfel încât cele trei loturi ar putea fi atribuite aceluiaşi ofertant ca urmare a aplicării criteriilor de atribuire.

Instituția precizează că perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preţ, iar factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt 70% – Componenta financiară; 30% – Componenta calitate, din care: 9% plusvaloare; 9% program de livrare; 12% disponibilitatea vehiculelor în perioada de garanție și în perioada de  mentenanță.

Ofertele pot fi depuse până pe 4 iulie 2022 şi trebuie menţinute până în 4 ianuarie 2023.

În afară de această achiziţie, ARF intenţionează să cumpere şi 40 de trenuri pe hidrogen şi cu baterii, pentru care a iniţiat o consultare de piaţă.

Total
16
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

„Trei Brutari” investește 6,7 mil Euro în Parcul Industrial Eurobusiness I din Oradea

Articolul următor

A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor la noul terminal de plecări externe al Aeroportului Internațional Timișoara

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
16
Share