Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Antreprenorii din Maramureș, direcționați către business-uri cu Italia

Camera de Comerț și Industrie Maramureș (CCIM), Ambasada României în Republica Italiană și Biroul de Promovare Comercial-Economică Roma vor organiza seminarul de prezentare a oportunităților de afaceri din Italia.

Un seminar online despre oportunitățile de afaceri ale oamenilor de afaceri maramureșeni în această țară va avea loc în 8 iunie.

Camera de Comerț și Industrie Maramureș (CCIM), Ambasada României în Republica Italiană și Biroul de Promovare Comercial-Economică Roma vor organiza seminarul de prezentare a oportunităților de afaceri din Italia. Evenimentul se va adresa atât companiilor care au stabilit deja relații de afaceri pe piața din Italia, cât și celor interesate să identifice oportunități de colaborare în această direcție.

Printre vorbitori se numără ambasadorul Gabriela Dancău; președintele CCIM, Florentin Tuș; Iulia Schnecker, ministru consilier Italia; Simona Mărăscu – Biroul de promovare Comercial-Economică Milano. Temele abordate sunt relațiile economice bilaterale și oportunitățile de afaceri, sprijinirea companiilor românești interesate de piața italiană, climatul de business din Nordul Italiei.

Revenire în forță după pandemie

Italia are a treia economie din UE și a opta din lume. Este al doilea producător industrial european și a treia piață de consum din UE, cu o populație de 59 de milioane de locuitori, la care se adaugă 65 de milioane de turiști străini anual. După o contracție de 9%, în 2020, din cauza pandemiei, economia Italiei a crescut cu 6,7% în 2021, reușind să revină, în 2022, la nivelul prepandemie, în urma unei majorări de 3,7%.

“Piața Italiei este exigentă, exclusivistă și se bazează pe principiul calității. Este renumită pentru influența și calitatea ridicată a produselor din sectoare precum producția de automobile, de echipamente și utilaje industriale, industria alimentară sau designul vestimentar.

Nivelul de deschidere al economiei italiene către exterior e ridicat. Italia e un importator net de materii prime și bunuri semifabricate, care susțin o industrie de prelucrare dinamică, și un exportator important de produse finite de calitate înaltă”, a precizat conducerea CCIM.

Din 1997, relațiile dintre România și Italia se derulează printr-un parteneriat strategic consolidat. În 2022, Italia era al doilea partener comercial al țării noastre (schimburi comerciale de 19,5 miliarde euro), a doua destinație a exporturilor românești, a doua piață de origine a importurilor în România și al cincilea investitor străin în România, cu un capital de 3 miliarde de euro în 20.000 de companii active.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
De la primul zbor internațional de la Cluj-Napoca, la Budapesta, în 2007, 16,9 milioane de pasageri au rezervat bilete cu Wizz Air către și dinspre Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC).

Wizz Air a transportat 17 milioane de pasageri la Cluj

Articolul următor

VGP închiriază 8.500 m2 către DB Schenker în VGP Park Brașov

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share