Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dan Danciu, director general GOTO Parking: „Avem cea mai modernă parcare de aeroport din întreaga țară”

Dan Danciu, directorul general al GOTO Parking, parcarea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, și-a propus să accelereze dezvoltarea și modernizarea GOTO Parking, încă din momentul în care a venit la conducerea acestei companii, în luna noiembrie a anului 2021. Economist la bază, cu experiență de peste 16 ani în management, gestionarea IMM-urilor și 5 ani în domeniul militar, Dan Danciu colaborează cu grupul Impetum și CITR de peste 10 ani. Obiectivele sale pentru GOTO Parking în perioada următoare se concentrează pe dezvoltarea și modernizarea parcării.

GOTO Parking este denumită „cea mai modernă parcare de aeroport din România”. Care au fost principalelele investiții necesare pentru a aduce parcarea la acest nivel?

GOTO Parking a preluat în administrare parcarea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj în 2019, moment în care a început implementarea unei strategii de modernizare bine puse la punct. Am investit peste 500.000 de euro pentru a transforma fosta parcare în ceea ce vedem astăzi. În acest moment, parcarea dispune de un mod de operare modern, adaptat nevoilor utilizatorilor ei. Datorită acestor investiții, GOTO Parking a ajuns la acest stadiu în care poate fi numită cea mai modernă parcare din întreaga țară. Astfel, este singura parcare de aeroport din România care dispune de un sistem integrat de management. Decizia schimbării sistemului folosit anterior a fost luată în 2020, iar implementarea a fost posibilă în urma unei investiții de 1,1 milioane de lei.

Tot în 2020, am investit 580.000 de lei în construcția unui sistem de iluminat și a unuia de supraveghere video, pentru a oferi toate condițiile de siguranță șoferilor care își parchează mașina în incinta parcării administrate de noi. La toate aceste investiții în infrastructură s-au adăugat cele pentru digitalizare. Acestea au fost necesare pentru a putea oferi o experiență modernă utilizatorilor GOTO Parking, al căror număr a fost în continuă creștere în ultimii ani.

Anul 2020 a fost unul dificil pentru toate afacerile, iar 2021 a stat sub semnul unei revitalizări economice pentru majoritatea domeniilor. Care a fost situația în ceea ce privește volumul de mașini parcate în ultimii doi ani?

Anul 2020 a fost unul puternic marcat de contextul pandemic în care, din cauza restricțiilor impuse de către autorități, dar și din cauza schimbării de comportament al românilor, caracterizat printr-o reținere înspre a face deplasări internaționale neesențiale, a scăzut și numărul de pasageri de pe aeroporturi. Cu toate acestea, rezultatele înregistrate în ultimii doi ani de către GOTO Parking sunt încurajatoare.

Astfel, dacă în 2020, GOTO Parking a înregistrat un număr de 333.104 de tichete, în 2021, a fost vorba de peste 390.000, ceea ce înseamnă o creștere de peste 18 procente față de anul anterior. Nu doar numărul de utilizatori ai parcării a crescut, ci și timpul mediu de staționare, de la 50 de minute în 2020, la 79 de minute în 2021.

Ținând cont că municipiul Cluj-Napoca este un pol important în ceea ce privește digitalizarea, ce demersuri ați realizat pentru ca GOTO Parking să țină pasul cu acest trend?

Într-adevăr, întreg ecosistemul din zona Clujului este concentrat spre evoluție în zona digitală, spre a oferi consumatorilor o experiență modernă, indiferent de tipul de serviciu pe care îl accesează. În acest context, GOTO Parking ține pasul cu digitalizarea accelerată, acest lucru putând fi simțit de către utilizatorii parcării în mai multe etape ale interacțiunii cu noi.

Astfel, chiar din momentul în care știu că vor avea nevoie să vină la aeroport, clienții pot să își rezerve în avans un loc de parcare prin intermediul aplicației ZEN PARKING. Instalarea acestei aplicații este gratuită și oferă acces la o largă rețea de parcări atât din Cluj-Napoca, cât și din alte orașe ale țării. Serviciul este posibil datorită unei investiții pe care am realizat-o în cursul anului 2021.

GOTO Parking este pionier în România și în ceea ce privește modalitățile de plată moderne. Achitarea contravalorii timpului de staționare se poate realiza rapid, extrem de ușor și în siguranță, prin intermediul aplicației yeParking. De asemenea, și această aplicație poate fi descărcată gratuit, pe sistemele de operare iOS și Android, iar plata se poate realiza printr-o simplă scanare a cardului eliberat la intrarea în parcare.

În plus, datorită numărului mare de clienți, am decis să implementăm și sistemul de recunoaștere a numerelor de înmatriculare, GOTO Parking fiind prima parcare de aeroport din țară care oferă acest serviciu. Recunoașterea plăcuțelor de înmatriculare oferă un plus de siguranță, dar în același timp ajută la crearea unui sistem de trafic bine dezvoltat, care este necesar în contextul în care numărul pasagerilor de pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca continuă să crească.

În anul 2021 ați început o serie de proiecte prin care arătați că doriți să vă apropiați de clienți. Ne puteți oferi mai multe informații în legătură cu aceste proiecte?

În această perioadă dificilă am realizat cât de important este să fim cât mai aproape unii de alții. De aceea am decis să le arătăm clienților noștri, cu ajutorul unor mici atenții, că suntem conștienți cât de importanți sunt pentru noi. Desigur, toate investițiile pe care le-am făcut până în acest moment, dar și cele pe care urmează să le facem au fost realizate în interesul clienților. Însă am simțit nevoia să oferim puțin mai mult. Am început cu proiectul „O carte pe fiecare mașină” ca o campanie de Crăciun, apoi le-am oferit în ianuarie câte o racletă, iar în februarie, pentru a sărbători luna dragostei, i-am îndemnat pe clienții noștri să se iubească pe ei înșiși pentru a le putea oferi afecțiune celor dragi. În luna martie, desigur, am oferit mărțișoare și flori. Cred că este important ca orice companie să își vadă clienții ca mai mult decât o sursă de venit. Să îi vadă ca oameni care de-a lungul vieții au parte de bucurii, dar și de tristeți și pe asta să își construiască relația cu ei.

Ați realizat o colaborare inedită cu Festivalul Internațional de Carte Transilvania. Cum vedeți pe termen lung această colaborare?

Această colaborare a apărut din două motive. Primul, pentru că dorim să ne implicăm activ în comunitatea clujeană, iar al doilea deoarece dorim să susținem cultura. Festivalul Internațional de Carte Transilvania este unul cu vechime, cu rezonanță la nivel mondial, realizat chiar în inima municipiului Cluj-Napoca și, astfel, cu ajutorul acestei colaborări, am reușit să atingem ambele puncte de la care am pornit. De asemenea, în cadrul primei noastre acțiuni comune, „O carte pe fiecare mașină”, am susținut și afacerile locale, cărțile fiind achiziționate de la două edituri din Cluj. Cultura scrisă are nevoie de orice susținere în această perioadă, deoarece a avut mult de suferit de la declanșarea pandemiei. Ne dorim ca parteneriatul nostru cu FICT să fie unul pe termen lung și să realizăm activități inedite, prin care să atragem lumea spre carte.

Care sunt planurile pentru anul 2022 în ceea ce privește investițiile? Pe ce doriți să vă concentrați?

Ne dorim să continuăm demersurile noastre de a face ca GOTO Parking să fie cât mai practică și cât mai accesibilă pentru clienții noștri. Astfel, anul acesta ne-am propus să asfaltăm zona din fața terminalului vechi și să reconfigurăm zona din fața accesului secundar. De asemenea, ca să le fie cât mai ușor clienților noștri să circule în incinta GOTO Parking, ne-am propus să refacem marcajele rutiere. Ne așteptăm ca până la finalul acestui an să ajungem la 500.000 de mașini parcate.

Care sunt planurile pe termen mediu și lung?

Ținând cont de faptul că cererea pentru locuri de parcare este în creștere datorită trendului ascendent a traficului de pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca, în viitorul apropiat dorim să demarăm construcția unei parcări supraterane, pentru a face față cererii. Vrem să ținem în continuare pasul cu parcările de aeroport din Europa Occidentală, iar atenția noastră se va concentra în mare parte pe dotarea parcării cu stații pentru încărcarea mașinilor electrice. Vom face în continuare investiții și în ceea ce privește digitalizarea, cu scopul de a implementa soluții cât mai clare și simple pentru a îmbunătăți relația dintre noi și clienții noștri.

(Publicat în ediția print TB 108, martie/aprilie 2022)

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Soluție pentru mobilitate prin care salvezi timp, reduci poluarea. Proiectele de centuri

Articolul următor

Summer Experience - Internship la STC SA

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
1
Share