Este primul proiect major de infrastructură rutieră din județ care se finalizează înainte de termen.
Consiliul Județean (CJ) Sălaj a realizat recepția lucrărilor de reabilitare și modernizare a Drumului Județean 109E: Rus – Buzaș – Lozna – Drumul Național 1H (Pod Ciocmani), de 34,5 km. Investiția a demarat în mai 2022 și a fost finalizată de antreprenorul Frasinul Anieș cu șase luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract.
“Este pentru prima dată când un proiect de asemenea anvergură al CJ Sălaj se finalizează înainte de termen. Pentru asta vreau să felicit constructorul și să-i mulțumesc pentru profesionalism și mobilizarea exemplară care i-au permis să realizeze într-un timp foarte scurt o lucrare de înaltă calitate.
Mulțumirile mele se îndreaptă și către cetățenii din localitățile traversate de această importantă arteră, pentru înțelegerea de care au dat dovadă în contextul disconfortului creat pe durata lucrărilor, către primarii celor cinci comune din zonă”, a transmis președintele CJ, Dinu-Iancu Sălăjanu.
Proiectul a costat 26 milioane €
În cadrul proiectului a fost reabilitat și asfaltat întregul tronsonul de drum. S-au realizat 10 km de trotuare, 52 km de șanțuri și rigole, 3,3 km de zid de sprijin și 139 de podețe. Au fost reabilitate două poduri (peste râurile Șimișna și Iapa), fiind montați 11.000 ml de parapet nou.
Au fost realizate lucrări ample de consolidare, constând în montarea a aproape 10.000 mp de plasă de protecție pentru stabilizarea versantului între Podul Ciocmani și Cliț, respectiv turnarea a 122 de piloți forați între Cliț și Lozna. Finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, proiectul are o valoare de 132 milioane de lei, lucrările fiind executate de Frasinul.
Societatea deținută de Traian Larionesi și-a început activitatea în Bistrița-Năsăud, dar a ajuns să efectueze apoi lucrări de poduri, asfaltare și civile în Mureș, Suceava, Gorj, Satu Mare, Botoșani. Frasinul a realizat investiții în tehnologie și infrastructură și se bazează pe trei stații de beton și două de asfalt.