Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CNAIR a semnat contracte de 5,7 miliarde euro. Proiectele din Ardeal și Banat

CNAIR a semnat, în 2022, 48 de contracte finanțate din fonduri europene, de 24 miliarde de lei, fără TVA, cu 2,07 miliarde mai mult decât în perioada 2017- 2021.

Valoarea contractelor semnate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în acest an este cu 9% mai mare decât cea din perioada 2017-2021.

Un raport al CNAIR menționează că aceasta a semnat, în 2022, 48 de contracte finanțate din fonduri europene, de 24 de miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), cu 2,07 miliarde mai mult decât în perioada 2017- 2021.

În 2022 s-au lansat 15 proiecte importante de proiectare și execuție lucrări pentru construirea a 550 km de drumuri de mare viteză a căror valoare estimată este de 41 de miliarde lei, fără TVA.

Proiecte lansate în Transilvania și Banat

  • Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2, secțiunea E și finalizare secțiunea D
  • Autostrada Tg. Mureș – Tg. Neamț, secțiunea I Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3
  • Subsecțiunile A3 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (relicitare), 3C2 Chiribiș – Biharia
  • Autostrada Sibiu – Făgăraș, tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești), Avrig – Mârșa (DJ 105G); tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ 105G) – Arpașu de Jos (DN 1); tronsonul: 3 Arpașu (DN 1) – Sâmbăta (DJ 105B), tronsonul 4: Sâmbăta – Făgăraș, legătură cu DN 1

Sursa: CNAIR

Au început lucrările la A7

“Anul acesta au fost lansate și proiecte pentru elaborarea unor studii de fezabilitate necesare construirii a 500 km de infrastructură rutieră modernă, valoarea lor fiind de 205 milioane de lei, fără TVA. Cele 27 de proiecte lansate anul acesta sunt destinate construirii, în următorii ani, a peste 1.000 km de drumuri de mare viteză. Valoarea estimată a acestor proiecte depășește 41 de miliarde de lei, fără TVA.

Tot în acest an au început lucrările de construire a primelor patru loturi din A7, au fost semnate contractele de execuție a lucrărilor pe toate cele trei loturi ale sectorului de autostradă Focșani – Bacău. În perioada imediat următoare se vor semna și contractele pentru construcția ultimelor două loturi de pe acest sector.

La finalul anului 2022, pe lângă șantierele deschise și contractele semnate, avem desemnați câștigători pentru construirea celor 320 km ai A7.  Înseamnă că, în 2023, vor fi deschise, în diverse stadii de execuție, șantiere pe întreaga lungime a Autostrăzii Moldovei (A7). Un important contract deblocat și semnat este cel pentru proiectarea și execuția lucrărilor lipsă de pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Sunt șanse ca, în 2023, să se ajungă în faza preliminară lucrărilor de execuție”, conform raportului.

Anul autostrăzii Sibiu – Pitești

“2022 a fost și anul autostrăzii Sibiu – Pitești prin faptul ca au fost semnate și ultimele două contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construire a secțiunilor 2 (Boița – Cornetu – 31 km) și 3 (Cornetu – Tigveni – 37 km).

În prezent sunt contracte semnate pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru toate cele cinci secțiuni ale acestei autostrăzi. În 15 decembrie s-au deschis circulației primii 13 km ai primei autostrăzi care traversează Carpații, între Sibiu și Boița.

La finalul lunii decembrie au fost publicate în SICAP anunțurile de participare la licitațiile pentru proiectarea și execuția primelor secțiuni ale A8, secțiunea I, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului  (24 km) și secțiunea III, Leghin – Târgu Neamț (30 km).

Data limită pentru primirea ofertelor a fost stabilită în 27 februarie 2023 pentru secțiunea I și în 28 februarie pentru secțiunea III. În acest moment sunt în diverse stadii de execuție 300 km de autostradă și drum expres”, potrivit CNAIR.

Contracte finanțate din fonduri europene

  • 2017 – 198 milioane lei, fără TVA
  • 2018 – 4,6 miliarde lei, fără TVA
  • 2019 – 4,2 miliarde lei, fără TVA
  • 2020 – 7,6 miliarde lei, fără TVA
  • 2021 – 5,2 miliarde lei, fără TVA
  • 2022 – 23,8 miliarde lei, fără TVA

Sursa: CNAIR

Grindeanu: “Am impulsionat ritmul lucrărilor”

“2022 a fost un an plin de provocări pentru domeniul transportului rutier. Pentru absorbția banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și pentru a impulsiona ritmul lucrărilor, am implementat schimbări esențiale în legislația privind achizițiile publice și în procedura de eliberare a avizelor.
În acest an toate secțiunile Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) au constructori. Contractele pentru ultimele două secțiuni (cele care traversează munții) au fost semnate anul acesta. Pe Sibiu – Boița (prima secțiune) se circulă deja. Toate cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldova (A7), finanțate prin PNRR, au constructori desemnați.
Pentru șapte loturi contractele au fost semnate. Pe patru loturi se lucrează deja. Pentru secțiunea cu tuneluri din Autostrada Lugoj – Deva (A1) a fost semnat contractul. Cele două secțiuni ale Autostrăzii Unirii (A8), finanțate prin PNRR, au fost lansate în licitație”, spune ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primăria Timișoara cere de la AFM șase milioane de lei pentru modernizarea iluminatului public din oraș

Articolul următor
Una dintre cele mai căutate destinații pentru sărbătorile de iarnă, Maramureșul, nu a mai fost plin ochi de turişti de mai bine de trei ani.

Pensiunile Maramureșului, luate cu asalt de Revelion

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share