Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Bonas schimbă strategia de business, în concordanță cu vremurile

Afacerile societății BIE din Dezmir - Apahida au crescut în primele șase luni ale anului, însă profitul a scăzut față de aceeași perioadă din 2021, conform mesajului administrației Bonas Import-Export (BIE) adresat acțonarilor.
Magazinele din zona capitalei vor fi transformate în băcănii sau relocate | Foto: Bonas

Producătorul clujean de lactate listat la Bursa de Valori București (BVB) și-a informat acționarii că recurge la o nouă strategie pentru a se ralia actualului context de piață.

Afacerile societății din Dezmir – Apahida au crescut în primele șase luni ale anului, însă profitul a scăzut față de aceeași perioadă din 2021, conform mesajului Consiliului de Administrație al Bonas Import-Export (BIE) adresat acționarilor.

“De-a lungul celor 31 de ani de activitate, pentru a rezista pe piață, Bonas a trecut cu succes prin multe transformări, cea mai importantă având loc anul trecut, când a devenit o companie publică. Rezultatele noastre din 2021 și semestrul I din 2022 au fost mult sub ceea ce ne-am propus.

Avem puterea să recunoaștem că nu mai suntem pe drumul cel bun. De aceea sunt necesare schimbări pe toate planurile. Vom începe cu cele care implică un cost mic și au o durată scurtă de implementare, mizând pe un impact rapid asupra rezultatelor”, consemnează administratorii.

În căutarea managerului ideal

“Primele modificări au fost deja făcute în structura organizațională, fiind schimbat directorul general. În acest moment poziția este ocupată temporar de domnul Vasile Naș. Suntem în proces de recrutare a unei noi persoane, am primit zeci de CV-uri și am derulat numeroase interviuri.

Deoarece nu vrem să facem compromisuri și pentru că ne dorim un lider din domeniu, care să fie alături de noi pe termen îndelungat, acest demers pare să fie unul de durată. O companie listată trebuie să aibă un departament financiar pe măsură, de aceea noul nostru partener este societatea Dănilă & Partners, condusă de doamna Ioana Dănilă, expert contabil cu o experiență de peste 20 ani în domeniu.

Principalul obiectiv îl reprezintă creșterea vânzărilor, având ca avantaj posibilitatea de a dubla capacitatea de producție, fără investiții suplimentare. O mărire a cifrei de afaceri înseamnă creșterea profitabilității, deoarece costurile fixe reprezintă o parte importantă din cheltuielile companiei. Odată acoperite, vânzările suplimentare au costuri mai mici de producție”.

Umblă la portofoliu și ambalaje

Modificări vor fi făcute la BIE în politica de distribuție, portofoliu și ambalaje. “Dorim să ne îmbunătățim distribuția. Dacă până acum compania vindea doar în magazinele proprii și hipermaketuri, de acum vom încerca să aducem în portofoliu și micile magazine alimentare din Cluj și nu numai, dar și acel segment din hoteluri – restaurante – catering unde se pune accent pe calitatea mâncării.

Pentru atingerea acestui scop, compania a creat, în premieră, două posturi – director și agent de vânzări și a recrutat persoane care au activat mulți ani pe aceste poziții în alte companii din domeniul alimentar. Pregătim o serie nouă de produse pentru a ne diversifica portofoliul și pentru a atrage noi clienți.

Pentru că dorim să intrăm pe segmente diferite de piață, pentru prima dată unele produse nu vor fi vândute sub brandul Bonas. Aceste produse vor avea un preț mai mic. Pot fi o plasă de siguranță în cazul unei crize economice, în timpul căreia clienții caută produse mai ieftine”.

Schimbări în rețeaua de magazine

“Vrem să ne îmbunătățim relația cu investitorii și clienții. Pe BVB ne-am propus să fim mai transparenți și mai vizibili. Acest raport este un prim pas în această direcție.

În relația cu clienții, am renovat magazinele din Cluj și am făcut primele demersuri pentru schimbarea tuturor ambalajelor produselor noastre. Lucrăm cu trei agenții de specialitate și deoarece clienții sunt beneficiarii direcți, dorim să îi implicăm în selecția și îmbunătățirea noilor ambalaje.

Am finalizat noul depozit peste drum de fabrică, proprietatea Bonas. Acesta are 300 mp, trei camere frigorifice și permite stocarea produsele destinate vânzării imediate, dar și depozitarea de produse pentru maturare, ce vor face obiectul unei noi game de produse. În urma mutării depozitului, spațiul de producție are acum o suprafață mai mare. Astfel avem posibilitatea de a ne extinde activitatea.

Primele două magazine Bonas din București au fost sub așteptări. A trebuit să luăm măsuri imediate. Dacă inițial au fost deschise în sistem de franciză, acum au fost preluate de Bonas. Magazinul din Oborul Vechi a fost relocat în Oborul Nou, o zonă cu un vad comercial mai bun.

Urmează să relocăm și magazinul din Piața Sudului. Dorim să mergem pe magazine de tip băcănie pe care să le împărțim cu alți producători de alte alimente, model deja implementat în unele magazine din Cluj.

Vom deschide și al treilea magazin din zonă, în comuna Chiajna, unde avem închiriat și depozitul frigorific ce va deservi aceste magazine. În Cluj avem 21 de magazine. Nu mai intenționăm deschiderea altora în acest an. Dar pentru că dorim o eficientizare a rețelei, vom începe și aici să le relocăm pe cele cu vânzări slabe în alte zone, cu potențial mai mare”, se menționează în raportul BIE.

Afacerile, în grafic, profitul, mai puțin

“Dacă ne uităm la trecutul recent, orice estimare a avut o abatere consistentă. În acest context ne este greu să ne pronunțăm legat de ce va urma. Încă traversăm o perioadă plină de incertitudini fiscale, operaționale și legislative. Credem că vom reuși să ne atingem cifra de afaceri propusă la începutul anului.

Suntem departe de profitul estimat și având în vedere dificultățile din industrie, cu părere de rău trebuie să anunțăm că nu vom atinge ținta de profit pentru acest an.

Compania continuă să aibă 0 ca grad de îndatorare pe termen lung, 3 milioane de lei cash în conturi, o linie de credit de 1 milion de lei și active de peste 12 milioane de lei. Toate acestea reprezintă o garanție a faptului că Bonas poate traversa cu succes vremurile dificile, așa cum o face de 31 ani”, precizează administratorii societății

BIE a raportat, la 30 iunie 2022 venituri de 11,3 milioane lei, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului precedent și un rezultat net de 831 de lei, potrivit raportului publicat de companie.

Bonas a fost înfiinţată în 1991 de către Vasile Naş alături de un frate și un cumnat. După 10 ani, fondatorii au decis să dezvolte o reţea de magazine proprii. Societatea procesează zilnic 10-15.000 litri de lapte pe zi, de vacă, bivoliţă şi oaie, din Cluj şi împrejurimi. Investiţiile pentru 2022 se ridică la 1 milion de euro.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Rețeaua CreditAmanet și-a deschis trei agenții în Transilvania

Rețeaua CreditAmanet și-a deschis trei agenții în Transilvania

Articolul următor
După titlul de campion național în sticlă standard în 2021, Carassia Rose a fost distins, anul acesta, cu medalie de aur și în sticlă magnum la cea mai prestigioasă competiție internațională dedicată exclusiv vinurilor spumante, The Champagne and Sparkling Wine World Championship (CSWWC).

Crama Carastelec a luat medalia de aur la Londra

Citește și:
În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului.
Citeste mai mult

A început Iulius Christmas Market

Bucurie și magie sunt cuvintele care descriu cel mai bine luna decembrie, iar aceste stări au pus stăpânire…
Citeste mai mult

ROMGAZ, investiție de 300.000 lei la ASE

În cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti (ASE), a fost inaugurat Amfiteatrul ROMGAZ, un proiect al Asociației Studenților…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share