Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cine termină ce a început Straco pe A3 Cluj – Mureș

Noutăți despre lotul Autostrăzii Transilvania (A3) Chețani - Câmpia Turzii: se va merge pe autorizația de construire Straco
Se lucrează la decaparea umpluturii superioare pe care a crescut vegetație și repararea betoanelor | Foto: Marton Kodok

Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API), a sintetizat stadiul șoselei de mare viteză între cele două județe.

“Noutăți despre lotul Autostrăzii Transilvania (A3) Chețani – Câmpia Turzii: se va merge pe autorizația de construire Straco. Se finalizează, zilele acestea, expertiza pe lucrările executate și micile detalii reproiectate. Nu sunt chestiuni majore, doar mărunțișuri gen decaparea umpluturii superioare pe care a crescut vegetație, ceva reparații la betoane. Sunt acoperite fără probleme de rezervele de implementare”.

Kodok susține că se muncește intens, săptămânile acestea, la contractarea subcontractorilor, a furnizorilor, dar și la achiziția grinzilor lipsă. “S-au autorizat gropi de împrumut, tot planul e făcut pentru finalizare în 2023. Sperăm să se întâmple. Strabag are 60% și va lucra de la Câmpia Turzii până la podul mare de la Hădăreni inclusiv, de acolo Geiger, până la Chețani”.

Finalizarea în 2023, doar cu o mare mobilizare

API consideră că porțiunea poate fi gata în acest an, cu o mobilizare exemplară din partea constructorilor. “Mai visăm, într-un scenariu ultraoptimist, la o demonstrație de forță a asocierii Strabag – Geiger pe A3, între Chețani și Câmpia Turzii, unde stadiul fizic după rezilierea cu Straco este aproape 40%.

Cei doi antreprenori au capacitatea tehnică de a produce surpriza plăcută și să deschidă la limită, în decembrie, cei 15 km, livrând cu jumătate de an înainte de termenul contractual veriga lipsă pe A3 dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, potrivit conducerii API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Compania Kaufland România SCS urmează să deschidă o nouă unitate în municipiul Bistriţa, potrivit Răsunetul.

Apare Kaufland III la Bistrița

Articolul următor
Primul târg de nunți din acest an din Cluj-Napoca, Wedding Days, de la Iulius Mall, îți vine în ajutor, în acest weekend,

Wedding Days, la Iulius Mall Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share