Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

27 milioane € pentru investițiile de utilitate publică de pe fosta platformă Carbochim

Reconversia urbană a fostei platforme Carbochim propune un concept integrat, de tip mixed-use, un model de dezvoltare urbană sustenabilă, cu beneficii extinse asupra întregii comunități din oraș.

Investiții de utilitate publică sunt prevăzute în reconversia platformei industriale: pod și pasarele pietonale peste Someș, noi sensuri giratorii, modernizare străzi, piste de biciclete și alei pietonale

„Reconversia urbană a fostei platforme Carbochim propune un concept integrat, de tip mixed-use, un model de dezvoltare urbană sustenabilă, cu beneficii extinse asupra întregii comunități din oraș. Pe lângă funcțiunile culturale, de shopping, office, rezidențial și de divertisment, proiectul propune soluții pentru conectivitatea cu orașul, astfel încât fosta incintă industrială să devină un spațiu amplu deschis și accesibil comunității.



Investițiile în infrastructură vizează realizarea unui pod rutier, a două poduri pietonale, a două sensuri giratorii, modernizarea a două străzi și trei intersecții, piste de biciclete și trotuare, refuncționalizarea Pieței 1 Mai. Vor fi amenajate zone verzi de peste 5 ha, care vor include și alei pietonale, piațete și zone de relaxare. Investițiile de utilitate publică propuse prin proiect ajung la 27 milioane de euro.

Principalul focus în dezvoltarea proiectului mixed-use ce transformă fosta platformă industrială Carbochim este comunitatea, atât cea care se va forma în cadrul viitorului ansamblu, cât și cea din jurul ei.

Pe lângă componentele de cultură, office, comercial, rezidențial și petrecere a timpului liber, investiția propune și soluții de sistematizare și restructurare a infrastructurii auto, velo și pietonale din zonă, cu respectarea strategiei administrației de realizare a Culoarului de Mobilitate Nord.

Obiectivul principal al demersului este acela de a deschide întregul areal fost industrial către oraș, ca parte integrată a sa și conectat cu punctele de interes, făcându-l ușor accesibil comunității, pentru toate mijloacele de deplasare”, conform inițiatorilor proiectului.

Propuneri pentru conectivitatea auto, velo, pietonală și de transport din proiect

  • Construirea unui nou pod rutier cu patru benzi auto peste râul Someșul Mic, în continuarea străzii Câmpul Pâinii, ce va include piste velo și trotuare pe ambele sensuri;
  • Realizarea a două poduri pietonale peste Someș, ce vor permite conectarea cu parcurile Armătura și malul stâng al râului;
  • Amenajarea a două sensuri giratorii, pentru fluidizarea traficului din zona Podul Porțelanului și Parcul Feroviarilor;
  • Modernizarea și lărgirea Străzii Porțelanului la 4 benzi auto și cu piste pentru biciclete;
  • Modernizarea străzii Câmpul Pâinii;
  • Amenajarea a trei intersecții (dintre străzile Câmpul Pâinii și Paris, precum și sensul giratoriu și intersecția cu strada Tăbăcarilor, de care va beneficia și Spitalul Județean Cluj).

Sursa: Iulius Group

„În demers este integrată amenajarea de stații pentru transportul public în Piața 1 Mai. „Infrastructura este un pilon prioritar într-un astfel de proiect de regenerare urbană. Este vital ca locuitorii să ajungă ușor la proiect, indiferent cu ce mijloc de transport optează să se deplaseze.

În același timp, am gândit proiectul ca fiind unul prietenos cu pietonii și care încurajează transportul alternativ, principii care se regăsesc și în caracterul sustenabil al acestuia. În egală măsură, respectăm și susținem strategia de mobilitate publică ce vizează această zonă, pentru a contribui în mod concret la regenerarea urbană”, a declarat Sorin Guttman, Project Manager.

Amenajare verde pe malul drept al Someșului

„Proiectul va fi deservit și de o parcare subterană, cu o capacitate impusă de legislația în vigoare, care să permită ca, la suprafață, să fie realizat un parc de mare amploare, în oglindă cu amenajările publice de spații verzi din zonă, prin Parcurile Armătura și Feroviarilor.

Prin proiect se propune amenajarea a peste 5 ha de zone verzi, cu peste 600 de copaci maturi, cu înălțimi de peste 13 metri și vârste de până la 60 de ani, precum și peste 100.000 de plante de diferite dimensiuni.

Va fi un parc cu zone de promenadă, piațete pentru evenimente, grădină japoneză ca puzzle între vegetație și apă, cu zone de relaxare și facilități care susțin organizarea unor activități variate de timp liber. Zonele verzi se vor întinde pe acoperișul mall-ului, care va fi înierbat și, parțial, interactiv.

Deschiderea spre râul Someș se propune a se realiza prin amenajarea malului drept al Someșului, în prezent inaccesibil, fiind închis de zidul fostei platforme industriale, construcții anexe private, de calea ferată și de podul Porțelanului”, conform dezvoltatorilor de la Iulius Group.

„În acest sens, au fost achiziționate noi parcele de teren, pentru a reuși să consolidăm și să realizăm spațiu verde pe întreaga linie a râului Someș. Toate aceste investiții sunt în beneficiul public direct al comunității, al orașului și ajung la o valoare totală de 27 milioane de euro”, a adăugat Sorin Guttman.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Suntem extrem de mândri să anunțăm parteneriatul Academiei de Fotbal Viitorul Cluj (AFVC) cu The Football Brain,

The Football Brain digitalizează Academia Viitorul

Articolul următor

Nokian Tyres, premiu pentru angajament și încredere în economia României la Gala TB - Voices of Business Awards Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share