Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Volvo Trucks își aduce camioanele electrice în Transilvania

Autotractorul livrat la Cluj are o autonomie de 300 km | Foto: TB

Piața Transilvaniei a devenit cea mai bună din România pentru autocamioanele nepoluante fabricate de concernul suedez.

“Două dintre primele trei camioane electrice Volvo pe care le-am livrat în țară au fost comandate la Cluj. Există un interes în creștere, în special din partea operatorilor de transport și de logistică din Transilvania, dar și a clienților lor, mai ales după testele cu aceste camioane pe care le-am făcut în această regiune.

Anul trecut a apărut propunerea de acordare a unor subvenții de către Guvernul României pentru achiziționarea de autocamioane electrice,  anul acesta s-a “tăiat”. Sperăm să revină pe rol, mai ales că UE merge în această direcție. Germania și Austria vor impune în curând taxe suplimentare transportatorilor poluanți, în România, se profilează din 2026.

Acest lucru le dă deja de gândit companiilor, deoarece costurile pentru transportul convențional se vor majora substanțial”, ne-a mărturisit Cătălin Enache, Electromobility Key Account la Volvo Trucks România (VTR).

Urmează camionul pe hidrogen

Compania suedeză și-a prezentat strategia la Hotelul Radisson Blu Cluj, cu ocazia livrării unui nou autotractor electric în această parte a țării. “Principiile cu care a pornit Volvo, în 1927, erau calitate și siguranță, la care s-a adăugat grija față de mediu. Provocări globale precum schimbările climatice, creșterea populației sau siguranța pe șosele nu sunt de ignorat.

De aceea strategia noastră se referă la climă, resurse naturale și oameni. În consecință, vom fabrica majoritar camioane cu emisii zero, până 2030, iar până în 2050 ele vor reprezenta 100% din producția noastră”, a rezumat Per Forsberg, Managing Director al VTR.

Producătorul suedez fabrică în serie șase modele de camioane electrice, dar și pe combustibili alternativi (biogaz lichefiat – bio-LNG), executând acum teste pentru camioanele cu celule de combustie, pe bază de hidrogen, în condiții extreme, pe drumuri publice de dincolo de Cercul Polar. Cele electrice sunt înzestrate cu 2-6 baterii, având o autonomie între 275 și 450 km.

Volvo Trucks le produce în patru uzine: Blainville (Franța), New River Valley (SUA), Tuve (Suedia) și Gent (Belgia). Până acum, a primit comenzi și scrisori de intenție de cumpărare din 42 de țări, pentru 6.000 de camioane electrice, însă oficialii săi spun că ținta companiei este de 50-60.000 de astfel de vehicule pentru a putea a oferi prețuri competitive în raport cu autocamioanele clasice.

„Pentru ca marea trecere la electric să se poată produce, guvernele trebuie să acționeze acum și să ofere programe de stimulare pentru aceia care investesc în noua tehnologie, să urce capacitatea rețelei electrice și să introducă taxe pe CO2, pentru a face transportul sustenabil mai competitiv”, susțin cei de la Volvo Trucks.

Clujul face primul pas în Ardeal

Al doilea camion electric livrat de Volvo în zona Transilvaniei a fost cumpărat tot de către operatorul Routier European Transport (RET), eveniment care a coincis cu marcarea a 10 ani de parteneriat al său cu VTR. În acest an, producătorul suedez a livrat 45 de autocamioane diesel către RET, dar și primele două electrice.

“Am ajuns de la afaceri anuale de 17 milioane de euro în 2017 la 53 de milioane în 2022, cu o estimare de 78 de milioane în acest an, avem peste 900 de semiremorci. Ne-am făcut cunoscută prezența în Europa prin trei hub-uri logistice în Italia, Germania și Olanda. Nu trecem deloc printr-o perioadă ușoară, iar acest lucru se vede în volatilitatea volumelor transportate: au fost pandemia, creșterea prețurilor la energie, acum este războiul din Ucraina”, a spus Adrian Petrișor, Business Development Manager al RET.

Operatorul clujean a anunțat că își va concretiza propriile terminale în Germania și România, variantele avute în vedere în țara noastră fiind Oradea sau Curtici. De altfel, RET acționează în cadrul unei rute triunghiulare de transport între Curtici, Verona (Italia) și Duisburg (Germania). Strategia sa este ca transportul la mare distanță să îl facă integral electric.

Colecție de statui transportate la Bușteni

Testările din zona Transilvaniei au fost realizate în Cluj, Maramureș, Brașov sau Mureș pentru a se vedea cum se comportă camioanele eco pe traseu și a analiza costurile. Pentru ruta Gilău – Oradea – Baia Mare – Gilău (500 km) a rezultat un cost de 0,23 euro/km față de 0,41 euro/km la camioanele diesel. Un Volvo FH Electric a transportat sustenabil, în vară, colecția de sculpturi Giorgio Butini, în drum spre Castelul Cantacuzino din stațiunea Bușteni (Prahova).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

TESTARE GRATUITĂ Babeş Papanicolaou şi HPV la Satu Mare şi Zetea, judeţul Harghita

Articolul următor

Continuă reabilitarea Cetății Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share