Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Hotelul Cișmigiu, deținut de Hercesa România, un hotel de milioane

Hotelul Cișmigiu, deținut de Hercesa România, a înregistrat venituri de 1,9 milioane de euro și un grad de ocupare de peste 78% în primele 11 luni din 2023. În anul în care împlinește 111 ani de existență, Hotelul Cișmigiu a avut în procent de 40% turiști pe segmentul de leisure, iar 80% dintre vizitatori au fost străini.

Hotel Cișmigiu, parte a portofoliului Hercesa România din anul 2004, a înregistrat creșteri ale tuturor indicatorilor relevanți în 2023.  Veniturile au crescut cu 15% față de anul trecut, gradul de ocupare a fost de 78% comparativ cu 70% în 2022, Average Daily Rate (ADR) s-a majorat cu 15% față de 2019, iar gradul de dublă ocupare a fost de 1,4.

Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cișmigiu

„Pentru Hotel Cișmigiu, 2023 a fost cel mai bun an de până acum. Nu doar că ne-am revenit, dar am și depășit nivelul din 2019, un an de referință, înainte de pandemie, din perspectiva gradului de ocupare și al veniturilor”, a declarat Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cișmigiu. „Anul acesta procentul turiștilor de pe segmentul călătoriilor de plăcere a crescut la 40% din total, partea de business rămânând majoritară. La finalul lunii noiembrie au început să revină turiștii din Israel, o parte importantă a segmentului de leisure, după ce numărul lor scăzuse în octombrie, odată cu izbucnirea războiului”, a adăugat Mirela Cojocaru.

Segmentul evenimentelor corporate, deservit de Hotel Cișmigiu prin cinci săli de conferință cu capacități cuprinse între 30 și 70 de persoane și un amfiteatru, nu și-a revenit complet comparativ cu 2019, multe dintre aceste manifestări având loc în continuare în mediul online.

„Anul 2023 nu a fost lipsit de provocări, chiar dacă am consemnat, atât la nivel de piață, cât și în cazul Hotelului Cișmigiu, o creștere importantă. Revenirea bruscă de după pandemie a generat o criză a forței de muncă, care s-a diminuat considerabil pe acest segment în perioada 2020-2021, o dificultate cu care ne confruntăm și în prezent, alături de prețurile crescute ale energiei și nivelul ridicat al inflației. Ne așteptăm ca aceste provocări să existe și în 2024 și, în plus, deja vedem semnale ale diminuării bugetelor de călătorie pe segmentul corporate”, a precizat Mirela Cojocaru.

Hotel Cișmigiu cuprinde 60 de apartamente și este și un hub cultural, prin Librăria Humanitas, Institutul Cervantes și prin organizarea, în diversele spații ale clădirii, de expoziții ce cuprind lucrări de artă românească și gastronomic, prin Berăria Gambrinus de la parterul clădirii și Bistro Cișmigiu, operat de Stadio la etajul al șaselea.

Romeo Ghica, manager de operațiuni Hercesa România

„Hotel Cișmigiu a fost achiziționat de Hercesa în 2004 și îl menținem în portofoliu, deși business-ul de bază al companiei este cel rezidențial, prin proiectele pe care le dezvoltăm în estul și în vestul Bucureștiului, Vivenda Residencias, respectiv Stellaris Residencias. La 11 ani de la redeschiderea din 2012, Hotel Cișmigiu este un proiect de succes și ne dorim și alte investiții de acest fel, care deocamdată sunt încă dificile din cauza diverselor aspecte legale și administrative”, a declarat Romeo Ghica, manager de operațiuni al Hercesa România.

Hotelul Cișmigiu – repere istorice

 1912 – Inginerul Nicolae Pissiota începe construcția Palace Hotel, fiind autorul proiectului de rezistență, în vreme ce vărul său, arh. Arghir Culina, s-a ocupat de partea de de concepție și organizare a hotelului.

 1913 – Palace Hotel, cu 200 de camere, este inaugurat. 

 1941 – Se deschide, la parterul Palace Hotel, celebra Berărie Gambrinus.

 1948 – Hotelul este naționalizat și redenumit „6 martie”.

 1965 – Clădirea primește numele Hotel Cișmigiu.

 985 – Hotelul este închis din cauza degradării.

 1990 – Clădirea devine căminul studenților de la Academia de Teatru și Film.

 1995 – Hotel Cișmigiu este din nou închis din cauza degradării semnificative.

 2004 – Hercesa achiziționează Hotel Cișmigiu.

 2012 – Hotel Cișmigiu este redeschis și redat circuitului turistic și cultural, în urma unei investiții de 15 milioane de euro.

Hercesa în câteva date

În cei peste 45 de ani de experiență în sectorul imobiliar, Hercesa a dezvoltat și livrat peste 28.000 de locuințe în proiecte rezidențiale situate pe întreg teritoriul Spaniei. Începând cu 2004, transferă modelul de afaceri dezvoltat în Spania, adaptându-l la realitatea fiecărei țări: România, Portugalia, Bulgaria, Bulgaria, Republica Cehă, Maroc, Panama, Ecuador și Mexic. Hercesa acoperă intern toate aceste cerințe, deoarece înțelege că specializarea și pregătirea celor peste 450 de profesioniști asigură întotdeauna controlul și succesul în respectarea bugetelor și obiectivelor.

Această abordare 360º consolidează capacitatea companiei de a acționa rapid în toate etapele de dezvoltare, ceea ce permite optimizarea activității într-un mod eficient pe diferitele piețe imobiliare: rezidențială, comercială și industrială. Hercesa gestionează terenuri de 800.000 de metri pătrați în zone industriale și, în același timp, promovează și construiește hoteluri, centre comerciale, zone industriale, clădiri de birouri și centre pentru bătrâni. În plus, deține clădiri de locuințe în regim de închiriere, apartamente turistice și spații comerciale.

Hercesa România

Hercesa România activează de peste 19 ani în România, aducând experiența și garanția a peste 1.000 apartamente livrate cu succes în proiectul Vivenda Residencias. Compania a demarat în iunie 2023 lucrările de construcție la proiectul Stellaris Residencias, situat lângă stadionul Steaua din București, care va cuprinde 4.500 de apartamente. Prima fază a Stellaris Residencias va avea 482 de apartamente.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Economia și dinamica imobiliară se conturează cu semne de neliniște și incertitudine, ridicând unele preocupări legate de posibile tensiuni și modificări fiscale cu evoluții posibil negative, arată o analiză a agenției Blitz.

Ce ne așteaptă în piața imobiliară în 2024

Articolul următor
Banca din Cluj a introdus BT Go, o funcționalitate pentru aplicațiile de banking care ajută la emiterea și trimiterea automată a e-facturilor către agenția Națională de Administrare Fiscală.

Banca Transilvania se aliniază la facturarea electronică

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share