Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

S-a semnat contractul și pentru lotul 2 Aghireș – Poieni din modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,53 miliarde de lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (lotul 2), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ.

Anterior au fost semnate contractele pentru Lotul 4 Aleșd – Frontieră și Lotul 3 Poieni – Aleșd. Mai rămâne de semnat contractul pentru Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș.

Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Aghireș – Poieni (Lotul2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj Napoca și Episcopia Bihor”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Aghireș – Poieni, în lungime de 36,53 km.

Lucrări

În cadrul proiectului vor fi executate lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – trei poduri, 67 podețe, două tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II),  un pasaj superior, un pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente distanței Aghireș – Poieni sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă);

clădire nouă de călători în stația Poieni;

panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;

rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;

substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate.

După finalizarea proiectului viteza de circulație a trenurilor va crește la 160 km/h la trenurile de călători și 120 km/h la trenurile de marfă.

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia BihorFrontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Implicarea în comunitate reprezintă o valoare majoră pentru Star Transmission și Star Assembly

Articolul următor
Aceasta constă în instalarea unei stații de încărcare lângă fabrica Weidmuller.

Weidmuller are stație de încărcare pentru mașini electrice în Maramureș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share