Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiecte europene pentru IMM-urile din turism

Apelul de proiecte referitoare la Tranziția către un ecosistem mai durabil si mai rezilient, pentru creșterea competitivității IMM-urilor din turism: Transitioning to a more sustainable and resilient ecosystem – empowering tourism SMEs (SMP-COSME-2023-TOURSME-01), a fost lansat de Comisia Europeană.

Proiectele vor putea beneficia de un grant maxim ce variază între 1.700.000 și 2.125.000 euro pe fiecare proiect.

Proiectele așteptate pentru finanțare vor contribui, conform priorităților din Tourism Transition Pathway, la tranziția ecosistemului european de turism spre practici mai reziliente și mai durabile. Ele vor asigura:

  • Sprijin direct pentru proiecte inovatoare prezentate de terți, respectiv de IMM-uri,
  • Cursuri pentru formatori, astfel încât aceștia să poată deveni multiplicatori și apoi să continue instruirea pentru IMM-uri, privind reziliența și durabilitatea (economică, socială, ecologică);
  • Asistență tehnică, consiliere și consolidare a capacității pentru cel mai mare număr posibil de IMM-uri, bazate pe nevoile acestora, încercând să acopere o gamă geografică largă;
  • Colectarea celor mai bune practici cu scopul de a oferi factorilor de decizie politică dovezi empirice actualizate ale implementării priorităților stabilite în Transition Pathway for Tourism.

Apelul este gestionat de Agenția Executivă pentru Inovare și Întreprinderi Mici și Mijlocii (EISMEA).

Solicitanţii nu pot depune mai mult de o propunere în cadrul acestui apel, iar participarea la mai multe propuneri nu este permisă.

Obiectivele apelului

Obiectivul general al acestui apel pentru propuneri este de a îmbunătăți competitivitatea ecosistemului turistic, în special a IMM-urilor din acest domeniu. Scopul este de a sprijini IMM-urile pentru a deveni mai reziliente, construind capacitatea acestora de a realiza cu succes tranziția dublă către practici mai durabile, digitale și competitive.

Obiectivele specifice ale acestui apel pentru propuneri

  1. Colectarea de bune practici referitoare la schimbările relevante în ceea ce privește reziliența, digitalizarea și durabilitatea în cadrul IMM-urilor din ecosistemul turistic, cu scopul de a le disemina, inclusiv în rândul IMM-urilor din domeniul turismului.
  2. Organizarea de sesiuni de formare specifice pentru părțile interesate cheie din turism privind creșterea rezilienței, durabilității (în aspectele sale de mediu, social și economic), precum și digitalizarea ca facilitator pentru durabilitate. Scopul acestor sesiuni de formare este de a permite acestor părți interesate cheie să acționeze ca multiplicatori, devenind formatori și transferând cunoștințele în ecosistemele locale, cu scopul de a ajunge la un număr mare de IMM-uri din turism.
  3. Furnizarea de instruire personalizată pentru IMM-uri din domeniul turismului pentru a-și crește reziliența, durabilitatea (în aspectele sale de mediu, social și economic), precum și nivelul de digitalizare, în special în ceea ce privește instrumentele și strategiile de management pentru creșterea durabilității, consultanță privind certificarea și finanțarea disponibilă care contribuie la aceste obiective.
  4. Sprijinirea IMM-urilor din ecosistemul turistic pentru a dezvolta și implementa noi strategii de afaceri, noi produse și abordări intersectoriale care promovează și sporesc practicile reziliente în activitățile lor curente.

Teme și priorități

Acțiunile propuse în cadrul acestui apel trebuie să promoveze următoarele teme (lista nu este exhaustivă):

  • Promovarea diversificării în oferta turistică prin:
  • Implementarea de modele de afaceri diversificate;
  • Abordarea sezonalității și a fluctuațiilor în fluxurile sezoniere de turiști, fie pe tot parcursul anului, fie pe întreg teritoriul;
  • Orientarea către diferite segmente de piață, cum ar fi tipurile de clienți, originea clienților și sursele de venit;
  • Colaborarea cu o varietate sporită de furnizori.
  • Încurajarea experiențelor de turism regenerativ care respectă autenticitatea ofertei locale de turism, contribuind în același timp la bunăstarea comunităților gazdă și promovând turismul cultural care cuprinde atât patrimoniul cultural tangibil, cât și cel intangibil.
  • Sprijinirea regiunilor îndepărtate și rurale din UE, cu provocările specifice.

Activitățile care pot fi finanțate

Acțiunile propuse trebuie să contribuie la tranziția ecosistemului turistic european, oferind atât suport direct, cât și suport indirect, fie prin consultanță, fie financiar.

  1. Colectarea de bune practici și sensibilizarea cu privire la schimbările relevante în ceea ce privește reziliența, digitalizarea și durabilitatea în rândul IMM-urilor din ecosistemul turistic.
  2. Dezvoltarea capacităților pentru părțile interesate cheie din turism (formarea formatorilor), cum ar fi asociațiile de afaceri, organizațiile de gestionare a destinațiilor și autoritățile publice, pentru a continua conștientizarea și diseminarea cunoștințelor în ecosistemele turistice (activități de “formare a formatorilor”).
  3. Consilierea și activitățile personalizate de consultanță, precum și suportul tehnic pentru un număr cât mai mare de IMM-uri din anumite sub-sectoare turistice, în funcție de nevoile lor, și din cât mai multe regiuni geografice. Aceste activități includ consultanță în domeniul managementului privind măsurile durabile, alfabetizarea digitală sau implementarea de soluții dovedite eficiente pentru tranziția turismului UE (de exemplu, certificarea Ecolabel/EMAS).
  4. Schemă de sprijin direct pentru IMM-uri din domeniul turismului pentru dezvoltarea de noi modele de afaceri, proiecte care creează/promovează noi produse și cooperare intersectorială, având ca scop proiecte care pot crește reziliența și dezvolta oferta turistică cu alte ecosisteme (cultură, agroalimentar, construcții, economie socială și de proximitate, textile, doar pentru a enumera câteva).

Aspecte financiare

Bugetul disponibil al apelului de proiecte este de 8.500.000 euro și se așteaptă să fie finanțate 4 proiecte. Grantul maxim acordat poate fi între 1.700.000 și 2.125.000 euro per proiect.

Participanți eligibili și consorții

Pentru a fi eligibili, solicitanții (beneficiari și entități afiliate) trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să fie entități juridice (organizații publice sau private);
  • să fie înființate într-una dintre țările eligibile, respectiv: Statele Membre ale UE (inclusiv țările și teritoriile de peste mări) sau țări non-UE (țările SEE și țările asociate la Programul Pieței Unice)

Propunerile trebuie să fie depuse de un consorțiu de solicitanți (beneficiari; nu entități afiliate), care respectă următoarele condiții:

  • minimum cinci (5) și maximum opt (8) entități independente din minimum trei (3) țări diferite eligibile;
  • minimum două (2) organizații de susținere a afacerilor din două (2) țări diferite eligibile;
  • minimum două (2) organizații de gestionare a destinațiilor din două (2) țări diferite eligibile;
  • minimum o (1) instituție de formare cu funcția principală de formare sau cercetare, cum ar fi o instituție de învățământ, universitate, centru de formare sau centru de cercetare.

Fiecare consorțiu trebuie să suțină minimum 30 de proiecte de colaborare. Proiectele vor cuprinde cel puțin două zone geografice, cel puțin șase proiecte în fiecare zonă geografică și cel puțin patru țări eligibile diferite.

Zonele geografice sunt definite după cum urmează 

Zona 1: Croația, Cipru, Franța, Grecia, Italia, Malta, Portugalia, Spania; •

Zona 2: Austria, Belgia, Germania, Luxemburg, Olanda, Irlanda; •

Zona 3: Bulgaria, Cehia, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Polonia, România;

Zona 4: Danemarca, Estonia, Finlanda, Letonia, Lituania, Suedia;

Zona 5: țări care nu sunt eligibile pentru UE.

Durata proiectelor este între 30 și 36 de luni.   

Propunerile pot fi depuse de un consorțiu, până la data de 21 februarie 2024.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fondurile europene – cheia succesului la Oradea

Articolul următor

Vom avea un Campionat Național de Zacuscă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share