Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Investiție de 75 milioane de lei în portul Constanța – Un nou terminal RORO cu ajutorul căruia portul va deveni mai competitiv

Portul Constanţa a avut anul trecut cea mai puternică creştere în clasamentul principalelor 20 de porturi europene, urcând de pe locul 16 pe locul 11, în condiţiile în care volumul de marfă manipulat acolo s-a majorat cu 26%, potrivit datelor publicate miercuri de Eurostat.

Tot miercuri, compania DP World România, care operează terminalul Constanța Sud – a anunțat o nouă investiție, care va ajuta la dezvoltarea portului în următorii ani.

Compania este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume. Aceasta își continuă proiectele pe care le desfășoară în portul Constanța de 18 ani și în care a investit până acum peste 120 de milioane de dolari.

După cum a declarat Cosmin Cârstea, director general al operațiunilor DP World în România, Portul Constanța este principala poartă de acces prin care mărfurile din Asia ajung inclusiv în vestul Europei. DP World România își propune să fructifice cât mai mult acest avantaj și să vină în sprijinul clienților, prin extinderea cu 16 hectare a spațiului de care dispune actualul terminal dar și prin optimizarea operațiunilor și implicit – creșterea eficienței și calității serviciilor oferite.

Portul Constanța va deveni mai competitiv și va avea facilități de infrastructură similare cu cele din vestul Europei, precum porturile Hamburg sau Rotterdam. Investiția va deschide în acest fel noi oportunități. Portul devine atractiv pentru clienți noi, precum cei din industria petrolieră, off-shore sau industria energetică, iar terminalul DP World va fi mai eficient.

¨Proiectul principal va fi un terminal RoPax, RORO și de asemenea, platforma de depozitare pentru mărfuri speciale. În cadrul proiectului se vor reabilita și trei dane. Una din cele mai importante părți ale investiției va consta în achiziționarea și instalarea unui scanner de tip drive through, care va facilita partea de inspecție a mărfurilor atât din containere, cât și din camioane, reducând timpii de așteptare și permițând eliberarea mărfii către clienții finali în cel mai scurt timp” ne-a declarat  Sorin Petrec, șef proiecte speciale în cadrul DP World România. Scannerul este complet automatizat și va funcționa în flux de 24 de ore. Capacitatea scannerului este de până la 70 de unități pe oră, în comparație cu cea de patru unități pe oră a celui actual care operează în portul Constanța.

El va fi conectat direct la sistemul de monitorizare al autorităților, astfel încât inspectorii vamali să aibă acces imediat la informațiile privind natura mărfurilor din containere sau din camioanele aflate în tranzit. Clienții nu vor fi nevoiți să aștepte câte două zile pentru eliberarea mărfii, procesul fiind redus considerabil, la patru – șase ore. Sistemul acesta de ultimă generație este și prietenos cu mediul, ceea ce este esențial pentru companie.

„Este cea mai importantă investiție din Portul Constanța. Această investiție va crește capacitatea de operare din întreg Portul, nu doar în terminalul nostru. Va solidifica poziția noastră geostrategică de poartă de intrare pe parte de est a Europei, pe unde fluxurile de mărfuri din Asia, din Orientul Mijlociu vor veni într-un mod mult mai eficient, nu doar pentru România, ci și pentru Austria și Germania, respectiv pentru restul Europei”, ne-a mai declarat Cosmin Cârstea.

 

Date proiect

Un terminal RO-RO (Roll-On, Roll-Off) de 7 hectare

Un terminal Project Cargo de 4,4 hectare.

Terminalul aflat în construcție va permite presiuni de până la 22/tone/mp, mai precis dublul celei mai puternice platforme existente în Portul Constanța, care permite acum doar 11 tone/mp. Este primul astfel de terminal existent în România, permițând manipularea unor obiecte cu volume de până în 1000 de tone.

Terminalul va avea o capacitate de 400 de sloturi în parcare camioane (200 intrare – 200 ieșire) și un volum anual de 45.000 unități în primă fază, urmând ca în faza II să ajungă la 80.000 de unități.

Construcția la proiectul DP World Constanța a început în luna mai și ar putea deveni funcțional încă din luna iulie a anului viitor. DP World este liderul mondial în furnizarea de servicii inteligente de logistică și lanț de aprovizionare end-to-end la nivel mondial. Serviciile companiei acoperă fiecare verigă a lanțului de aprovizionare integrat – de la terminale maritime și fluviale la servicii maritime și parcuri industriale, precum și soluții tehnologice pentru clienți.

Așa cum este cazul și acestei investiții din Constanța, compania integrează principiile sustenabilității în activitățile sale și are o contribuție pozitivă la economiile și comunitățile în care lucrează. Echipa din Constanța este formată din aprox. 600 de angajați la care anul viitor se vor mai adăuga 30 în prima fază, iar numărul lor se va mări odată cu avansarea în faza a doua a proiectului.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Consiliul Județean Sălaj a efectuat o primă plată, de 2 milioane de lei, către antreprenorul responsabil de modernizarea Drumului Județean 109P: Camăr - limită județ Satu Mare, investiție finanțată prin Programul Național de Investiții "Anghel Saligny".

Sălajul a făcut prima plată pe “Anghel Saligny”

Articolul următor

Proiecte de câteva miliarde de euro pentru spitalele transilvănene

Citește și:
Citeste mai mult

Un nou pasaj subteran în Oradea

Un pasaj subteran în intersecția T. Vladimirescu – Oneștilor va facilita ieșirea din oraș spre autostradă. Consiliul Local…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share