Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Carrefour România va comercializa produse din două cooperative agricole transilvane

Sursă foto: Depositphotos

Sub brandul Grădina Noastră, Carrefour România va comercializa în rețeaua sa de mai mult de 410 magazine, produse agricole provenite de la un număr mai mare de producători locali. Recent, alte șase noi cooperative agricole din Beiuș, Târgu Secuiesc, Ostrov, Huși, Fierbinți și Voinești au intrat în rețeaua de furnizori ai corporației multinaționale franceze de vânzare cu amănuntul și cu ridicata, cu sediul în Massy, ​​Franța. 

Înțelegând importanța reprezentării producătorilor locali, Carrefour și-a extins rețeaua de aprovizionare. Astfel, 240 de familii și producători vor furniza produse agricole retailerului francez. Anterior, patru cooperative asigurau componenta locală de aprovizionare. Produsele proveneau din Vărăști, Zărand, Însurăței și Brezoaele.

Julien Munch, CEO Carrefour România

În prezent, 25 de cooperative, dintre care 15 ca furnizori și zece ca parteneri își comercializează produsele sub brandul Grădina Noastră.

„Localul a devenit standardul de excelență în materie de calitate când vine vorba de o alimentație sănătoasă, iar Carrefour este pionierul acestei direcții, fiind primul retailer care a implementat modelul de cooperativă în relația cu producătorii locali. Prin intermediul brandului umbrelă, Grădina Noastră, care unește cele zece cooperative partenere Carrefour, am dezvoltat o serie întreagă de programe cu dublu beneficiu, traduse în susținere pentru fermieri și comunitățile lor și produse proaspete, locale, pentru toți clienții noștri. Suntem mândri să purtăm această responsabilitate și vom continua să ne diversificăm portofoliul amplu de producători locali. Ne propunem să replicăm acest model de succes al cooperativelor agricole și în alte regiuni ale țării”, a informat Julien Munch, CEO Carrefour România, citat de Forbes.

Munch apreciază că fermierii din aceste regiuni geografice dețin o suprafață de cultivare ce se întinde pe mai bine de 627 de hectare și raportează un volum al recoltei anuale de peste 35 de milioane de unități de vânzare de fructe și legume.

Ce vor furniza cooperativele agricole transilvane?

Cooperativa agricolă din Beiuș, formată din șase familii de agricultori, va aproviziona rețeaua Carrefour cu afine, zmeură, mure, coacăze, hribi, ghebe, gălbiori și nuci. Cooperativa produce fructe de pădure pe suprafețe extinse – 1 ha afine, 1 ha căpșune, 1,2 ha zmeură și 0,7 ha coacăze roșii.

Dumitru Gal, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Beiuș

„Nimic nu se compară cu prospețimea fructelor crescute la țară. Pentru mulți dintre noi, gustul unui fruct zemos, bine copt sub arșița verii ne trezește amintirea vacanțelor petrecute la bunici. Ne bucurăm că, alături de Carrefour, avem ocazia să aducem pe mesele românilor produse de calitate, cu gustul de odinioară”, a afirmat Dumitru Gal, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Beiuș.

Grădina Noastră din Târgu Secuiesc va avea grijă să furnizeze cartofi

Suprafața totală de teren a cooperativei din depresiunea Târgu Secuiesc este de peste 89 hectare. Solul deosebit de fertil, bogat în proprietăți nutritive este muncit de 5 familii din zona cunoscută pentru culturile de cartofi, ce beneficiază de condiții pedo-climatice favorabile obținerii unei producții generoase. Anual, cooperativa livrează între 500-800 de tone de cartofi pentru magazinele Carrefour.

„Preparat într-o multitudine de feluri, cartoful rămâne alimentul nelipsit de pe mesele românilor, bucurându-se de o popularitate imensă. Acum, cu ajutorul Carrefour, ne bucurăm că putem face cunoscut românilor gustul autentic de la țară al cartofilor crescuți cu grijă și tradiție”, Mucsi Eniko Beata, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Târgu Secuiesc.

Alte patru unități Grădina Noastră, nou intrate în rețeaua de aprovizionare vor furniza alte fructe și legume. Astfel, din Ostrov se vor găsi în rețea struguri, cireșe, caise, piersici, din Fierbinți, vor ajunge în magazine varză, ardei, vinete, dovlecei, țelină, din Huși, vor fi struguri, prune și caise, iar din Voinești, mere și prune.

De la fermă, pe raftul magazinelor

Cele șase cooperative susțin distribuția națională a produselor într-un interval de timp restrâns, astfel încât românii să aibă acces la prospețimea locală pe rafturile magazinelor, cu o distribuție medie de 24-36 de ore.

Ca urmare a parteneriatelor cu fermierii independenți și cei asociați în cooperative, în vârf de sezon, 100% din necesarul de fructe, legume și verdețuri de sezon din rețeaua Carrefour, care pot fi cultivate local, este asigurat de parteneri, iar în restul anului media ajunge să depășească valoarea de 50%.

În prezent, Carrefour deține în portofoliul de producători locali parteneriate cu 25 de cooperative, dintre care 15 ca furnizori și zece ca parteneri, sub brandul Grădina Noastră.

Carrefour – susținător al unei alimentații curate, cu ajutorul producătorilor locali

Ca parte a angajamentului de a deveni un lider în tranziția alimentară, Carrefour investește în consolidarea ecosistemului său local și în relația cu producătorii români, pentru a le oferi clienților alimente proaspete, locale, la prețuri accesibile. În urmă cu șase ani, Carrefour România a creat un model de colaborare unic și durabil, în care retailul co-creează cu producătorii locali, investind în comunitate și în fermieri, în timp ce asigură produse proaspete pentru clienți: Grădina Noastră, un program circular care livrează produse proaspete de la fermierii regionali la rafturile magazinelor, în maximum 24 de ore de la momentul recoltării. Cu cel mai amplu portofoliu de producători locali pe zona de alimente proaspete, Carrefour susține mai bine de 1.300 de fermieri la nivel național, dintre care 600 sunt producători ultra locali, oferind soluții de eficientizare a procesului de producție, transport și vizibilitate la raft.

Sub deviza Act for Food, retailerul francez promovează alimentația curată, iar cele zece cooperative agricole formează ținta propusă pentru rețeaua de furnizori strategici de fructe și legume de proveniență locală.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Prin edificarea clădirii ultramoderne de către British International School of Timișoara (BIST), capacitatea de școlarizare va crește până la 924 de elevi, a precizat coordonatorul proiectului, Mulberry Development. 

Morphoza a conceput designul noii clădiri a British School of Timișoara

Articolul următor
Jaqueline Cristian (foto) a câștigat primul ei meci din această ediție, însă Miriam Bulgaru și Patricia Țig au fost eliminate din competiție în turul doi.

Trei românce, rămase în cursa de simplu la Transylvania Open

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share