Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Crama La Salina trece la producția de țuică și suc de mere

Proprietarii La Salina au investit și în viță-de-vie, și în livezi | Foto: CLS

Inițiatorii proiectului La Salina au decis să producă nu numai vin, ci și alte specialități din fructele pe care le au în livezi.

Acestea sunt suc de mere și țuică. “În crama noastră, pe lângă vinuri, mai avem și două categorii de produse despre care vorbim rar, dar ne-ar plăcea să vorbim mai des: sucul de mere și țuica. Sucul nostru de mere e produs într-o livadă ecologică, la Dragu. De fapt, de la Dragu, în 2009, a pornit ideea cu investițiile în agricultură.

Pentru că ne-a plăcut acolo, am ajuns astăzi să fim Crama la Salina și să avem propria noastră vie. Astăzi avem 13 ha de livadă și producem din ea 90% suc de mere. Noi le tocăm, presăm, filtrăm, pasteurizăm și ambalăm în bag-in-box și sticlă și le vindem fie prin distribuitori, fie prin magazinele noastre”, spun reprezentanții companiei.

A intrat pe piața bursieră

Producătorul clujean a aruncat pe piața bursieră, în acest an, obligațiuni de 2 milioane de euro. La Salina este un producător de vin din Turda, care gestionează 42 ha de viță-de-vie aflate pe Dealurile Durgău. Crama a obținut patru premii la competiția The Balkans International Wine. Competiția a grupat 280 de crame din Balcani, cu 1.000 de sortimente de vin.

Plantația se află în zona Durgău, iar vinurile au certificare ca indicaţie geografică Dealurile Transilvaniei. Cele mai multe vinuri, vândute sub brandul Issa, mergeau spre retail, în contextul în care sectorul HoReCa a fost blocat. Cei doi antreprenori deţin în Turda o pensiune cu 40 de locuri de cazare, restaurantul Sarea-n Bucate, o fermă de ovine.

Crama este între cele mai tinere apărute în județul Cluj. Investiția inițială s-a ridicat la 3 milioane de euro. Plantația viticolă, care a fost botezată Dealurile Transilvaniei, și crama se găsesc în apropiere de Salina Turda. În vremea stăpânirii romane orașul Turda purta numele latinesc Potaissa, iar noii producători și-au botezat colecțiile cu terminația numelui localității, Issa.

Total
3
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
Concursul WTA250 din România implică 1,5 milioane de euro cheltuieli,

Ciorcilă Jr pregătește un buget de 1,5 milioane euro pentru Transylvania Open

Articolul următor

FIT 4U va deschide un complex sportiv în Parcul Industrial I din Oradea

Citește și:
Pentru MedLife există varianta unei achiziții sau a unei investiții de la zero
Citeste mai mult

MedLife țintește piața Bistriței

Cel mai dinamic jucător din piaţa românească de servicii medicale, cu afaceri de 860 de milioane de lei,…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
3
Share