Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Strabag va finaliza lucrările de extindere la patru benzi de pe drumul județean care va lega Timișoara și Autostrada A1

Consiliul Județean Timiș a predat spre societatea Strabag amplasamentul șantierului pentru extinderea la patru benzi a drumului județean care face legătura dintre Centura Timișoarei și nodul de urcare pe autostrada A1 de la Giarmata, la 15 kilometri de oraș. Va urma o perioadă de aproximativ două săptămâni, în care se va amenaja organizarea de șantier, după care pot începe lucrările. Ar urma să fie gata înainte de finalul acestui an.

Strabag a câștigat contractul pentru lucrările de finalizare a extinderii, aceasta după ce Consiliul Județean Timiș a fost nevoit să rezilieze contractul cu cei de la Tehnocer, care nu mai făeau nimic acolo de luni de zile. Miercuri dimineața, Alin Nica, șeful CJ Timiș, a predat amplasamentul către constructor.

„Șantierul drumului de legătură către autostrada A1 este una dintre problemele majore cu care a trebuit să ne confruntăm în acești ultimi trei ani, dar pe care dorim să o transformăm dintr-un punct vulnerabil al Consiliului Județean și o mare doleanță a cetățenilor într-un punct forte și un exemplu de bune practici atât în ceea ce privește managementul proiectului, pentru că vorbim de un proiect european, dar și în ceea ce privește relația cu antreprenorii și mesajul pe care dorim să-l transmitem în piața firmelor de drumuri. Cred că acest proiect va fi unul cu care ne vom mândri anul viitor când va fi gata inclusiv tronsonul 1”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș, miercuri, pe șantierul părăsit al drumului județean.

Urmează o perioadă de aproximativ două săptămâni pentru realizarea organizării de șantier, după care pot porni lucrările. Teoretic, în șase luni ar trebui să fie gata. Așadar, undeva în noiembrie ar trebui să ajungem mai ușor, pe un drum cu patru benzi, la nodul de la Giarmata.„

Prezent la eveniment, unul dintre directorii Strabag, a spus că de când se află în conducerea societății, aceasta nu a avut niciodată o întârziere sau un leu penalități.

”Ca o garanție, eu sunt în societatea aceasta din 2009 și nu avem o zi sau un leu penalități pentru neîndeplinirea în termen a condițiilor contractuale. În general, contractele noastre le-am terminat înainte de termen. Reprezentăm o societate cu prestigiu, avem o filială destul puternică în județul Timiș și dorim continuitatea relației cu Consiliul Județean Timiș și nu numai, de aceea eu vă pot spune mai puțin în vorbe, o să las colegii mei să vă spună în muncă ce putem face. Vrem să terminăm mai repede lucrarea”, a declarat și Cătălin Flămânzeanu, directorul tehnic regional al societății Strabag.

Nica cere seriozitate din partea constructorilor cu care administrația județeană va lucra.

„Astăzi, aici, redeschidem practic șantierul între centură și autostradă. Procedura de achiziție publică pe care noi am inițiat-o la sfârșitul anului trecut s-a finalizat cu succes fără contestații, fără complicații, iar câștigătoare este firma Strabag. Vreau să transmit un mesaj către firmele de drumuri, faptul că noi am reziliat un contract și nu acceptăm lucrări de mântuială și dorim să încurajăm acele firme care fac lucrări de calitate să participe la toate licitațiile pe care Consiliul Județean Timiș le va derula în viitor. Acest proiect va fi dus la bun sfârșit, atât tronsonul 2 cât și tronsonul 1”, conform șefului CJT,

Din primele estimări, pe șantier ar urma să fie aproximativ 70 de lucrători și numeroase utilaje. Nica spune că situația din contractul inițial nu se mai poate repeta, Strabag este o firmă mult mai mare, care are de apărat un prestigiu. Și nu își va permite să piardă din acest prestigiu pentru o lucrare atât de mică. Tot Strabag a realizat pentru CJ Timiș  și lucrările de extindere la patru benzi a drumului din Moșnița, o altă localitate periurbană a Timișoarei.

Lucrările de extindere a drumului județean mai au de acoperit și un tronson de la ieșirea din Timișoara până la centura orașului, care traversează localitatea Dumbrăvița, considerată una dintre cele mai bogate din România. Aici proiectul a fost blocat din cauza unor dispute între consiliul județean și Primăria Timișoara, din cauza unei rețele de alimentare a troleibuzelor, ridicate de municipalitatea capitalei Banatului, cu bani europeni prin comunia timișeană.

„Firma câștigătoare va trebui să execute tronsonul 1 în termen de 5-6 luni. O altă condiție este ca Primăria Timișoara să predea stâlpii fără de care nu poate fi lărgi drumul. Aș dori să îi rog pe participanții la trafic să aibă îngăduință până la finele lunii octombrie, atunci când acest tronson va fi finalizat pentru că vor mai fi neplăceri în timpul realizării lucrărilor. Lucrarea este în valoare de aproximativ 70 de milioane de lei, acest tronson între Socar și autostradă. Tot proiectul, inclusiv tronsonul 1, este în valoare de 100 de milioane de lei”, a mai spus Alin Nica, președintele CJT.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Traseul Velo Apuseni va avea 92 km în Cluj

Articolul următor
Iulius este singura companie de pe piaţa de real estate din România care implementează în toate proprietăţile sale, dezvoltate și operate, un amplu proiect ce vizează sporirea autonomiei energetice prin instalarea de panouri fotovoltaice.

Grupul Iulius și-a montat panouri fotovoltaice pe toate mall-urile

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share