Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Sebeș – Turda, deschisă integral la patru benzi

Am deschis traficul în regim de autostradă și pe cei 1,5 km din zona Dealului Oiejdea.

Pe întreaga autostradă Sebeș – Turda (A10) se circulă acum în regim de patru benzi.

“Am deschis traficul în regim de autostradă și pe cei 1,5 km din zona Dealului Oiejdea. Circulația pe lotul 2 al A10 a fost deschisă anul trecut, în noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens în zona Dealului Oiejdea, din cauza unor alunecări de teren”, a spus directorul CNAIR, Constantin Pistol.

“Zilele următoare se vor efectua activități de demontare a semnalizării provizorii, trasare marcaje definitive și instalare parapet metalic median. Astfel, rugăm participanții la trafic să circule cu atenție și să respecte semnalizarea rutieră si semnalele agenților de poliție rutieră”, potrivit conducerii CNAIR.

Un Aktor negrăbit

Circulația pe lotul 2 din A10 s-a deschis în 30 noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren. Contractul pentru lotul 2 al A10 a fost semnat în noiembrie 2014, cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.

“La momentul semnării, valoarea contractului era de 550 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, o sumă deloc mică pentru acea perioadă. În atribuțiile asocierii intră, conform contractului, inclusiv elaborarea proiectului tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă.

Însă chiar propriul proiect a început să creeze probleme antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze doi ani a ajuns să dureze peste șapte ani. Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte trei loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două loturi încă din vara anului 2018”, conform CNAIR.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vechea sală de sport din Ștei, reabilitată energetic și modernizată prin PNRR

Articolul următor
Bosch Future Mobility Challenge (BFMC) 2023 turează motoarele.

România are o treime dintre echipele din Bosch Future Mobility Challenge

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share