Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Crește rata plecărilor din serviciile de business la Cluj. Ce soluții au angajatorii

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) a organizat workshop-ul „Cum definim succesul unei companii astăzi – reinventarea practicilor de muncă”, la care au participat 100 de specialiști din industria locală a serviciilor de business (ISB).
Specialiștii din acest sector au dezbătut cum pot fi convinși angajații să se întoarcă la birou, după pandemie | Foto: TB

Reîntoarcerea angajaților la birou este cea mai mare provocare pentru companiile din industria serviciilor pentru afaceri din Cluj.

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) a organizat workshop-ul „Cum definim succesul unei companii astăzi –  reinventarea practicilor de muncă”, la care au participat 100 de specialiști din industria locală a serviciilor de business (ISB). 50% dintre firmele locale afirmă că provocările majore postpandemie sunt implicarea și motivarea angajaților, modalitățile de a-i determina să se reîntoarcă la birou.

Deși 60% din companii au implementat un model de lucru hibrid, foarte puțini angajați vin frecvent la birou, mulți preferând să lucreze exclusiv de acasă.  În multe cazuri acest “acasă” nu mai înseamnă același oraș cu locul unde este biroul, chiar dacă periodic angajații trebuie să vină și la birou pentru 1-2 zile.

Angajații noi, greu de integrat de la distanță

“Munca în sistem hibrid va continua să fie un catalizator pentru a lucra de oriunde. Cele mai mare provocări ale companiilor din industria noastră rămân însă motivarea, implicarea și pregătirea angajaților, 28% dintre companii punând acest aspect pe primul loc. Foarte importantă este necesitatea prezenței la birou pentru formarea viitorilor lideri.

În majoritatea cazurilor, aceștia trebuie să exerseze interacțiunea directă pentru a putea învăța să conducă echipe într-un mod competent. Training-urile cu participare fizică sunt mult mai eficiente, mai ales când angajații sunt la început de drum sau schimbă locul de muncă și au nevoie să vină la birou pentru a se acomoda cu noul mediu de lucru”, detaliază Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte al ABSL.

Firmele îți plătesc utilitățile de acasă

58% dintre companiile ISB au introdus noi beneficii în timpul pandemiei, care variază de la oferirea unor echipamente de birou, mai multe facilități de sănătate și well-being, consiliere psihologică, plata unui procent din utilități.

Cele mai populare beneficii sunt legate de inițiativele de well-being  (sesiuni de dezvoltare personală, programe de sport, activități recreative, team-building-uri, psihoterapie, abonamente medicale). 56% dintre respondenți apreciază că nu a crescut nivelul de stres la nivelul companiilor, iar aceste activități pot contribui la menținerea stării de bine a angajaților.

Sectorul ISB din Cluj, afectat de plecări

50% dintre companiile industriei serviciilor de busines din Cluj spun că în primul trimestru a crescut rata plecărilor din companie și că încearcă să compenseze acest lucru prin salarii și pachete de beneficii, precum și prin programe de dezvoltare de carieră și mobilitate internă.

74% dintre companii au extins procesul de recrutare în toată țara, oferind soluții diferite de telemuncă. Cu un procent care variază între 5-25% dintre angajările făcute în acest an, companiile din industrie au extins procesul de recrutare și către alte orașe.

Acesta practică lărgește accesul companiilor la noi candidați, nefiind obligați să se limiteze la orașul în care au sediul, iar pe de altă parte contribuie și la creșterea economică a altor zone din România.

Ce aleg angajații din ISB

Global
55% birou alocat + muncă la distanță 2 zile/săptămână
45% fără birou alocat + muncă la distanță 3 zile/ săptămână

​Franța
62% birou alocat + muncă la distanță 2 zile/săptămână
38% fără birou alocat + muncă la distanță 3 zile/ săptămână

Germania
​53% birou alocat + muncă la distanță 2 zile/săptămână
47% fără birou alocat + muncă la distanță 3 zile/ săptămână ​

​Spania
56% birou alocat + muncă la distanță 2 zile/săptămână
44% fără birou alocat + muncă la distanță 3 zile/ săptămână

​Marea Britanie
40% birou alocat + muncă la distanță 2 zile/săptămână
60% fără birou alocat + muncă la distanță 3 zile/ săptămână

Sursa: Steelcase

Afaceri de 9 miliarde de euro în România

Principalele teme dezbătute la Cluj au fost munca în sistem hibrid – Alexandru Orzea (JLL), strategii pentru munca la distanță – Elena Ardelean (Steelcase), sănătatea fizică și mentală postpandemie a angajaților – Cristina Petruț, Lidia Rusu (Regina Maria), retenția angajaților din perspectivă juridică – Oana Marinescu (ZRVP), performanța organizațională – Bogdana Buhoș (PwC).

Veniturile generate de industria serviciilor pentru afaceri au fost de 9 miliarde de euro în 2021, 180.000 de angajați lucrând în aceste companii. ABSL este cea mai importantă organizație ce reprezintă sectorul de business services.

Aceasta adună 70 de companii care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center, Business Process Outsourcing , Information Technology Outsourcing, Research and Development. Din ABSL România fac companii autohtone și multinaționale de profil, lideri regionali și globali.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Frumusețea Țării Silvaniei va fi promovată în noul sezon al seriei de documentare "Flavours of Romania", realizată de cunoscutul producător și regizor britanic Charlie Ottley.

Țara Silvaniei, inclusă într-un proiect al lui Charley Ottley

Articolul următor

Târgul de Cariere | Cluj: un nou sezon, o nouă poveste

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share