Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transferoviar câștigă 12 trenuri în competiția cu statul la Aeroportul Otopeni

TFC primește încă 12 trase de la societatea de stat CFR Infrastructură pe relația GNB – AIHC printr-o decizie a Consiliului Concurenței din România, conform România Feroviară.
Trenurile pe relația AIHC se umplu în funcție de programul de decolări sau aterizări | Foto: România Feroviară

Operatorul clujean Transferoviar Călători (TFC) va dispune de trenuri suplimentare pe traseul Gara de Nord București (GNB) – Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC).

TFC primește încă 12 trase de la societatea de stat CFR Infrastructură pe relația GNB – AIHC printr-o decizie a Consiliului Concurenței din România, conform România Feroviară. CCR s-a pronunțat în privința plângerii formulate de TFC împotriva CFR SA referitoare la procedura de alocare de capacitate pe această rută, pentru planul de mers 2021-2022.

CCR, prin Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, a făcut public decizia privind plângerea TFC legată de alocarea traselor. În urmă acestei decizii, din 16 iulie, TFC va prelua încă 12 trase repartizate pe întreg parcursul zilei.

Ca urmare a deciziei CCR, , din 72 de trenuri pe această relația, operatorul de stat CFR Călători rămâne cu 48 de trenuri, iar TFC cu 24 de trenuri, raportul de rămânând în continuare în favoarea statului.

“CFR SA a fost obligată să pună  în aplicare măsura de anulare a acestor trenuri. Managerul infrastructurii feroviare a refăcut oferta de trase și a redus volumul de trenuri operate de CFR Călători prin redistribuirea acestora TFC, în urma plângerii. Din 16 iulie, pe ruta GNB – Mogoșoaia – AIHC vor rămâne tot 72 de curse.

Regio Călători a renunțat la rută

CFR Călători va opera cu 24 perechi de trenuri, față de 30 în prezent, iar TFC, cu 12 perechi, față de 6 în prezent. Vor circula tot 72 de trenuri, însă 6 perechi de trenuri ale CFR Călători vor fi înlocuite, pe intervalele orare respective, cu cele ale TFC”, a precizat CFR Călători, conform Club Feroviar.

”Pe relația GNB – AIHC trenul vine aproape gol seara târziu, dar atunci e vârf de sosiri de avioane și pleacă înapoi spre București plin. La fel în intervalul 7:30-7:58 dimineața, un alt vârf de aterizări”, spun surse din cadrul Aeroporturi București. Din 1 iulie, prețul unui bilet de tren pe această rută va crește de la 4 la 5 lei, în urma majorării generale a tarifelor pentru transportul pe calea ferată.

Conexiunea feroviară a fost inaugurată oficial în 2020. Inițial, pe această rută a mai pus în circulație garnituri și alt operator privat, Regio Călători. Acesta opera 20 de trenuri (10 perechi), însă din 2021 a decis să se retragă. După o perioadă de incertitudine, CFR Călători a preluat 18 trenuri, iar TFC, 2. Cadența de 40 de minute a fost păstrată atât ziua, cât și noaptea, așa cum era la început.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Ordonanța Cloud-ului Guvernamental, investiție de peste jumătate de miliard de euro, adoptată

Articolul următor

Specialiștii în construcții: „În Ucraina va fi de lucru mulți ani de-acum încolo”

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share