Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Centura Metropolitană a Clujului, suspendată

Termenul inițial era stabilit pentru data de 25 septembrie, fiind prelungit de încă trei ori, până la data de 31 octombrie, ulterior 7 noiembrie.

Administrația locală a decis o nouă amânare a licitației pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca (CMC), după alte două încercări nereușite.

“Termenul la licitația pentru CMC a fost prelungit până luni, 13 noiembrie, la solicitarea mai multor participanți. Licitația figurează în stadiul “suspendată” deoarece a fost trimisă spre validare o erată de prelungire a termenului limită de depunere oferte, pentru 13 noiembrie, ora 15:00.

Este o acțiune ce trebuie luată din punct de vedere procedural, având în vedere că termenul de depunere oferte era stabilit pentru 7 noiembrie, ora 15:00. Precizăm că am luat această decizie la solicitarea transmisă din partea mai multor operatori economici interesați. În momentul publicării eratei de prelungire, procedura va figura din nou în stadiul “în desfășurare”, au anunțat reprezentanții municipalității.

Termenul era stabilit inițial de Primăria Cluj-Napoca (PCN) pentru 25 septembrie, fiind prelungit apoi până 31 octombrie, iar ulterior, până în 7 noiembrie. Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transportului, a identificat, în primăvară, mai multe deficiențe semnalate atunci de către constructorii interesați de tronsonul 1 al CMC, considerat în proiect ca lărgirea Drumului Național 1 Florești – Cluj-Napoca, dar și la tronsoanele 2 și 3, ulterior comasate în unul singur.

El a remarcat că definitivarea studiului de fezabilitate pentru CMC a durat cinci ani în loc de unul, dar și că acesta era incomplet “după ce PCN a publicat clarificări și completări mai vaste decât documentația propriu-zisă”. “Proiectul va gâtui pe perioada șantierului unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România la o bandă pe sens. PCN a publicat o serie de clarificări la această licitație.

Maldărul de documente și răspunsuri însumează 8 GB de date, mai mult decât documentația inițială de la lansarea licitației. Răspunsurile la sutele de neclarități ale constructorilor scot în evidență nenumărate lipsuri, erori, neconcordanțe, situații aberante din cadrul documentației tehnice”. Cosma spunea că pentru tronsoanele 2 și 3 nu au fost oferte deoarece contractul a fost subevaluat de către beneficiar.

Asocierea Viarom – Electrogrup se ocupă de primul tronson al CMC. Valoarea acestuia este de 92 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, iar perioada de contract, de 20 de luni, din care șase luni proiectarea și 14 luni execuția. Tronsonul 1 include traseul Florești – Cluj-Napoca, iar tronsonul 2, Cluj-Napoca – Centura Vâlcele – Apahida. Valoarea estimată a tronsonului 2 era de 800 milioane euro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Procesatorul clujean de deșeuri Rematinvest a raportat achiziția unei flote de șase noi autocamioane MAN, cu scopul de a îmbunătăți modul în care colectează materiale reciclabile și de a oferi sprijin sustenabil furnizorilor săi. 

ENERGIE. Rematinvest și-a cumpărat șase autocamioane cu consum redus

Articolul următor

Premium AEROTEC Industry România e un angajator ambițios

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share