Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

1.000 de muncitori pe autostrada Cluj – Sălaj. “O deschidem în 2024”

Constructorul tronsoanelor dintre județele Cluj și Sălaj ale Autostrăzii Transilvania, UMB Spedition, a calculat costuri suplimentare de 250 milioane lei.
Lucrări executate de UMB pe tronsonul dintre cele două județe | Foto: API

Secțiunea dintre județele Cluj și Sălaj a Autostrăzii Transilvania (A3) va trebui să devină funcțională la începutul lui 2024, susține ministrul transporturilor.

Sorin Grindeanu a prezentat imagini din dronă cu lucrările efectuate de grupul băcăuan UMB pe tronsonul dintre localitățile Nădășelu (Cluj) și Zimbor (Sălaj).

“Este o mobilizare foarte bună a constructorului român pe șantierul secțiunii Nădășelu – Zimbor a A3. Aproximativ 1.000 de muncitori și 400 de utilaje lucrează acum în șantier. Pe tronsonul cu o lungime de 30 km stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 34%. Circulația pe această secțiune, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, trebuie deschisă la începutul anului 2024”.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Control patronal pe autostradă

Federația Patronilor Bihor (FPB) și Organizația Patronilor din Sălaj (OPS) au analizat stadiul lucrărilor la A3, sectoarele Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor. Lucrările la acest proiect extrem de important pentru România au început în 2004, de prea mult timp, și încă este mult de muncă, potrivit organizațiilor patronale.

„În acești 18 ani, pe la Ministerul Transporturilor s-au perindat 20 de miniștri. Vă dați seama ce înseamnă să tot schimbi miniștri, să modifici, să aduci, să înlocuiești. Lucrurile au fost luate mereu de la capăt. S-a făcut un studiu de fezabilitate, s-a schimbat ministrul, iar acel studiu n-a mai fost bun”, a declarat Vasile Fonoage, vicepreședintele FPB. conform Magazin Sălăjean.

„Eu văd săptămânal o parte din stadiul lucrărilor pe aceste tronsoane, mă deplasez mult prin această zonă. S-au făcut pași importanți în ultimii ani și le felicit pe firmele serioase care au demonstrat că își fac datoria”, a spus președintele OPS, Alin Buză.

Total
9
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Vin banii din Emiratele Arabe Unite. Aeroportul Internațional Timișoara a primit scrisoarea de intenție pentru ridicarea zonei cargo, în valoare de 300 de milioane de euro

Articolul următor
Start-up-ul clujean de rezervări BOOKR, a intrat în parteneriat strategic cu Uber în direcția strategică de dezvoltare a companiei și a digitalizării întregului proces de programări.

Clujenii de la BOOKR au bătut palma cu Uber

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
9
Share