Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Star Transmission & Assembly pun umărul la refacerea Via Transilvanica

Chiar dacă de curând am primit diverse informații rele din teren despre porțiuni impracticabile de traseu, a venit momentul să vă anunțăm că partenerul nostru din Terra Dacica, Star Transmission & Star Assembly, ne va ajuta să rezolvăm situația complicată de la calea ferată dintre județele Hunedoara și Caraș-Severin, conform ATS.
Porțiunile în care s-au produs blocaje vor fi amenajate sau ocolite | Foto: ATS

Creatorii traseului turistic au început să deblocheze tronsonul dintre două județe din zona Banatului.

“Chiar dacă de curând am primit diverse informații rele din teren despre porțiuni impracticabile de traseu, a venit momentul să vă anunțăm că partenerul nostru din Terra Dacica, Star Transmission & Star Assembly, ne va ajuta să rezolvăm situația complicată de la calea ferată dintre județele Hunedoara și Caraș-Severin.

După ce am anunțat problemele din teren, au fost primii care ne-au sunat și s-au oferit să ne ajute. De asemenea, deși am întâmpinat mari probleme în comuna Zăvoi, se pare că există o altă variantă prin care traseul poate să treacă.

Deja ne facem bagajele și ne pregătim să plecăm săptămâna viitoare la recunoașterea porțiunii, pentru a ne convinge cu ochii noștri că această minune poate fi posibilă. În următoarele săptămâni vom încerca să redeschidem porțiunea respectivă după ce vom interveni din nou acolo.

De această dată nu doar cu curățarea vegetației, dar și cu așternutul unor straturi de piatră măruntă care să facă parcurgea plăcută pentru oricine. Sperăm ca aceasta să fie rezolvarea situației care ne-a întristat pe toți”, au spus reprezentanții Asociației Tășuleasa Social (ATS).

Amenințau cu ocolirea Carașului

La începutul verii, conducerea ATS avertiza că va recurge la ocolirea județului Caraș-Severin dacă administrațiile locală și județeană nu îi vor acorda sprijin pentru deblocarea unui tronson de pe teritoriul comunei Zăvoi.

“De la Sarmizegetusa Ulpia Traiana și până la Oțelul Roșu, traseul este închis temporar. Un ticălos, care s-a împroprietărit abuziv pe terenul aparținând CFR-ului, a blocat calea, deși noi avem contract de închiriere și plătim pentru terasamentul fostei căi ferate la CFR Infrastructură.

Ar trebui cosit și pus un macadam ca strat de uzură pentru că pietrele de pe terasament sunt prea mari și fac imposibilă înaintarea cu bicicleta sau pe jos”, conform ATS.

Primul traseu de drumeție de lungă distanță din România, care se întinde pe 1.400 km, în 20 de regiuni etnice și culturale diferite din țară și 400 de comunități, prezentând 12 situri din patrimoniul mondial UNESCO, a câștigat Premiul European pentru Patrimoniu 2023 Europa Nostra.

Via Transilvanica, o inițiativă a ATS, reprezintă un traseu de 1.400 km prin 400 de localități și 10 județe (Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Harghita, Brașov, Sibiu, Alba, Hunedoara, Caraș-Severin, Mehedinți), împărțit în șapte ținuturi cultural-istorice. Amenajarea sa a durat patru ani și jumătate, cu o investiție de 1,6 milioane de euro și sprijinul a 8.000 de voluntari.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
La invitația Comisiei Europene – DG Agri, Transilvania Business a participat la vizita tematică “Îngrășămintele și sustenabilitatea economică și de mediu în agricultura suedeză”, în provincia Scania, aflată în zona sudică a țării din Peninsula Scandinavă: perimetrul dintre localitățile Malmo, Helsingborg, Lund.

Cum se face agricultura viitorului în Scandinavia

Articolul următor

O nouă ediție „Târg cu Sârg” – mai bun, mai aproape de la ai tăi, în Cetatea Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share