Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primul camion electric din Ardeal, parcat sub Autostrada Transilvania

Routier European Transport (RET) Gilău este prima companie din Transilvania care a început să lucreze cu autocamioane electrice. Transportatorul de sub A3 își ridică, între timp, o clădire modernă, unde vor fi transferate birourile RET.

„Există o cerere din ce în ce mai mare pe piață din partea companiilor pentru un transport sustenabil, prietenos cu mediul; suntem obligați și de prevederile europene. Strategia noastră este de a combina transportul rutier electric de marfă cu cel feroviar. Ne dorim o lume cât mai verde și conectată”, spune Alexandra Bartolomei, director de marketing al RET. Volvo Trucks România (VTR) a livrat RET două camioane FH Electric. Cele două autotractoare cu câte șase pachete de baterii (capacitate totală 540 kWh) asigură o autonomie de până la 300 km. La ceremonia de livrare au participat președintele Volvo Trucks, Roger Alm; Robert Grozdanovski, vicepreședinte senior; Per Carlsson, vicepreședinte senior pentru strategie, digitalizare, IT și comunicare al companiei suedeze; Radu Andreșan – Sales Supervisor al RET.

Cele două camioane vor fi utilizate de RET pentru transport internațional 100% electric între Germania și România. Camioanele vor efectua părțile inițială și finală a transportului, partea de mijloc fiind pe calea ferată. Volvo Trucks este producătorul cu cele mai multe camioane electrice livrate în România. Primul FH Electric l-a cumpărat Blue River București, BRB și RET fiind singurii transportatori din țară care au achiziționat camioane electrice. Producătorul sudez vrea să înlocuiască toate cele 1,2 milioane de camioane Volvo din lume cu vehicule cu zero emisii (camioane electrice sau cu combustibil regenerabil HVO). În plus, consorțiul Volvo Trucks, Daimler, Tranton va construi 1.700 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice în Europa.

„Suntem a doua companie din România care va folosi camioane electrice, dar prima care va realiza transport 100% electric pe distanțe lungi. Acest lucru care ne permite să fim cu un pas mai aproape de visul nostru și să facem sustenabilitatea posibilă în toate privințele”, spun reprezentanții RET. Aceasta este o afacere de familie, orientată pe transport digital și ecologic. Acesta

și-a extins operațiunile în locații strategice din Europa, cu o prezență fizică în patru țări și conexiuni rutiere și feroviare. Compania deține o flotă de 152 de camioane care va ajunge la 180, dar și 900 de trailere și containere utilizate pentru o conexiune eficientă între Europa de Est și de Vest.

Afacerile grupului RET

2017: 17,3 mil. euro

2018: 25 mil. euro

2019: 24,9 mil. euro

2020: 26,2 mil. euro

2021: 35 mil. euro

2022: 54 mil. euro

2023: 78 mil. euro (estimare)

Conexiunile feroviare ale RET sunt Koln (Germania) – Curtici (România), Stuttgart (Germania) – Oradea (România), Duisburg (Germania) – Curtici (România), având plecări zilnice în ambele direcții. Principalele țări acoperite sunt Germania (vest, sud), Benelux, Franța (centru și nord).

Ruta triangulară dintre România, Germania și Italia, operabilă din acest an, va face diferența în Europa deoarece va îmbina transportul ecologic cu siguranța și eficiența în timp și costuri, susțin reprezentanții RET. Triunghiul este realizat între Curtici (România), Verona (Italia) și Duisburg (Germania).

Sistemul său multimodal verde bazat pe trenuri cu locomotive electrice reduce amprenta de CO2 cu până la 70%. Reducerea CO2 la RET prin folosirea serviciilor intermodale a fost de 12.273 tone în 2020, de 15.560 tone în 2021 și de 19.505 tone în 2022. Dacă în transportul stradal diesel se produc emisii de 4,55 tone, pentru cel electric sunt generate doar 0,56 tone, potrivit unei analize a RET. Compania a încheiat parteneriate cu mari universități pentru stagii de practică în ideea că educația devine esențială pentru transporturi bune în viitor. În relația cu Universitatea Tehnică din Cluj, RET oferă oportunități studenților de la transporturi, iar din acest an le acordă burse private celor de top.

Diesel, mai scump decât electric cu 15,7%      

Costuri                  Electric                  Diesel

Partea stradală       1.572 euro             4.167 euro

Partea feroviară     1.900 euro             0 euro

Costuri trailer        250 euro                167 euro

Overhead cost       105 euro                70 euro

5% margine           191 euro                220 euro

Preț total                4.018 euro             4.624 euro

Sursa: analiză RET

 

Călin POENARU

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Weinfest Mediaș - Christmas Edition I

Articolul următor

Digitalizare în turism: solicitările de autorizare, online

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share