Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Provocările unui antreprenor independent

Capitalul uman este la fel de necesar precum capitalul capitalul financiar în dezvoltarea unei afaceri.

Dintotdeauna și-a dorit să fie independentă. Din acest motiv, la scurt timp după ce a absolvit Facultatea de Științe Socio-Umane specializarea Psihologie (Oradea, 2005), și-a înființat prima firmă. Asta s-a întâmplat prin 2007. O cheamă Camelia Ghiulai. Este din Marghita și povestea ei poate fi un exemplu de urmat pentru alți tineri antreprenori.

„Aveam 25 de ani și nu știam nimic despre antreprenoriat. Am importat din Belgia produse de îngrijire a părului pe bază de plante. Visam să fac distribuție în România, dar n-aveam nici măcar mașină personală. M-am trezit repede la realitate și am renunțat. Și m-am întrebat: «și-acum ce fac?»”, povestește tânăra antreprenoare.

Întoarcerea la origini

Camelia Ghiulai caută mereu informații noi

S-a întors acasă la părinți și în 2009 a deschis în Marghita un magazin naturist. Evident că nu știa nimic nici despre această activitate. A învățat din mers cu ajutorul clienților. Dar, a observat că nu este suficient să-și cunoască doar domeniul de activitate, ci trebuie să învețe și cum se construiește și se administrează o afacere. Și a început să caute informații. La vremea aceea, nu prea găsea nimic. Cu greu a găsit o carte despre cum să scrie un plan de afaceri.

„Am continuat să caut cursuri și programe de antreprenoriat. În acest mod, am reușit să cunosc foarte mulți oameni grozavi din zona de business. De la fiecare am învățat câte ceva. În 2018 am aflat despre programul ce oferea finanțare nerambursabilă Start-up Plus și-am aplicat. Mi-a plăcut pentru că acest program solicita ca prima dată să urmezi un curs de antreprenoriat, apoi îți oferea șansa să concurezi cu planul de afaceri și cele mai bine punctate planuri primeau o finanțare nerambursabilă în valoare de 40 000 euro”, spune Camelia Ghiulai.

Pe parcursul anului 2019 a primit finanțarea și a implementat proiectul.

Digitalizare

Camelia și-a dorit foarte mult să-și digitalizeze afacerea

Cel mai mult și-a dorit să-și digitalizez cât de cât afacerea. A achiziționat echipamentele și soft-urile necesare, dar a găsit foarte greu oameni care să o ajute să le instaleze și să le configureze.

„Evident că pe noi toate acestea ne-au ajutat să ne îmbunătățim foarte mult modul și condițiile de lucru fapt care ulterior a dus la creșterea cifrei de vânzări și a satisfacției clienților”, susține tânăra antreprenoare.

Cu restul de bani și-a reamenajat și dotat spațiul, a înregistrat o marcă EUIPO și a achiziționat un abonament la o platformă antreprenorială de e-learning și câteva ședințe de limbă engleză.

„Clienții noștri au apreciat și mulți ne-au cerut să facem mai mult. Ne-au spus că ne vor și în online și ne-au încurajat să deschidem și alte puncte de lucru fizice. Prin urmare, am continuat să aplic și la alte programe ce oferă fonduri europene. În 2021 am obținut o nouă linie de finanțare în valoare de 84 000 euro”, precizează Camelia.

 

Oameni potriviți

A contactat multe firme de IT, dar nu a reușit să găsească pe cineva care să-i înțeleagă nevoile. Și decât să risipească banii primiți, a ales să se oprească și să-i returneze.

„A fost o decizie grea. Nu știu dacă și când voi mai avea această oportunitate. Intuiția mi-a spus însă că așa este cel mai bine. Am realizat că-mi lipsesc piese din puzzle. Îmi lipsesc oamenii. Până în acest punct am crezut și eu ca mulți alți antreprenori mici că ceea ce ne împiedică să ne dezvoltăm afacerile este dificultatea de a accesa capital pentru investiții. Acum văd diferit. Ceea ce ne împiedică este faptul că nu știm cum să ajungem la oamenii potriviți. Noi avem nevoie de acces la specialiști, consultanți și mentori cu experiență din zona de business care să ne învețe și să ne ghideze cum să ne dezvoltăm afacerile corect, dar aceștia trebuie plătiți”, crede tânăra antreprenoare.

Din acest motiv, a aplicat recent la proiectul Transilvania Digital Innovation Hub care oferă servicii de inovare și transformare digitală IMM-urilor din regiunea Nord-Vest.

„Sper să ne numărăm printre beneficiarii selectați și să găsim aici oamenii cu expertiza necesară care să ne ajute să îmbunătățim nișa noastră de activitate astfel încât să putem să oferim clienților noștri și mai multă informație și valoare privitor la practicile corecte de folosire a produselor pe bază de plante”, a încheiat Camelia Ghiulai.

Tânăra mulțumește tuturor oamenilor din comunitatea Marghita și împrejurimi care i-au oferit o șansă și care o susțin de mai bine de 13 ani.

 

Dan Birta

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
MyCar Assistant (MCA) a fost creată pentru a veni în sprijinul șoferilor ca o aplicație mobilă de gestiune a datelor scadente pentru mașini personale și flote.

Clujul, Timișoara și Brașovul, în topul MyCar Assistant

Articolul următor
CAS a predat constructorului amplasamentul celor 100 de străzi și tronsoane de străzi pe care vor începe lucrările de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare.

Reabilitarea canalizării se face fără săpătură la Cluj-Napoca

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Milionari din sucuri și ape minerale

Cei mai mari producători de sucuri și ape minerale din România sunt producătorii băuturilor Coca Cola, Roua Munților,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share