Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum s-a născut primul pod alb din Cluj

Antrepriza Construcții și Instalații (ACI) și producătorul Holcim România au dezvăluit felul în care a luat ființă noul pod din Cluj-Napoca.
Materialul folosit la pod este un ciment alb cu dioxid de titan și fibre de polipropilenă | Foto: ACI

Tehnologia noului podului care va uni cartierele Grigorescu și Mănăștur a fost explicată de producător și de constructorul care l-a pus în operă.

Antrepriza Construcții și Instalații (ACI) și producătorul Holcim România au dezvăluit felul în care a luat ființă noul pod din Cluj-Napoca. Podul alb este o parte integrantă a proiectului de modernizare a malurilor râului Someș, ACI fiind societatea de construcții care a realizat betonul necesar execuției folosind un ciment alb.

“Proiectul oferă o dezvoltare durabilă orașului, iar membrilor care fac parte din comunitate, o perspectivă peisagistică unică și de înaltă calitate, în dezvoltarea urbană sustenabilă pentru Cluj-Napoca.

Podul alb este parte integrantă a proiectului Rethinking Someș ce vizează modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului Someșul Mic cu scopul de a facilita accesul în zonele pe care acesta le traversează și de a oferi locuitorilor un spațiu public de cea mai bună calitate.

Întregul proiect contribuie la dezvoltarea sustenabilă a orașului, conectând comunități și cartiere, încurajând un stil de viață activ, reducând nevoia deplasărilor auto și oferind membrilor comunității o perspectivă peisagistică diferită, cu valențe estetice.

Gândită din perspectiva construcțiilor sustenabile, lucrarea de artă a trebuit să răspundă unor criterii stricte de durabilitate în timp și mentenență scăzută, ceea ce a necesitat folosirea unor materiale care să răspundă acestor criterii”, relevă o prezentare a producătorului elvețian.

Beton antipraf, cu dioxid de titan

Experții de la Holcim au explicat cum a fost aleasă soluția tehnică. “ACI Cluj a preparat betonul necesar execuției folosind ciment alb de la Holcim. Rețeta a fost gândită pentru a se obține un beton “self cleaning”.

S-a introdus în compoziție dioxid de titan, cu rol de protecție a suprafeței împotriva apariției materiilor organice și a depunerii particulelor de praf. De asemenea, betonul are un adaos de fibre de polipropilenă”.

Investitor în acest proiect este municipalitatea clujeană. Proiectul a fost întocmit de biroul de arhitectură Practica (Spania), iar ACI Cluj figurează ca executant, în cadrul unui consorțiu din care mai fac parte companiile SOCOT Târgu Mureș și Simacek Facility Services Cluj.

Valoarea lucrărilor se ridică la 22 de milioane de euro, proiectul fiind cu finanțare europeană. Cu toate că podul propriu-zis este finalizat, întregul proiect, care este cuprins din două tronsoane, va fi terminat în acest an.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sistem pilot pentru cântărirea din mers a autocamioanelor în Vama Nădlac 2

Articolul următor

Liniște la Aeroportul ”Transilvania”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share