Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Progresele tehnologice ca sprijin pentru business, dezbătute la Digital UP

Cea de-a treia dezbatere din cadrul seriei de conferinţe din proiectul „Digital UP: Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri” se va desfăşura la Iaşi.

A treia dezbatere din cadrul seriei de conferinţe din proiectul „Digital UP: dezvoltare antreprenorială pentru IMM-uri” se va desfăşura la Iaşi.

Evenimentul Digital UP va avea loc marţi, 22 noiembrie, de ora 10:30, la Congress Hall Palas Iași, şi este ultima conferinţă de acest fel din 2022. Se vor dezbate beneficiile digitalizării, progresele tehnologice, procesele ce pot fi automatizate în afaceri, nevoia de digitalizare într-un business sau într-o organizaţie.

Proiectul „Digital UP: Dezvoltare antreprenorială pentru IMM-uri” a debutat la Constanța, cu o inițiere în peisajul complex al transformării digitale. La Brașov, participanții la dezbatere au subliniat rolul digitalizării în creșterea competitivității afacerilor mici și mijlocii și în supraviețuirea acestora în vremuri complicate, de criză.

Proiectul este inițiat de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), împreună cu  Patronatul Femeilor Antreprenor (PFA), susținut de Vodafone Business și moderat de către Alessandra Stoicescu.

Proiectul „Digital UP” face parte din categoria de inițiative care sunt organizate pentru a încuraja antreprenorii mici și mijlocii (IMM-uri) să înțeleagă și să adopte transformarea digitală, a observat Cristina Chiriac, președintele CONAF.

„În esență, urmărim crearea unei culturi a transformării digitale în rândul antreprenorilor, pentru că observăm că în acest moment, o afacere se bucură de succes în piață dacă utilizează tehnologii moderne pentru a îmbunătăți operațiunile, sistemele, procesele și nu în ultimul rând, satisfacția clienților. Pentru ca afacerile mici și mijlocii să-și accelereze transformarea digitală trebuie să creăm o cultură de adaptabilitate la evoluția tehnologiei digitale.

Conferințele din programul „Digital UP” sunt etape ale acestei călătorii de tranziție, în care antreprenorii înțeleg, acceptă și îmbrățișeză noile tehnologii”, a declarat Cristina Chiriac.

O analiză recentă a companiei de consultanță McKinsey descrie o creștere puternică a economiei digitale în România, care acoperă însă doar 6% din produsul intern brut (PIB), dar are un ritm anual de creștere de trei ori mai mare decât viteza cu care se mișcă economia.

Economia digitală românească este dominată de comerțul digital, care produce două treimi din cifra totală de 15 miliarde de euro cumulată în 2021. Interesant, raportate la numărul de locuitori, cele 10 miliarde de euro produse în comerțul digital descriu o amploare de mici dimensiuni a afacerilor.

Această valoare per capita modestă, de 500 de euro anual, poate ascunde ipoteza că, în fond, actorii principali ar putea fi marile lanțuri de  comerț și giganții fast-food prezenți în România. Perspectivele sunt însă încurajatoare și în 2030 economia digitală românească are potențialul de a ajunge la 52 miliarde de euro.

Ascensiunea tehnologiei digitale facilitează deci dezvoltarea afacerilor și trebuie să încurajăm antreprenorii să îmbrățișeze transformarea digitală și în ecosistemul afacerilor mici și mijlocii, consideră Cristina Chiriac.

„Încercăm să impunem o perspectivă realistă asupra evoluției peisajului economic, deoarece este evident faptul că progresele tehnologice schimbă scenariul antreprenorial. Acum, întreprinderile se confruntă cu costuri în spirală ale energiei, inflație record și un posibil declin al economiei, iar antreprenorii trebuie să profite de oportunitățile deschise de tehnologie pentru a rezista în piață și pentru a-și consolida afacerile.

Abilitatea de a gestiona noi modele de afaceri și de a îmbunătăți performanța și competitivitatea companiilor lor depinde de introducerea tehnologiei digitale în ADN-ul afacerii. Actualul scenariu antreprenorial de succes se bizuie pe transformarea digitală, care ajută companiile să-și înțeleagă clienții, să-și modernizeze fluxurile de lucru, să-și scaleze rezultatele și astfel, să devină proactive, rezistente și eficiente”, a adăugat președintele CONAF

Evenimentul va fi moderat de Alessandra Stoicescu și va începe cu o intervenție live a lui Marcel Boloș, ministrul investițiilor și proiectelor europene. Speakeri la cea de a treia conferință „Digital UP” vor fi Cristina Chiriac, Mihai Chirica, primarul Iașiului, Marius Poșa, subsecretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Vor mai susține prezentări Florin Vișoiu, National Sales Director Vodafone Business; Cătălin Niță, Executive Director Federația Patronală Petrol și Gaze; Doina Cepalis, CEO Te-Rox Prod; Emanuel Guțan, Country Manager Europa Centrală și de Est Ecolab România; Raluca Radu, Country Manager Answear România; Alexandru Băloi, Global Partner Solutions Director Microsoft România.

Mai susțin alocuțiuni Nicoleta Munteanu, fondator Kids in Business, vicepreședinte CONAF, Alexandru Holicov, fondator și CEO Adservio, Ana Maria Stancu, CEO Bucharest Promo Robots, Ciprian Cazacu, cofondator și CEO al Easy Sales, Roxana Mircea, fondator Rei International Consulting, Vasile Daniel Văideanu, director adjunct OIR PECU – Regiunea Nord-Est.

Participarea este gratuită, în limita locurilor disponibile. Înscrierile se transmit la rsvp@conaf.ro.CONAF este confederația cea mai puternică din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen și egalității de șanse.

Aceasta a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. CONAF are în componența sa 2 federații, 10 patronate, cinci asociații, 24 sucursale și peste 3.200 de companii.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Luminițele de sărbători se aprind la Oradea în 2 decembrie

Articolul următor
Din 28 noiembrie, BNR va lansa în circuitul numismatic o monedă din aur cu tema 300 de ani de la zidirea Bisericii Kretzulescu.

Monedă de aur cu Biserica Kretzulescu, comercializată la 580 de euro

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share