Fundația Comunitară Miercurea Ciuc a beneficiat de activare din partea Fundației Comunitare Mureș pentru a derula 6 inițiative comunitare în judeţul Harghita. Ele au fost realizate sub coordonarea Federației Fundațiile Comunitare din România. Finanțarea a fost asigurată de Lidl România şi a reprezentat peste 245.000 de lei. Cele 6 iniţiative comunitare încheiate cu succes fac parte din programul național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul „Fondului pentru un viitor mai bun în comunități” desfășurat simultan în Miercurea Ciuc și în alte patru orașe din țară s-a aflat la cea de-a patra ediţie.
Programul a însemnat pentru Fundația Comunitară Miercurea Ciuc coagularea unor acţiuni în beneficiul comunităţii şi a voluntarilor extrem de numeroşi, care au răspuns iniţiativelor. S-au acordat microgranturi nerambursabile în valoare de peste 245.000 de lei din partea Lidl România pentru soluții civice la probleme locale din domeniile educație și protejarea mediului.
Direcţii startegice pentru Fundația Comunitară Miercurea Ciuc
În cadrul programului, harghitenii au derulat 170 de activități, cu implicarea voluntarilor și a peste 1700 de membri ai comunității. Au fost vizate şi aplicate modalități alternative de revitalizare a spațiilor verzi, conștientizarea importanței mediului curat și încurajarea implicării comunității în protejarea acestuia. În aria educaţiei, s-au implementat metode non-formale de orientare vocațională și de învățare, precum şi promovarea tradițiilor locale, potrivit Ziar Harghita.
Fondul pentru un viitor mai bun în comunități despre acţiunile harghitenilor
„Perioada cuprinsă între 16 decembrie 2022 și 25 martie 2023 a fost incredibil de emoționantă pentru asociația noastră! Nu putem fi suficient de recunoscători tinerilor care au participat la training, susținătorilor noștri, partenerilor noștri, părinților și profesorilor, formatorilor, mentorilor și specialiștilor Cartea Vie, pentru că au contribuit la succesul programului de multe ori și în multe feluri ” scriu cei de la Fondul pentru un viitor mai bun în comunități pe pagina lor de social media.