Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Încep lucrările la autostrada spre Poarta Sălajului. Costă 162 de milioane de euro

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțar emiterea ordinului de începere a lucrărilor pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3).
Constructorul băcăuan are liber la continuarea autostrăzii până la Poarta Sălajului | Foto

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat emiterea ordinului de începere a lucrărilor pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3).

“De săptămâna viitoare, 25 iulie, constructorul român poate începe lucrările pe cei 12,24 km ai secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului. Construcția, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, are o valoare de 680,4 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Aceasta trebuie finalizată până în anul 2024, adică în 24 de luni”, a precizat Grindeanu.

Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj a decis să reia, în această săptămână, lucrările pe autostrada dintre județele Cluj și Sălaj, respectiv între localitățile Nădășelu (Cluj) și Zimbor (Sălaj). “UMB lucrează pe toate șantierele”, a anunțat Alin Șerbănescu, director de comunicare al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Inițial, băcăuanii au sistat lucrul pe majoritatea șantierelor pe care aveau de efectuat lucrări prin contract.

Șantier reluat în Sălaj după o săptămână de întrerupere

În 11 iulie, UMB și-a trimis acasă oamenii de pe șantierul A3. Săptămâna era una de odihnă, potrivit procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi, plus sâmbetele, a motivat CNAIR. Totuși, Spedition UMB solicita, la început, rezilierea contractului cu statul și pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului al A3, nu doar pentru traseul Nădășelu – Zimbor. Informațiile inițiale vizau, pentru zona Transilvaniei, doar tronsoanele dintre Nădășelu – Mihăiești și Zimbor ale A3.

Asocierea de constructori a motivat că menționat că aplicarea formulei de calcul inițiale a guvernului producea un impact financiar de doar 386 de milioane de lei, în condițiile în care creșterile reale ale prețurilor se ridicau la 698 de milioane, prețuri fără TVA. Guvernul a emis, apoi, o decizie care permite ajustarea contractelor cu 40-50%.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Termoline investește 15,7 milioane de euro în Parcul Industrial Eurobusiness III din Oradea

Articolul următor

VIDEO: Azomureș, noi produse în portofoliu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share