Județele Transilvaniei au împins capitala în afara topului național în ziua cu cele mai mari reduceri din an în România.
Emag, cel mai mare comerciant online din România, a raportat vânzări de Black Friday de 731 de milioane de lei şi 600.000 de cumpărători. Ediția din acest an a însemnat cel mai mare număr de clienţi şi vânzări de 140 milioane de euro. Municipiul Bucureşti a ieşit din top cinci național, în funcţie de valoarea medie pe client.
În clasamentul judeţelor s-a clasat pe primul loc Iaşi, urmat de Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud și Dolj. Capitala a ocupat poziţia a şasea. Numărul cumpărătorilor de Black Friday, în 10 noiembrie, a fost de 600.000, cu 50.000 mai mulţi decât anul trecut. Cei 11.600 de comercianţi din Marketplace Emag au vândut 818.000 de produse.
De Black Friday au fost comandate 2,8 milioane de produse, în creştere cu 26% faţă de campania anterioară. Clienţii au comandat produse cu 87 milioane de lei mai mult faţă de ediţia precedentă. 1 milion de produse au fost din categoriile: băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice.
Pe lista produselor speciale comandate s-au aflat 1.800 de nopţi de cazare, 5.600 de vouchere de bilete de avion, 22 de automobile, 35,5 tone de carne de porc, 1.700 de servicii de sănătate şi frumuseţe.
Top produse comandate
- băuturi, băcănie şi petshop (607.000 de comenzi)
- parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice (501.000)
- jucării şi articole pentru copii (360.000)
- electrocasnice mici şi mari (204.000)
- mobilă şi casă (193.000)
- telefoane, tablete şi gadget-uri (162.000)
- laptopuri, IT, birotică şi papetărie (124.000)
- TV, audio-video, gaming şi cărţi (115.000)
- fashion şi sport (103.000)
- bricolaj, grădină şi auto (109.000)
Sursa: Emag