Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CNAIR a dat aviz favorabil studiului de fezabilitate pentru DX Arad – Oradea

Studiul de fezabilitate al proiectului „Drum Expres Arad – Oradea” a primit miercuri, 11 ianuarie, aviz favorabil în comisia de siguranță rutieră din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

A fost prezentat traseul proiectului, au fost analizate cele 12 noduri rutiere ale drumului expres și soluțiile de trafic propuse în vederea racordării infrastructurii rutiere existente la noul proiect. S-au studiat conexiunile și facilitățile drumului expres: legătura cu Ungaria din zona Salonta, conexiunea cu drumul de legătură Oradea-autostrada Transilvania, conexiunea cu autostrada la Arad, parcările de scurtă și lungă durată prevăzute a fi amenajate”, a declarat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, care a participat la ședința din București.

Urmează auditul de siguranță

Următoarea etapă presupune realizarea auditului de siguranță rutieră, care ar urma să intre în procedura de avizare în luna martie.

Ne propunem ca în luna aprilie să fie emise hotărârile de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și de expropriere a terenurilor afectate de proiect. Odată cu finalizarea proiectului tehnic și a documentației de achiziție, vom organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor. Mulțumesc echipei tehnice din CNAIR pentru colaborare și proiectanților de la Consitrans, împreună cu care am susținut prezentarea proiectului în Comisie”, a mai adăugat Ilie Bolojan.

Reamintim că Studiul de fezabilitate a fost aprobat de Consiliul Județean Bihor și Consiliul Municipal Oradea în 16 decembrie 2022.

Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.

Trei tronsoane

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei 10.710.315.053,99, inclusiv TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.

Parteneriat

Drumul Expres Arad – Oradea se realizează în cadrul unui parteneriat încheiat între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Consiliul Județean Arad, Primăria Arad și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Total
13
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în MT, a precizat că acestea sunt porțiunile Nușfalău - Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, ambele din Autostrada Transilvania, respectiv legătura dintre A3 și Centura Oradea.

Pe ce autostrăzi noi circulăm în 2023 în Transilvania

Articolul următor
Videoclipul redat de constructorul KESZ România surprinde toate etapele construirii sediului central administrativ al Băncii Transilvania (BT).

Cum a fost ridicat noul sediu al Băncii Transilvania

Citește și:
Citeste mai mult

Încă un pasaj subteran la Oradea

Se pregătesc planurile pentru Pasajul Decebal. Strada T. Vladimirescu spre centură va avea patru benzi. Se fac primii…
Zi de Zi știri economice:
Total
13
Share