Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul Tăietura Turcului, o “bâlbăială administrativă”

Deputatul Viorel Băltărețu a tras un semnal de alarmă referitor la pasajul de la Tăietura Turcului.

Soluția CFR Infrastructură din zona Baciu ca parte a modernizării liniei ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor este criticată de către un parlamentar clujean.

Deputatul Viorel Băltărețu a tras un semnal de alarmă referitor la pasajul de la Tăietura Turcului. Proiectul este inclus în lucrările de modernizare ale căii ferate Cluj – Oradea, realizate de către beneficiarul CFR Infrastructură din fonduri europene și se află în faza de avizare la Primăria Cluj-Napoca (PCN).

“Nu ne dorim blocarea proiectului. Pasajul e extrem de util pentru traficul din zonă, dar nu în forma aceasta. Este o soluție de compromis, care nu rezolvă problema și va pune în pericol viața cetățenilor. Din păcate, soluția finanțată astfel e simplificată până la punctul în care utilitatea pasajului e redusă la o singură direcție de trafic: Tăietura Turcului – Baciu.

Pasajul nu va putea fi folosit de mașinile care vin din Tetarom, Gruia și ocolitoarea Baciu, o bună parte a celor aflați în trafic. Mai grav, soluția de sec. XIX reprezintă un pericol pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști, care vor traversa în continuare peste linia ferată”, a atras atenția Băltărețu.

Cosma: fără barieră de cale ferată

“La Tăietura Turcului clujenii merită o soluție modernă, de sec. XXI, care să rezolve toate nevoile de mobilitate, atât pentru mașini, cât și pentru cetățenii care doresc să se deplaseze cu trenul, cu bicicleta sau pe jos.

Este inadmisibil să se construiască un pasaj peste calea ferată și, în același timp, trecerea la nivel cu barieră să rămână, practic să perpetueze cozile interminabile de azi din direcția Gruia, Tetarom, sau mai departe pe viitoarea legătură spre Suceagu / Centura Metropolitană Cluj”, a spus Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Băltărețu a solicitat PCN să își asume un rol activ în găsirea celei mai bune soluții, auto-velo-pietonal, pentru proiectarea și execuția pasajului, ținând cont de obiectivele de mobilitate pe termen lung.

Vizite la șantierele în lucru ale A3

“Am transmis o invitație la o masă rotundă către primărie, CFR Infrastructură, executant, Ministerul Transporturilor, Consiliul Județean, societatea civilă, experți în construcții de infrastructură. În 9 noiembrie, vom analiza nepartizan soluția actuală: este cea mai bună pentru Cluj.

Deși suntem în al 12-lea ceas, există atât o soluție alternativă, funcțională, aflată la dispoziția primarului, cât și deschidere din partea constructorului. E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a ne asigura că lucrarea respectă standardele actuale în domeniu. Avem deja un oraș sufocat de lucrări care nu se mai termină și proiecte mari, amânate decenii la rând”, a precizat Băltărețu.

Printre șantierele în lucru vizitate în ultima perioadă de Cosma și Băltărețu se mai numără Autostrada Transilvania (A3) Chețani – Câmpia Turzii, Drumul Expres A3 – Tureni, A3 Nădășelu – Poarta Sălajului.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

10 companii bihorene, selectate în programul de scalare lansat de RBL și ING Bank

Articolul următor

Se deschide platforma pentru deșeuri voluminoase din Aleșd

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share