Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

O poveste de peste 300 de ani

De-a lungul a peste 300 de ani, vinurile familiei Știrbey au păstrat tradiția soiurilor pure, perpetuând rețete transmise din generație în generație. Povestea vinurilor este dublată de povestea familiei Kripp și strâns legată de rădăcinile familiei Știrbey, care au inspirat renașterea cramei.

Întâlnirea întâmplătoare între Ileana, nepoata prințesei Maria Știrbey, și Jakob Kripp, baron din Tirol, Austria, marchează astfel începutul unei povești de viață lungă, despre oameni, vinuri și momente care merită sărbătorite împreună.

Vin de viață lungă

Soiurile Prince Știrbey sunt sortimente de calitate, care păstrează autenticitatea rețetelor moștenite din generație în generație. Unul dintre criteriile de calitate ale unui vin este chiar păstrarea proprietăților (gust, textură) în timp, iar vinurile Cramei Știrbey sunt vinuri naturale, de viață lungă.

Crama este adeptă a soiurilor tradiționale, evoluate și adaptate la condițiile pedoclimatice ale unei podgorii. Vinificarea se face separat, producând numai vinuri din soiuri pure, pentru a scoate la iveală caracterul fiecărui soi în parte. Solul, climatul, flora și fauna, dar și tradițiile oamenilor care lucrează în vie influențează în mod esențial evoluția strugurilor și a vinului – dând fiecărei parcele de vie un alt caracter care poate fi sintetizat ca Terroir sau, într-un sens mai universal, ca Genius Loci – spiritul locului.

Unul dintre soiurile reprezentative cramei este chiar Crâmpoșia Selecționată, adaptat perfect la condițiile pedoclimatice din regiunea Drăgășani, blazonul domeniului Știrbey. Acest vin are o fructozitate fină și este ideal pentru ocazii de socializare.

Din 2004, crama exportă vinurile în diferite țări europene, ca de exemplu Germania, Austria, Polonia, Benelux sau Marea Britanie, dar și în țări renumite pentru producția de vin, precum Franța și Italia.

Un brand construit din istorie

Istoria, tradiția și prestigiul Familiei Știrbey se constituie în coloana vertebrală a acestui brand. Toate elementele, de la numele brandului și al cramei, până la rețetele folosite, soiurile cultivate și modelul de afacere, au evoluat din identitatea și rădăcinile acestei familii nobiliare.

Fugită dintr-o țară ostilă în 1969, Ileana Kripp redescoperă plaiurile natale în 1997, în luna de miere. Simte potențialul cramei și începe treptat planurile de renovare și redotare, pentru ca astăzi, la Drăgășani, vizitatorii să se poată delecta într-o adevărată oază de natură și eleganță.

Planuri de viitor

 Poveștile de viață se intersectează, ocazional, și cu povestea vinurilor preferate care devin, astfel, fini observatori ai evoluției noastre și ne sunt alături pentru a sărbători cele mai importante praguri. Poveștile de viață lungă, despre oameni, vinuri și momente fericite, sunt liantul care ne aduce împreună, eveniment cu eveniment, îmbogățindu-ne, completându-ne și oferind sens existenței noastre.

Pornind de la acest insight, crama își propune să scoată anul acesta în față poveștile fondatorilor, partenerilor și clienților, pentru a celebra tot ceea ce înseamnă astăzi Prince Știrbey.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Crișeni, satul cu aquapark de 21 de milioane de euro

Articolul următor

Primăria Șelimbăr: Nu se măresc taxele și impozitele locale nici în 2024

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share