Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Grupul BT a ieșit pe profit cu 440 de milioane de euro

Banca Transilvania (BT ) Cluj a avut în primele nouă luni ale anului ritmuri de creștere a bazei de clienți și operațiunilor semnificativ peste media sectorului, conform raportului său financiar.
Omer Tetik consideră că România își poate păstra evoluția economică peste media regiunii | Foto: BT

Societatea bancară din Cluj-Napoca a contabilizat un profit net de 1,8 miliarde de lei, cel la nivelul grupului financiar fiind de 2,2 miliarde.

Banca Transilvania (BT ) Cluj a avut în primele nouă luni ale anului ritmuri de creștere a bazei de clienți și operațiunilor semnificativ peste media sectorului, conform raportului său financiar. “Datorită dimensiunii business-ului și volumului de operațiuni, BT este principalul procesator de plăți, operațiuni și tranzacții cu numerar, cu costuri reduse pentru clienți.

Perioada iulie – septembrie a fost cel mai bun trimestru din acest an privind finanțările pentru locuințe: nivelul aprobărilor arată creștere de 22% în primele nouă luni ale anului 2023 față de aceeași perioadă a anului 2022. Valoarea creditelor acordate persoanelor fizice și companiilor a crescut cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Soldul creditelor nete și creanţelor din leasing a ajuns la 72,6 miliarde lei, însemnând o creștere de 70% față de acum trei ani. Creșterea activității băncii se reflectă în evoluția numărului total al operațiunilor procesate, 1,35 miliarde de operațiuni în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 27,4% față de 2022. Aceasta însemnă dublarea mediei lunare de operațiuni în decurs de trei ani”, a enumerat conducerea BT.

Omer Tetik: “Rămânem prudenți”

“Au fost nouă luni bune pentru BT, în care am crescut și mai mult volumul operațiunilor procesate, iar astfel ne-am consolidat leadershipul în piață. Dimensiunea și economiile de scară ne permit să fim o bancă universală, cu o abordare incluzivă și care oferă toată linia de produse și servicii – online și cu numerar – la prețuri reduse pentru clienți.

Lucrăm pentru peste 4 milioane de clienți, de la persoane fizice, la IMM-uri și până la corporații. Rămânem prudenți, având în vedere volatilitatea și incertitudinea din piață, însă suntem optimiști că România își poate păstra evoluția peste media regiunii“, a spus Omer Tetik, director general al BT.

Rezultatele financiare în primele trei trimestre:

  • Profitul net consolidat al grupului financiar BT este de 2,2 miliarde de lei, din care cel al băncii este de 1,8 miliarde. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu 432 milioane la profitabilitatea grupului.
  • Activele grupului au crescut până la 157 de miliarde de lei (+12,2% faţă de 31 decembrie 2022), iar creditele nete și creanţele din leasing au ajuns la 72 de miliarde (+6,75% faţă de 31 decembrie 2022).
  • Veniturile operaționale ale grupului erau de la 5,6 miliarde lei (+27,12% an/an), în oglindă cu creșterea volumului de business și a numărului de tranzacții procesate.
  • Depozitele clienţilor au ajuns la 126 de miliarde de lei (+8,66%). Persoanele fizice au economii de 82,7 miliarde la BT, iar cele juridice, de 43,9 miliarde.

Creditare, tranzacții și incluziune financiară:

  • Finanțările clienților persoane fizice au ajuns la nivel consolidat la 31,9 miliarde de lei. Valoarea creditelor acordate a crescut 13% în primele nouă luni, comparativ cu aceeași perioadă 2022.
  • Au fost acordate peste 15.700 de credite pentru IMM-uri, de 4 miliarde lei.
  • 16 miliarde de lei au fost împrumuturile pentru companii, soldul creditelor brute la nivel consolidat ajungând la 35,3 miliarde.
  • BT a susținut antreprenorii prin programul IMM Invest: în primele nouă luni ale anului a acordat finanțări de 2,5 miliarde lei.
  • BT a ajuns la 5,8 milioane de carduri în portofoliu, dintre care 3 milioane sunt inclusiv digitale în aplicațiile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay şi Garmin Pay.
  • Numărul plăţilor cu telefonul: +46% în trimestrul trei, față de aceeași perioadă din 2022.
  • Numărul tranzacțiilor cu cardurile BT: +23% față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • 90% dintre clienți folosesc cel puțin una dintre aplicațiile BT pentru banking online.

Alte informații financiare:

  • Rentabilitatea capitalului propriu s-a îmbunătățit față de primele nouă luni ale anului trecut și a ajuns la 25,79%;
  • Soldul provizioanelor a crescut cu 7,01%, ajungând la 4,3 miliarde lei, comparativ cu soldul de la final de 2022, când a fost de 4,02 miliarde lei;
  • Costul riscului: 0,25%;
  • Eficienţa operaţională a băncii, calculată cu un impact anualizat al contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie: 45,79%;
  • Solvabilitatea BT: 22,94%, cu profitul inclus;
  • Rata creditelor neperformante, conform indicatorului EBA: 2,22%.

Sursa: raport BT

Dividende în numerar pentru 40.000 de acționari

Ca urmare a aprobării Adunării Generale a Acționarilor din septembrie, BT a distribuit la începutul acestei luni dividende în numerar de 902 milioane de lei, din rezervele de profit ale anilor 2022 și 2021. Informaţiile financiare la datele de 30 septembrie 2023 și 30 septembrie 2022 sunt neauditate și nerevizuite, iar cele aferente 31 decembrie 2022 sunt auditate.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
În această perioadă, Carbochim a înregistrat venituri de 170 de milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere de cinci ori în comparație cu aceeași perioadă a anului 2022

Veniturile Carbochim s-au mărit de cinci ori în acest an

Articolul următor

Complexul Energetic Valea Jiului va stoca energie în şaptesprezece puţuri de mină

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share