Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Fotbalistul Sepsi László investește, la Cluj, în V Floor Parquet – soluții de top pentru amenajări interioare

La numai 35 de ani, fotbalistul “de națională” Sepsi László, care a evoluat la Benfica, Nurnberg, Rennes sau Santender, are deja mai multe linii de business conectate la domeniul imobiliar. La nici trei ani de la ultimul său meci la Cluj, se întoarce în forță în oraș. Nu pentru a juca “U” sau la CFR, ci pentru a-și pune în practică ambiția de a avea un showroom de amenajări interioare.
Cele trei branduri care au “acaparat” parterul complexului rezidențial de pe strada Fabricii 68, Sophia, Grinda cu Lustre și V Floor Parquet și-au făcut intrarea oficială pe piață, la Cluj, printr-o petrecere nonconformistă în grădina de vară din interiorul ansamblului. Sophia este furnizor de perdele, draperii și decorațiuni textile, Grinda cu Lustre e specializată în corpuri de iluminat, iar V Floor se axează pe parchet, tapet și profile.
Petrecerea s-a derulat într-o atmosferă relaxată, cu DJ, decor de becuri ornamentale înșiruite, aranjamente florale inedite, photo booth, locuri de joacă pentru copii și animale. Cei însetați s-au putut autoservi, direct din iarbă, cu sucuri și apă din găleți pline cu gheață sau cu vinuri frizzante, dintr-o dubiță specială.
Pentru amatorii gastronomiei italiene au fost pregătite specialități precum coppa stagionata, grana padano, fontal. Zeci de arhitecți, designeri, imobiliari, producători locali au venit la eveniment, printre personalitățile prezente remarcându-se cântăreața Vlăduța Lupău sau consulul onorific al Tunisiei la Cluj, Decebal Cotoc.
“Povestea cu parchetul este ceva mai deosebită, un proiect de suflet. Cei de la Vicla au o cultură pentru parchet. Nu este o fabrică la început de drum, ei sunt producători din 1938, adică trei generații de parchetari, deci de experiență în domeniu. Parchetul pe care îl avem noi în showroom îl puteți customiza în funcție de culoarea pe care o alegeți, textura lui și tipul de montaj.
Dacă aveți un client care își dorește un anumit număr de noduri pe parchet sau dungi într-un anumit fel sunt lucruri care se pot face. Deci arhitecții pot veni cu ideile lor, să customizeze parchetul în ce fel își doresc”, le-a transmis celor prezenți Vlad Corfar, cofondator al V Floor Parquet.
Showroomul V Floor este așezat strategic, pe colțul clădirii din cartierul Mărăști, cu acces dinspre străzile Fabricii (care va concentra câteva mii de apartamente) și Bobâlnei. Unitatea este profilată pe o varietate de modele tapet, parchet premium, plinte și profile Gaudi, dar și produse pentru întreținere.
Parchetul comercializat include gamele Antico, Gaia, Il Noce, Messier, Mozaic și Raw, iar tapetul, modelele Academy, Banat, Banco Popular, Barkers, Blue Imari, Bullocks, Chrysler, Eden Theatro, Eltham Palace și Maceo. Acesta este produs la fabrica Vicla, din judetul Sibiu, brandul considerat drept unul dintre cele mai competitive de profil din Europa. Sepsi László și Vlad Corfar sunt asociați în proporții egale în V Floor Parquet.
Ați trecut repede de la fotbal la business?
În 2016, jucam fotbal în Germania și s-a ivit o oportunitate de investiție imobiliară în Târgu Mureș. Acolo mi-am investit banii, aveam un asociat care s-a ocupat de partea de vânzări în 2018. Un an mai târziu am revenit în țară, la “U” Cluj, și am încercat să gestionez acest business împreună cu tatăl meu, care se ocupa de partea de administrare a șantierelor, apoi am acționat de unul singur. După decesul tatălui meu, în 2019, am fost nevoit să renunț la fotbal, deoarece era greu să gestionez firmele prin care am dezvoltat aceste blocuri de locuințe. Am preluat firmele, am ajuns să le controlez. Nu mai am timp de sport la 35 de ani, deși alții joacă și la 40, la nivel înalt. Nu mă prea motivează fotbalul din România, care a ajuns la un nivel foarte jos, cu tot mai mulți oameni care nu se pricep. Cariera m-a adus în multe locuri, acumulând experiență în Germania, Spania, Portugalia. Mă bate gândul să devin, la un moment dat, antrenor sau manager, acum mă axez pe afaceri.
Debutul l-ați făcut, deci, cu imobiliare
Am început cu un bloculeț în Mureș, acum am peste 200 de apartamente construite. Avem proiecte în derulare în acest județ, cel actual fiind Lavandei Residence, dar și alte proiecte rezidențiale pentru anii viitori, în funcție de evoluția pieței. Acest ansamblu este situat în comuna Livezeni de lângă Târgu Mureș, grupează trei blocuri, 105 apartamente, spații comerciale. Luna aceasta încercăm să finalizăm primul bloc dintre cele trei, vom preda cheile beneficiarilor undeva la mijlocul lunii august. Pe viitor avem în vedere un alt proiect de ansamblu rezidențial, la Târgu Mureș.
Cât ați investit și care este cererea de locuințe?
Afacerile noastre se ridică la 8 milioane de euro. Valoarea exactă a investiției nu o pot reda deoarece vedem că prețurile la materialele de construcții se schimbă de la o zi la alta. Cererea pentru apartamente a fost cumva în valuri: 1, 2, 3. Anul trecut, la pornirea proiectului, vânzările au mers foarte bine. A început războiul și s-a simțit o scădere, apoi iar creștere, urmată de stagnare. Cu Covid-19 eram deja obișnuiți, știam că vine valul 5, apoi revenea cererea. Apartamentele au o suprafață medie de 60-70 mp, la stadiu prefinisat, cele mai cerute fiind cu 2-3 camere, dar și garsonierele. Fiecare tip de apartament are felul său de client. Nu le facem din start cu mobilă și cu parchet, dar la achiziție le prezentăm beneficiarilor câteva dintre variante, din care își pot alege un model sau dacă au deja un designer, putem colabora cu acesta.
Cum v-a venit ideea showroom-ului?
Amenajam un apartament la Târgu-Mureș pentru sora mea și aveam nevoie de un parchet de calitate, care să fie configurat așa cum arăta în randările designerului. L-am întâlnit pe Vlad Corfar, actualul meu partener, care venea din domeniul vânzărilor auto, de la care am cumpărat o mașină. Din discuții, la o cafea, am convenit să punem pe picioare acest showroom. Vlad avea o cunoștință la o fabrică din Sibiu, actualul nostru furnizor. Am mers acolo, mi-a plăcut ce am văzut și am demarat afacerea. Faptul că producția se face în România a fost un atu important. Este o fabrică de tradiție, cu producția începută acum aproape un secol, în Italia, după care s-a mutat în România.
De ce la Cluj și de ce în această zonă?
Am decis să facem acest business la Cluj pentru că a devenit un oraș peste media din România, comparabil ca piață cu cea de la București, ca putere de cumpărare, dezvoltare. În Cluj domeniile imobiliar, construcții, se află în plină expansiune, iar atunci automat există cerere în amenajările interioare. Orice construcție nouă necesită o asemenea amenajare. Am început să căutăm un spațiu comercial în Cluj, mi-au plăcut zona, blocul și am decis să rămânem aici. Este o zonă în plină dezvoltare, ca și tot Clujul, de altfel. Avem clienți din Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj, Mureș, Bihor. În principiu acesta este un business care se dezvoltă în colaborare cu foarte mulți arhitecți, designeri de interior, fiindcă e un produs pe care poți să îl personalizezi, să îți alegi tot: dimensiune, mod de montaj, grosime, culoare, periat-neperiat, cu noduri-fără noduri. Toate sunt produse premium, deci nu sunt ieftine. Un metru pătrat de parchet pleacă de la 51 euro, plus TVA, dar produsele au atuurile lor, fiind din stejar, cu strat de suport mesteacăn. Ele se pretează la orice tip de locuință, dar și la birouri, hoteluri, restaurante și mai ales în clădirile unde este încălzire în pardoseală. Mai nou, am legat o colaborare și pentru tapet, tot de producție românească.”
Sepsi László este născut la Luduș, județul Mureș, dar a debutat la Gaz Metan Mediaș. A avut o ascensiune rapidă în fotbal, ca fundaș lateral, ajungând până la nivel de echipă națională, atât la juniori, cât și la seniori. Printre cluburile la care a evoluat se numără Stade Rennes, Benfica Lisabona, Racing Santander, FC Nurnberg, iar în România, CFR și “U” Cluj, Gloria Bistrița, Politehnica Timișoara, ASA Târgu Mureș. Benfica plătea 2,5 milioane euro Gloriei Bistrița, în 2007, pentru a beneficia de serviciile sale. A fost cel mai scump transfer din istoria Timișoarei, clubul bănățean achiziționând-l de la Benfica pentru 1,5 milioane euro. Ultimul club la care a evoluat a fost “U” Cluj, în 2019.

Vizualizați mai jos o galerie foto cu deschiderea showroomului V Floor Parquet

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
În 11 august, Kaufland România SCS, compania prin care holdingul acționează pe piața comercială autohtonă, va da în funcțiune al treilea său magazin din municipiu

Apare Kaufland III în Baia Mare. Între Selgros și Dedeman

Articolul următor

FOTO-VIDEO: Tehnologii performante, la Ziua Grâului 2022 by Dafcochim AGRO

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share