Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Aeroportul Internațional Timișoara derulează investiții de zeci de milioane de euro. Traficul charter și cel cargo au explodat

Aeroportul Internațional Timișoara a reușit dotarea cu echipament de securitate de cel mai înalt nivel disponibil în acest moment pe piață, a achiziționat o serie de autoutilitare de stingere a incendiilor, are un nou terminal sosiri externe și anul viitor va avea unul și pentru plecări. Majoritatea sunt investiții cu bani europeni, mare parte nerambursabili, anunță directorul instituției, Daniel Stamatovici. Urmează alte noi investiții, se speră tot din bani europeni.

Astfel, constructorul noului terminal plecări externe de la Aeroportul Internațional Timișoara se va încheia până la finalul anului viitor, în așa fel încât să primească și banii europeni alocați, spune directorul AIT, Daniel Stamatovici. Constructorul dorește să vină cu toate ”bucățile” deja prefabricate, ceea ce va duce la montarea în două trei luni a terminalului, în termen util.

Probabil cea mai importantă etapă de dezvoltare a aeroportului este deschiderea noului terminal sosiri externe. Acesta a beneficiat din plin de banii din fonduri europene. Este vorba despre Programul Operațional Infrastructură Mare.

”POIM a ajutat foarte mult pentru dotare și creșterea infrastructuri aeroporturilor românești. Noi avem acum în derulare un proiect care include două ramuri, unul pentru mașini și securitate, plus cel pe infrstructură, ambele sunt un singur proiect. La Terminalul pentru curse externe, cofinanțarea e 50%. Mai e de lucrat la ”imagine”, este o licitație pentru o serie de panouri decorative, urmează să se deschidă și un shop la bagaje. De asemenea, suntem dotați cu mașinile de pompieri noi și cu echipamentele de securitate, sunt cele mai moderne la ora actuală. La mașinile de pompieri sunt cele mai performante echipamente pe șasiu comercial disponibile, mai ușor de întreținut”, a sus Stamatovici.

Aeroportul mai are și o serie de proiecte în derulare. Este vorba în primul rând de Terminalul Plecări curse externe

”Este acum în faza de proiectare, ei au spus că în două-trei luni, mi s-a părut scurt timpul, dar au spus că vin cu totul, inclusiv partea de betoane, prefabricate. Vom avea timp să finalizăm în 2023. Chiar și dacă nu terminăm, din punct de vedere al construcției se poate face și după, dar financiar nu va mai fi eligibil pentru finanțare, vom plăti noi. Are o suprafață de 12.000 mp, echipament ultraperformant, echipamente de securitate, trecere automată la poliția de frontieră, pe baza datelor biometrice. Confortul, principalul obiectiv, prin construcție va fi o nouă clasă de confort”, a mai spus Stamatovici.

Mai sunt proiectele pentru echipamente de siguranță, deszăpezirea pistei, celelalte echipamente creșterea siguranței – camere de filmat perimetrale.

Traficul de pasageri și marfă, creșteri neașteptate

Așteptările de creștere a numărului de pasageri și de curse aeriene operate în această primă perioadă a anului în curs la Aeroportul Internațional Timișoara au fost depășite de situația efectivă. Oamenii doresc să circule să se întâlnească față în față cu alți oameni, după pandemie, și atunci călătoresc, spune directorul AIT, Daniel Stamatovici.

Atingerea cifrelor de trafic aerian, la Timișoara, înregistrate în 2019, a fost aproape să fie deja realizate, deși previziunile erau că se va ajunge la acel nivel în 2025. nu a fost așa, iar traficul a crescut spectaculos.

„Am avut o scădere de trafic anuală în 2020 de 70,5%. La nivel european a fost de 70,4% și la nivel de țară 71%. Am suportat consecințele acestei pandemii la fel ca celelalte aeroporturi. Revenirea a fost una care a întrecut așteptările. Traficul la nivel european a revenit în proporție destul de mare în special traficul de aeroporturile regionale. Acum ne aflăm doar la 9% mai puțin decât în aceeași lună din 2019”, a declarat Daniel Stamatovici, directorul Aeroportului Internațional Timișoara.

Situația e similară și la curse operate, respectiv la număr de pasageri.

”Ca și curse operate e 2% mai puțin, pasagerii cu 9%, aceasta din cauza încărcării mai scăzute pe curse. Eu cred că nu va mai trebui să așteptăm anul 2025”, mai spune Stamatovici.

Surpriza a venit de la transportul cargo și de la chartere.

„Traficul cargo a crescut constant în perioada pandemiei. Acum suntem la un plus de 58% față de 2019. Cursele charter au fost o surpriză cu adevărat plăcută. A crescut în proporție de 98% față de aceeași perioadă din 2019, aproape s-a dublat. Anul acesta, până acum, avem aproximativ 30.000 de pasageri”, a mai declarat Stamatovici.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Festivalul de la malul mării organizat de inițiatorii Untold Cluj a stabilit un record de public, de la prima sa ediție.

Preambul la Untold. Neversea a adunat 260.000 de participanți

Articolul următor

Primăria Timișoara cere 4 milioane de euro din PNRR pentru Traseul Revoluției

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share