Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Freyrom dă o garanție de 100 de ani pentru Podul Porțelanului

Municipalitatea clujeană a organizat o vizită de lucru la Podul Porțelanului, pe șantierul Freyrom.
Francezii de la Freyrom au preluat proiectul în stadiul lăsat de clujenii de la Diferit SRL

Asocierea Freyrom – Procons Group a ajuns la jumătatea proiectului de pe Someșul Mic, cu promisiunea de a-l termina până la finalul anului.

Municipalitatea clujeană a organizat o vizită de lucru la Podul Porțelanului, pe șantierul Freyrom. Proiectul va fi finalizat anul acesta, promite edilul Emil Boc. “Am fost în vizită de lucru pe șantierul de la Podul Porțelanului, obiectivul de investiţii „Pod peste Râul Someșul Mic”.

Lucrările se desfășoară conform graficului de implementare. Stadiul este de 45%, urmând ca luna aceasta să fie poziționate traversele. Noul pod de 62 m va asigura circulația pe două benzi cu lățimea carosabilului de 7 m și trotuare de 1,2 m lățime pe ambele laturi.

Proiectul cuprinde și amenajarea unei piste pentru biciclete cu o lățime de 2 m. Va fi instalat un sistem nou de iluminat public și arhitectural. Durata de viață a podului este de 100 de ani”, a spus primarul.

Proiectul presupune și reconfigurarea circulației în zonă. Executant al lucrărilor este asocierea Freyrom – Procons Group. Proiectul se ridică la 10,9 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Proiect abandonat de Diferit

Actualul pod, pe care se circulă auto alternativ, ar urma să fie folosit doar de pietoni și bicicliști. Proiectul noului obiectiv care unește cartierul Iris de platforma Clujana trena de cinci ani. În 2019, municipalitatea a închis circulația pe pod pentru montarea rosturilor de dilatație, traficul rutier fiind deviat atunci pe două trasee. Consilierii locali au aprobat ulterior majorarea costurilor de modernizare.

Primăria a redeschis circulației auto podul vechi deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. O expertiză tehnică a fost comandată pentru continuarea lucrărilor, în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m. Lucrările inițiale, începute în aprilie 2019, au fost realizate de societatea Diferit Cluj.

Lângă podul vechi urma să se construiască unul nou, care să asigure circulația auto pe două benzi. Proiectarea inițială a fost realizată de Vienna Consulting Engineering. Podul vechi a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan Iris, astfel că lățimea părții carosabile era de 4 m, cu un singur fir de circulație.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Monopostul de Formula E al echipei Mahindra Racing, condus de Nick Heidfeld, prezentat la Timișoara

Articolul următor
Compania low-cost Wizz Air a anunțat reluarea curselor de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC) spre capitala Emiratelor Arabe Unite (EAU).

Wizz reia zborurile din Cluj spre Abu Dhabi

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share