Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Două firme italiene vor reabilita calea ferată Caransebeș – Lugoj, pentru 1,3 miliarde de lei

CFR a stabilit că un frup format din două firme italiene va reabilita tronsonul de cale ferată dintre Caransebeș și Lugoj. Valoarea lucrărilor a fost licitată la valoarea de 1,367 de miliarde de lei, fără TVA, s-a stabilit în urma licitației desfășurate de CFR.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, obiectivul investiției este creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă deAsocierea Webuild SPA – Salcef SPA, în valoare de1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare,contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Webuild este noua denumire a unei societăți cu mai multe proiecte de infrastructură din România, Salini Impregilo, iar Salcef este o societate tot italiană, specializată în domeniul construcției de rețele feroviare.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.m

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiective principaleleale programului de modernizarea sunt: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; dublarea liniei pe toată lungimea; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (Lot 1) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Total
17
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
Organizatorii Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) au anunțat prima ediție a Sunscreen Film & Arts Festival (SFAF).

TIFF va avea o replică la Marea Neagră

Articolul următor

Vin banii din Emiratele Arabe Unite. Aeroportul Internațional Timișoara a primit scrisoarea de intenție pentru ridicarea zonei cargo, în valoare de 300 de milioane de euro

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
17
Share