Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Alstom: “Metroul clujean va fi unul dintre cele mai mari proiecte la cheie din Europa”

Grupul industrial francez care activează în domeniile infrastructură feroviară și producție - transport de energiei electrică | Foto: Alstom
Grupul industrial francez activează în domeniile infrastructură feroviară și producție – transport de energie electrică | Foto: Alstom

Gigantul francez din asocierea câștigătoare arată că acesta va fi primul metrou fără mecanic din România.

“Sunt extrem de mândru că Alstom va lua parte la construcţia metroului din Cluj-Napoca. Este un alt proiect de referinţă pentru prezenţa pe termen lung a Alstom în România. Metroul din Cluj este unul dintre cele mai mari proiecte “la cheie” din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluţii de semnalizare şi de infrastructură, care demonstrează poziţia de lider a Alstom în domeniul mobilităţii urbane sustenabile.

Acesta este un proiect de infrastructură foarte ambiţios şi inovator pentru România, fiind prima linie de metrou automatizată. Palmaresul nostru internaţional ne oferă competenţa necesară pentru un astfel de proiect de pionierat”, a declarat Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom pentru Europa.

Primele 9 stații, gata în patru ani

Gabriel Stanciu, director general al Alstom România, Bulgaria şi Moldova, a subliniat că, după cele două noi proiecte de cale ferată câştigate la sfârşitul anului trecut în zona Clujului, contractul pentru metroul clujean consolidează consolidează activitatea companiei în zonă, unde are 800 de angajaţi.

“Experienţa noastră în proiecte de metrou, atât în Europa Centrală şi de Est cât şi la nivel internaţional, ne oferă încrederea şi capabilităţile tehnice necesare pentru a reuşi cu succes execuţia unui astfel de proiect major”, spune Stanciu.

Linia 1 a noului metrou, ce urmează a fi finalizată în opt ani, va avea 21 km, cu 19 staţii. Primul tronson, de 9 km, cu 9 staţii şi un depou suprateran, va fi finanţat prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României (PNRR) şi finalizat în patru ani.

Va funcționa fără “șofer”

“După finalizare, acesta va fi prima linie de metrou complet automatizată din România. Implementarea sistemului de metrou la cheie marca Alstom, care include un centru de control integrat, tehnologia Urbalis CBTC care susţine funcţionarea fără mecanic şi servicii de transport de mare capacitate la intervale de succedare a trenurilor de 90 de secunde, precum şi o platformă de securitate cibernetică de ultimă generaţie, vor aduce o operare fiabilă şi eficientă din punct de vedere energetic pe conexiunea vest-est şi va îmbunătăţi considerabil mobilitatea ecologică în Cluj-Napoca”, potrivit conducerii Alstom.

Cu 80 de sisteme la cheie aflate în exploatare comercială la nivel mondial, Alstom este principalul partener mondial pentru furnizarea de sisteme adaptate la orice nevoie de mobilitate. Printre cele mai recente proiecte de metrou se numără Montreal REM, metroul din Riad (Arabia Saudită), Linia 4 de la Atena (Grecia), Grand Paris Linia 18, Linia C din Toulouse (Franţa), Panama L2, Linia 3 din Guadalajara (Mexic), Linia Dubai Route 2020 (Emiratele Arabe Unite).

Alstom este lider mondial în materie de soluţii de semnalizare urbană de înaltă performanţă Communication-Based Train Control (CBTC), aflate în funcţiune pe 145 de linii din întreaga lume. În Europa, tehnologia Alstom este utilizată la Madrid, Milano, Lyon, Lausanne, Paris şi Amsterdam, deservind diferite tipuri de linii şi grade de automatizare, iar acum este în curs de instalare pe numeroase alte linii, inclusiv pe Magistrala 5 a metroului din Bucureşti.

Funcțional doar din 2031

Asocierea Gulermak -Alstom – Arcada a fost desemnată drept câștigătoare a licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații, automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică) la magistrala I de metrou Cluj.

Oferta câștigătoare a fost de 9,05 miliarde de lei (fără TVA): execuție – 8,6 miliarde, proiectare – 398 milioane. Prima fază prevede nouă stații în reședința de județ, între cartierele Mănăștur și Sopor, pe 7,5 km. Întregul traseu de metrou ușor, pe șine, include 19 stații subterane, cu prelungiri ulterioare spre Florești, respectiv Bd. Muncii. În proiectul inițial era inclus și un tren metropolitan pe relația Baciu – Apahida – Bonțida. Metroul din Cluj-Napoca va fi funcțional peste opt ani.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Conferința Anuală a Coaliției Asociațiilor Femeilor de Afaceri din România (CAFA) desfășurată la Radisson Blu Hotel.

Femeile de afaceri din România s-au întâlnit la Radisson Cluj

Articolul următor
La eveniment au participat Ionel Bogdan, președinte CJ Maramureș, inginerul Cătălin Vișan - director executiv al Concelex, Dorin Buda - director general al AIM, Ionuț Caraba, director de dezvoltare al AIM.

Concelex va ridica noul terminal de pasageri al Aeroportului Maramureș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share