Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Aeroportul Cluj: “Creșterea bruscă a traficului a produs foarte multe întârzieri”

Lipsa de personal în mai multe sectoare aeriene a generat multe întârzieri și anulări de curse, constată David Ciceo, director general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC).
Directorul aeroportului din Someșeni a participat la reuniunea aerogărilor europene | Foto: AIAIC

Lipsa de personal în mai multe sectoare aeriene a generat multe întârzieri și anulări de curse, constată David Ciceo, director general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC).

Ciceo a participat la ședința Consiliului de conducere al Airport Council International Europe, care s-a desfășurat la Roma. Acolo au fost analizate principalele probleme cu care se confruntă aeroporturile europene.

Principala concluzie a fost că majorarea bruscă a traficului a determinat foarte multe întârzieri și anulări ale zborurilor în Europa din cauza lipsei de personal la multe companii aeriene, aeroporturi și companii de handling. Aceasta generează efecte negative inclusiv pentru aeroporturile care dispun de personalul necesar.

Alte probleme sunt perturbările generate de războiul din Ucraina în industria aviației; restricțiile de călătorie care se mai păstrează încă în unele țări; competiția între aeroporturi în perioada postpandemie cu implicații pentru traficul aerian.

UE impune conectarea marilor aeroporturi la gări

Reprezentanții aeroporturilor au trecut în revistă măsurile care vor trebui luate de acestea pentru punerea în aplicare a pachetului Fit for 55 lansat de Comisia Europeană în 2021. Scopul este de a reduce emisiile de carbon în UE cu 55% până în 2030, comparativ cu 1990.

Printre măsuri se numără furnizarea de energie electrică din surse regenerabile pentru aeronavele staționate la sol, pregătirea infrastructurii necesare pentru alimentarea aeronavelor cu combustibili sustenabili, eliminarea cotelor de certificate ETS gratuite pentru aviație, taxa pentru kerosen.

Există și o obligație de conectare la calea ferată până în 2030 pentru aeroporturile cuprinse în rețeaua centrală TEN-T și până în 2050 pentru cele cu un trafic mai mare de 4 milioane de pasageri cuprinse în rețeaua TEN-T extinsă.

“Pandemia și evenimentele internaționale recente au avut un impact negativ asupra aeroporturilor și în acest context este nevoie ca și reglementările europene cu privire la activitatea acestora să fie actualizate corespunzător”, susține Ciceo.

Organizația aeroporturilor ACI Europe a concluzionat că intenționează să se implice activ în dialogul cu toate instituțiile cu responsabilități în domeniu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Drumul expres Arad – Oradea va fi împărțit pe trei tronsoane

Articolul următor
Compania informatică NTT DATA România a inaugurat noul său birou din Sibiu, într-o atmosferă artistică, îmbrățișând moștenirea japoneză.

NTT DATA a inaugurat un sediu de 11 milioane de euro la Sibiu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share