Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Fabrica Luna Solai devine obiectiv turistic

Administratorul producătorului TAF Presoil, Felicia Tulai, își propune să ducă povestea brandului peste hotare încât turiștii străini care vizitează Transilvania să-și dorească să treacă pragul micuței fabrici din Luna
Complexul din satul Luncani promovează și valorile tradiționale din zonă | Foto: TAF Presoil

Unitatea de fabricare a uleiurilor alimentare premium presate la rece din comuna clujeană Luna își propune să devină și o atracție turistică pentru străini.

Administratorul producătorului TAF Presoil, Felicia Tulai, își propune să ducă povestea brandului peste hotare, așa încât turiștii străini care vizitează Transilvania să-și dorească să treacă pragul micuței fabrici, potrivit Forbes. TAF Presoil a achiziționat două prese de ulei, o linie de îmbuteliere, un selector și un vehicul de transport marfă, prin Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.

Societatea produce șase tipuri de uleiuri: floarea-soarelui, dovleac, in, rapiță, nucă, cânepă, patru fiind certificate ecologic. Modernizarea fabricii a coincis cu intrarea pe noua nișă: uleiuri bio. „Ne aprovizionăm cu materie primă de la fermierii din zonă. Am încheiat chiar și unele parteneriate cu aceștia. 75-80% din ceea ce producem reprezintă uleiul de floarea-soarelui presat la rece”, explică antreprenoarea.

Avalanșa scumpirilor, reflectată în prețul la raft

Uleiurile de floarea-soarelui și in sunt realizate din cultura proprie a procesatorului. „Suprafața de teren pe care o avem sub certificare ecologică este de 7,1 ha. Anul trecut, aceasta a fost împărțită între cultura de floarea-soarelui și cea de in”. Principalele provocări cărora trebuie să le facă față sunt majorarea prețurilor la materia primă, ambalaje, transport.

„Dacă în 2019 achiziționam floarea-soarelui cu 1,2 de lei, ultima dată, prețul de achiziție a fost de 3,95 de lei”, a mărturisit Tulai. Explozia a prețurilor pe toate segmentele se reflectă și în tariful produsului finit Luna Solai. Gama premium Luna Solai a ajuns să înregistreze la raft un preț mai mare și cu 40%.

„Nici nu mai putem vorbi despre o negociere cu furnizorii, despre predictibilitate din acest punct de vedere. De fapt nu te mai poți baza pe absolut nimic. Într-un astfel de context, nu ne rămâne decât să ne pregătim permanent pentru a ne păstra echilibrul”, spune aceasta.

Începutul afacerii: producție pentru vecini și săteni

Afacerea de familie a început în 1998, la Luna, unde tatăl Feliciei Tulai a început să producă ulei pentru oamenii din sat și din vecinătate. 13 ani mai târziu, ea a renunțat decide să renunțe la jobul pe care-l avea într-o corporație pentru a se dedica total business-ului de familie pus pe picioare de către părinții săi.

Produsele Luna Solai au fost realizate exclusiv din materie primă locală, iar dacă la începutul activității capacitatea unei singure prese era destul de limitată, de 50 kg semințe / oră, în prezent TAF Presoil produce anual 100.000 l de ulei.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Pentru a se bucura cât mai mult de festival, recomandarea noastră pentru public este minimizarea timpului petrecut în trafic, apelând la mijloacele de transport în comun

Organizatorii Electric Castle: “Lăsați-vă mașinile acasă!”

Articolul următor
Compania de componente aviatice cu trei unități de producție în Maramureș va organiza trasee speciale de autobuze pentru a-și aduce oamenii la fabrici.

Universal Alloy face recrutări masive pentru trei fabrici

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share