Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

API: Marile proiecte de infrastructură lipsesc la Cluj

Administrația locală a concretizat doar proiecte mici de infrastructură în zona Cluj-Napoca, proiectele mari fiind gestionate prost, constată Asociația Pro Infrastructură (API)
Traseul ales pentru drumul care ar trebui să conecteze Cluj-Napoca de A3 | foto: API

Administrația locală a concretizat doar proiecte mici de infrastructură în zona Cluj-Napoca, proiectele mari fiind gestionate prost, constată Asociația Pro Infrastructură (API)

“În ultimii ani s-a răspândit ideea calității vieții de la Cluj, administrația locală mizând pe infrastructura modernă. Totul se bazează pe proiecte mici dar gestionate decent de către unii oameni competenți din primărie: vopsirea bulevardelor centrale, refacerea unor drumuri dând prioritate transportului public și noi spații verzi. Limita de competență a autorităților este infrastructura mare, unde primăria se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero”, conform API. Organizația de monitorizare face inventarul marilor proiecte.

Metroul promis este, conform licitației în desfășurare explicată pe larg în 22 martie, doar o jumătate de metrou care se oprește la stația Sf. Maria, în zona Calvaria. Zonele dens populate, cum sunt cartierul Mănăștur și comuna Florești, se amână după 2035.

Centura metropolitană, proiect vândut cu succes clujenilor încă din 2015, motiv de fală pentru administrație, e în realitate gestionată prost. Studiul de fezabilitate licitat de primărie în 2018 cu durata de 1 an ține deja de 4 ani. API a atras atenția asupra termenului nerealist. Primăria a ales varianta populistă. Acum suntem cu toții martori ai unui fenomen numit “a nu mai ști pe unde să scoți cămașa”.

Un posibil eșec: trenul metropolitan

Trenul metropolitan pe infrastructura CFR existentă, un proiect bun care ar putea fi implementat relativ repede, urmează să fie dat și el de gard. Investiția necesară de 200 milioane de euro a fost “negociată” de primărie la doar 70 milioane, sacrificând frecvența de operare la 1 tren pe oră, o frecvență decentă fiind de minim 3 trenuri pe oră. Atragem atenția asupra posibilului eșec și solicităm responsabililor să facă eforturi să găsească finanțarea necesară realizării unui proiect bun pentru cetățeni.

Drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada Transilvania (A3), în zona Tureni, important cât un lot de autostradă, deși nu e în ograda primăriei, a fost promis de multe ori. Evident, nu este gata. Nici nu avem lansată licitația de lucrări, putând fi dat în folosință la final de 2024 în cel mai optimist scenariu, abia în 2025 realist vorbind.

Bd. 21 Decembrie, modernizat pe jumătate

În oraș, Compania de Transport Public (CTP), condusă de același personaj din 1990 încoace, se vede modernizată cu de-a sila și tot neputincioasă rămâne. Compania are zeci de troleibuze nou-nouțe care strâng praf în depouri fiindcă nu a fost în stare să extindă liniile de transport în comun.

Toate tramvaiele circulă azi cu maximum 30 km/h, un pic mai lent decât dacă ar fi trase de cai, deoarece CTP nu recunoaște eșecul achiziției de tramvaie românești noi și proaste care se dezintegrează din mers pe o linie bună, refăcută. Primim în schimb “amenințări” cu autobuz fără șofer pe o ipotetică “linie 0”.

API a cerut primăriei recunoașterea eșecurilor CTP și demararea procedurilor transparente pentru alegerea unei conduceri competente. Promitem tot, facem jumătate. “Vă mai amintiți de Podul Porțelanului cu un picior construit și unul nu, că au dat de sare? Sau Bd. 21 Decembrie, modernizat cu surle și trâmbițe, dar s-a omis să spună că doar pe… jumătate din lungime”.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Twispay a fost acceptată drept membru principal al schemei de plată Visa

Articolul următor
Festivalul de la Cluj-Napoca va fi deschis de o proiecție specială a unuia dintre cele mai așteptate titluri ale anului 2022 “Rețeaua Jane” (regia Phyllis Nagy), o poveste curajoasă despre câteva femei care au schimbat lumea, cu Elizabeth Banks și Sigourney Weaver în rolurile principale.

2.500 de spectatori așteptați la deschiderea TIFF

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share