Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Transilvania Cluj – Mureș, în grafic pentru deschiderea traficului

Direcția pe care s-a deplasat Kodok pentru a monitoriza A3 a fost de la Luna (județul Cluj) spre Chețani (Mureș).
Progresul lucrărilor arată un șantier care intră în toamnă cu vești pozitive | Foto: Marton Kodok

Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API), a surprins felul în care se derulează lucrările efectuate de companiile Strabag și Geiger.

Direcția pe care s-a deplasat Kodok pentru a monitoriza A3 a fost de la Luna (județul Cluj) spre Chețani (Mureș). “Șantierul arată destul de bine. Au recuperat din zonele cu probleme. La limită, dar pare în grafic să fie finalizat anul acesta. Dar fiind vorba că urmează ultimele luni, unde mulți subcontractori vor face treaba, trebuie să se lege șnur multe ca să iasă bine. Sperăm că surprize neplăcute nu vor apărea.

Eram obișnuit că șantierul arată curat și e menținut aspectul plăcut; am dat și de tăblițe pe care era trecut numele obiectivului. Nacela și macaraua se ridică la Luna peste subtraversarea E60 de borduri și elemente. Când brațul dă în afara zonei rampei, traficul este oprit din motive de siguranță”, relatează Kodok.

Direcția pe care s-a deplasat Kodok pentru a monitoriza A3 a fost de la Luna (județul Cluj) spre Chețani (Mureș).  

Se lucrează și la lumina reflectoarelor

“Subcontractorul care execută până la suprabetonare podul peste Arieș are termen final de octombrie. Betonează următoarea secțiune, dar mai este de lucru la acel pod. Deci mai durează o lună acolo. Sunt pregătite reflectoare în zonă, probabil le vor folosi, dacă e cazul. În zona podului peste E60 la Hădăreni se înaintează pe o parte cu hidroizolate; pe cealaltă parte armătura e gata.

Mai trebuie aduse ceva cofraje pentru a suprabetona. La secțiunea Geiger, în spatele satului, s-a început montarea de stâlpi pentru parapete fonoabsorbante. Pasajul la Hădăreni are marcajul, dar mai este o săptămână de lucru la parapete și diverse chestii minore. Chiar dacă vedeți marcajul, încă nu e complet. Pe lotul Geiger încep să apară parapete în diferite zone, se asfaltează ultimele legături la poduri.

La nodul Chețani stâlpii de iluminat sunt fixați, la fel, la podul peste breteaua de urcare este o parte hidroizolată. Bretelele au primit asfalt și ele. Se sapă pentru alimentare cu energie electrică și pământul scos este pus cu grijă pe nailon / prelată să protejeze asfaltul recent pus. Pare un șantier care intră în toamnă cu vești pozitive”, consideră membrul API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ferma situată pe un versant din Șimleu Silvaniei devine un paradis al turismului ecologic, cu liste de așteptare din Germania, Franța, Olanda sau Argentina.

Raiul de pe Măgura

Articolul următor

Parking modern pentru tiruri, inaugurat de Trade Trans la Curtici

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv care stagnează de două decenii.
Citeste mai mult

20 de ani pentru o groapă

Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) Cluj vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share