Lucrările de infrastructură la tunelul feroviar Bata se apropie de . Tunelul face parte din calea ferată Frontieră– Curtici – Simeria, componentă a Magistralei feoviare 200. După finalizarea infrastructurii urmează montarea căii de rulare şi a reţelei de semnalizare.
Tunelul T3 Bata, construit de la km 559+967 la km. 560+570 face parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3”, Subtronson 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu.
Tunelul feroviar Bata
Tunelul are lungimea de 603 m. şi este săpat la adâncimea de 27 de metri sub munte. Pentru amplasarea sa a fost aleasă o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu. Construcţia va permite circulația trenurilor de călători cu viteze de până la 160 km/oră.
Valoarea contractului de execuție a lucrărilor pentru Subtronsonul 2b Bârzava-Ilteu este de 2.085.565.017,01 lei. Lucrările au fost demarate în 27 iulie 2017. Termenul estimat de Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA pentru terminarea lucrărilor fusese luna august 2023.
Precizăm că lucrările de execuţie pentru subtronsonul 2 sunt realizate de Asocierea Webuild – FCC Construccion – Salcef – Thales.
Ministrul Sorin Grindeanu vrea finalizarea grabnică a lucrărilor
Magistrala feroviară 200
Magistrala feroviară 200 are lungimea de 450 km, pornind de la Braşov până la Curtici, după care se continuă în Ungaria şi Austria.