Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

FAN Courier, afaceri în creștere cu 10%. “Hub-ul de la Cluj va deveni internațional”

Operatorul de curierat și-a făcut planuri mari, pe termen mediu și lung, cu noul său centru de la Cluj-Napoca, dat în folosință în primăvară.

FAN Courier estimează că va încheia anul cu afaceri de 225 milioane euro, în creștere cu 10% față de 2021, pe fondul unui an plin de provocări și incertitudini. Compania a continuat investițiile masive în tehnologizare, digitalizare și servicii de livrare alternativă, precum și în extinderea și automatizarea hub-urilor, consolidându-și constant poziția de lider al pieței de curierat.

2022 este anul cu un nivel record al investițiilor planificate și realizate: 31,5 milioane de euro. În 2023, FAN Courier estimează o creștere a pieței de curierat cu 10-15%, după ce în acest an a atins 850 milioane euro. În contextul avansului industriei, FAN Courier previzionează pentru anul următor o creștere de 15% a business-ului propriu.

Scumpirile în lanț vor diminua profitul

”2022 a fost un an plin de incertitudini și provocări, venit după alți doi dominați de imprevizibilul dat de pandemie. Anul acesta, cea mai mare provocare a fost gestionarea corectă a creșterii prețurilor la combustibil și energie, cu impact semnificativ în activitatea curentă. Din cauza acestor scumpiri, am fost nevoiți să majorăm tarifele cu 6-7% și să introducem indexul de combustibil pentru fiecare expediție.

Impactul creșterii costurilor a fost atât de puternic încât ne așteptăm la o scădere semnificativă a profitabilității. Am observat în piață, mai ales după izbucnirea războiului în Ucraina, dar și din cauza scumpirilor în lanț la produsele de bază, o stare de așteptare și de chibzuință în rândul consumatorilor, stare generată în mare parte de scăderea puterii de cumpărare.

La categoria vești bune putem aminti o creștere a interesului clienților pentru livrările alternative (lockere, Collect Point), zone spre care am direcționat și noi o mare parte din investițiile din acest an”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.

În 2022, comerțul online a avut o pondere de 60-65% în activitatea companiei, iar estimările rămân  de creștere, mai ales în contextul campaniilor tradiționale de discount-uri din ultimele două luni ale anului. La campania de Black Friday din acest an, majoritatea seller-ilor au avut creșteri importante, fapt care s-a reflectat și în creșterea activității FAN Courier.

Particularitatea din acest an a fost că s-a înregistrat o scădere a comenzilor de bunuri cu ciclu de viață mai mare (electrocasnice), în favoarea bunurilor de larg consum (haine, cosmetice). Nivelul investițiilor atins de FAN Courier în acest an a depășit 31,5 milioane de euro, cele mai importante fiind dezvoltarea rețelei de lockere, digitalizarea, extinderea și tehnologizarea mai multor hub-uri, extinderea flotei auto.

Centrul de la Cluj-Napoca, în creștere de volume tranzitate

”În acest an, de departe cea mai amplă investiție pe care am derulat-o a fost cea în dezvoltarea rețelei de lockere FANbox. Este un proiect care va avea o perioadă de implementare mai lungă, cu mai multe etape, pe care le-am anunțat deja. În prima fază, acest proiect a necesitat o investiție de 10 milioane de euro, pe care am făcut-o în acest an.

Am continuat investițiile începute în anii anteriori la hub-ul de la Cluj, pe care l-am dat în folosință în luna mai, investiție care a crescut semnificativ și calitatea serviciilor, dar și volumele tranzitate. Pe termen mediu și lung, planurile noastre sunt să transformăm hub-ul din Cluj-Napoca în unul internațional.

Tot în acest an, am început extinderea hub-ului de la Brașov, investiție pe care o vom continua în 2023 și l-am dotat pe cel de la Arad cu un sistem de sortare performant. La nivel național, am implementat plata cu cardul la curier dar și alte soluții de digitalizare, care oferă clienților alternative simple și rapide de folosire a serviciilor noastre”, a spus Felix Pătrășcanu, cofondator al FAN Courier.

Pe lista de investiții pentru 2023 se află construirea unui nou hub în Ștefănești ce va cuprinde un depozit de fullfilment, o clădire de birouri și o parte de depozit de curierat, dotat cu tehnologii performante de sortare și picking. Anul viitor se va finaliza și hub-ul de la Brașov, care va fi dotat cu o bandă de sortare modernă.

Continuarea extinderii rețelei de lockere la nivel național, precum și achiziția de mașini electrice și investițiile în sustenabilitate sunt prioritare în 2023. În 2022, FAN Courier a majorat numărul de angajați la nivel național de la 7.500 la 7.900 și intenționează să păstreze aceeași rată anuală de creștere și în 2023.

Vizează poziția de lider de piața în Republica Moldova

În 2022, FAN Courier a continuat dezvoltarea în Republica Moldova și vizează intrarea și pe alte piețe internaționale, începând din 2023. La un an de la intrarea în Republica Moldova și după o investiție inițială de 3 milioane de euro, liderul pieței de curierat din România a devenit un jucător important pe piața din țara vecină.

”Activitatea este în parametri, deși planurile de creștere au decelerat din cauza războiului din Ucraina, având în vedere că Republica Moldova este mai afectată decât România de acest conflict. Avem ca obiectiv poziția de lider de piață și în țara vecină, astfel că ne menținem planurile de investiții și ne dorim să oferim clienților din Republica Moldova acces la piața europeană, iar celor din România acces la piața din Republica Moldova.

Pentru 2023, ne propunem ca FAN Moldova să-și dubleze numărul de filiale, așadar vom face investiții importante în flotă și în numărul de angajați. Suntem, totodată, din ce în ce mai interesați și de alte piețe internaționale și vom identifica oportunitățile de extindere, astfel încât să oferim clienților din Europa Centrală și de Vest acces la piața din România și invers”, a precizat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

A creat Departamentul de sustenabilitate și impact

Din acest an, FAN Courier a înființat Departamentul sustenabilitate și impact, în vederea obținerii unui echilibru între nevoile și interesele tuturor părților implicate – mediu înconjurător, angajați, acționari, furnizori, clienți. Un obiectiv foarte important asumat este neutralizarea amprentei de carbon până în 2040, fiind prima companie românească semnatară a The Climate Pledge.

La FAN Courier, conceptul de sustenabilitate se reflectă în responsabilitatea fiecărui angajat, dar și în modalitatea de gestionare a deșeurilor, pentru care compania derulează campanii de conștientizare și educare în rândul angajaților astfel încât să obțină un procent din ce în ce mai mare de materiale reciclate.

În ceea ce privește producția de energie regenerabilă, în perioada 2021-2022, compania a investit 1,8 milioane de euro într-o instalație de panouri fotovoltaice la sediul central din Ștefăneștii de Jos. Conform estimărilor, acestea vor acoperi 40% din consumul propriu, iar surplusul de energie va fi distribuit în rețeaua publică.

În viitor, vehiculele electrice din flota FAN Courier vor fi încărcate cu energie verde produsă “in-house”. În prezent, mobilitatea electrică este reprezentată de un proiect pilot de livrări nepoluante, FAN Courier fiind unul dintre pionierii în curierat care a investit în această zonă.

În ceea ce privește ambalajele, FAN Courier caută constant alternative din ce în ce mai sustenabile. A introdus deja în ofertă plicuri din carton reciclat și a testat, totodată, alternative de ambalaje din plastic reciclat. Planul pentru prima jumătate a anului următor este introducerea treptată în sistem a cât mai multor plicuri din plastic reciclat, reducând astfel impactul asupra mediului.

Compania a făcut teste și pe zona de ambalaje biodegradabile, dar acestea nu s-au dovedit suficient de rezistente pentru livrare. FAN Courier se angajează în continuare să depună eforturi pentru a identifica și introduce ambalajele cu cel mai mic impact asupra mediului.

Aceasta este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent. FAN Courier deservește cei peste 60.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.900 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.500 de autovehicule.

Pe primul loc în preferințele românilor

FAN Courier se menține pe primul loc în preferințele românilor, în 2022 cel mai cunoscut și cel mai utilizat serviciu de curierat din România. Clienții companiei consideră că atuurile pe care FAN Courier le are în fața concurenței sunt calitatea serviciilor, soluțiile digitale complexe, tehnologiile performante de sortare și echipa formată din oameni profesioniști și amabili gata să vină cu soluții adaptate nevoilor clienților.

Sunt câteva dintre principalele concluzii ale studiului anual de evaluare a brandurilor de curierat de pe piața locală, realizat de compania de cercetare Mercury Research. FAN Courier desfășoară anual un studiu de monitorizare a performanței brandurilor de curierat rapid, în rândul companiilor care utilizează astfel de servicii din România, cu obiectivul de a evalua propria performanță în context competitiv.

Studiul din acest an, realizat de compania de cercetare Mercury Research, s-a derulat în perioada octombrie-noiembrie 2022, pe un eșantion reprezentativ de peste 300 de companii din România.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC) și Asociația Română pentru Propagandă și Istoria Aeronauticii (ARPIA) Cluj au marcat Ziua Internațională a Aviației Civile (ZIAC).

Evoluția industriei aeronauticii, într-o expoziție la Cluj

Articolul următor
În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului.

A început Iulius Christmas Market

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share