Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tunelul feroviar Bata de pe linia de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria e aproape gata

Sursa foto: Club feroviar.ro

Lucrările de infrastructură la tunelul feroviar Bata se apropie de . Tunelul face parte din calea ferată Frontieră– Curtici – Simeria, componentă a Magistralei feoviare 200. După finalizarea infrastructurii urmează montarea căii de rulare şi a reţelei de semnalizare.

Tunelul T3 Bata, construit de la km 559+967 la km. 560+570 face parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3”, Subtronson 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu.

Tunelul feroviar Bata

Tunelul are lungimea de 603 m. şi este săpat la adâncimea de 27 de metri sub munte. Pentru amplasarea sa a fost aleasă o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu. Construcţia va permite circulația trenurilor de călători cu viteze de până la 160 km/oră.

Valoarea contractului de execuție a lucrărilor  pentru Subtronsonul 2b Bârzava-Ilteu  este de 2.085.565.017,01 lei. Lucrările au fost demarate în 27 iulie 2017. Termenul estimat de Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA pentru terminarea lucrărilor fusese luna august 2023.

Precizăm că lucrările de execuţie pentru subtronsonul 2 sunt realizate de Asocierea Webuild – FCC Construccion – Salcef – Thales.

Ministrul Sorin Grindeanu vrea finalizarea grabnică a lucrărilor

După vizita efectuată la faţa şocului, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Sorin Grindeanu scria pe pagina sa de socializare:
“Pe șantierele feroviare de la granița de Vest a Coridorului Rin-Dunăre este nevoie de o mobilizare exemplară până la finalul acestui an!
Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe cele 3 șantiere feroviare de pe Tronsonul 2 Frontieră- Curtici- Simeria.
Tronsonul include Tunelul feroviar Bata, care în acest moment are suprastructura aproape finalizată.
Este probabil cea mai dificilă etapă de execuție. Tunelul, în lungime totală de 603 m, este săpat la 27 de metri sub munte, pe o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu.
Am solicitat constructorilor să accelereze ritmul de execuție până la finalul acestui an pe toate cele 3 subtronsoane cuprinse între Km 614 și Gurasada, deoarece vreau ca la finalul acestui an vreau să redeschidem circulația feroviară pe cel puțin 50% din acest tronson, iar în prima jumătate a anului 2024, trenurile să circule deja cu 160 km/h pe întreaga distanță de 100 de km.
Voi continua verificările pe aceste 3 subtronsoane pentru a mă asigura că termenele stabilite astăzi vor fi respectate” a precizat ministrul.

Magistrala feroviară 200

Magistrala feroviară 200 are lungimea de 450 km, pornind de la Braşov până la Curtici, după care se continuă în Ungaria şi Austria.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ghidul Solicitantului 714.C – Centre multifuncționale e lansat de ADR Nord-Vest

Articolul următor

Staţiile CFR Dej călători şi Beclean pe Someş vor fi modernizate

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share