Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Unde vor circula trenurile electrice PESA în Transilvania și Banat

Județele Cluj, Brașov, Bistrița-Năsăud, Harghita, Covasna, Arad sau Timiș sunt vizate pentru ramele electrice achiziționate de Autoritarea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Ramele electrice PESA cu 224 de locuri au o viteză de deplasare de până la 160 km/h | Foto: MTI

Cluj, Brașov, Bistrița-Năsăud, Harghita, Covasna, Arad, Timiș sunt vizate pentru ramele electrice regionale (RE-R) achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

“A avut loc celui mai important contract pentru achiziție feroviară din istoria României, 62 RE-R pentru trenurile metropolitane, de scurt parcurs, cu compania PESA (Polonia). Achiziția este împărțită în trei loturi. Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători.

Caracteristicile tehnice ale RE-R sunt viteză de deplasare până la 160 km/h, 224 locuri, acces și locuri pentru persoane cu dizabilități, spații pentru biciclete, sisteme digitale de informare a călătorilor, prize de încărcare, inclusiv USB, internet Wi-Fi”, a detaliat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) Irinel Scrioșteanu.

“Contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional. Livrarea trenurilor se va face într-un interval de 24 luni (prima ramă) şi 36 luni (ultima ramă), respectiv început 2026 – început 2027.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri UE nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. În ultima perioadă au fost contractate 119 trenuri electrice pentru România, iar din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea ARF, urmează noi proceduri de licitație pentru achiziții de material rulant – trenuri și locomotive”, a anunțat Scrioșteanu.

Repartizarea noilor rame 

20 trenuri electrice (960 milioane lei):

  • București Nord – Ploiești Sud – Adjud
  • Iași – Pașcani – Suceava
  • Bacău – Pașcani

23 trenuri electrice (1,1 miliarde lei):

  • Brașov – Gheorgheni
  • Arad – Timișoara – Caransebeș
  • Huedin – Cluj – Bistrița

19 trenuri electrice (931 milioane lei):

  • București Nord – Ploiești Vest – Brașov
  • București Nord – Roșiori
  • București Nord – București Obor / Fundulea
  • Constanța – Fetești

Sursa: MTI

Vor circula pe 10 rute electrificate

“Noile trenuri sunt destinate îmbunătățirii serviciilor de transport călători de scurt parcurs în România. Ele vor circula pe 10 rute electrificate. Acestea vor deservi mai multe centre urbane mari din toate regiunile României: Constanța, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași, Suceava, Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița, la care se adaugă municipiul București.

Achiziționarea acestor trenuri este finanțată prin Fondul European de Modernizare (în urma unui proiect coordonat de MTI în vara anului trecut). Aceasta face posibil ca ARF să utilizeze fondurile disponibile prin PT 2021-2027 pentru achiziția altor 60 de trenuri electrice. Următoarele trenuri achiziționate vor deservi și alte municipii”, a spus ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Gilbert & Gaillard International Challenge (GGIC), competiție organizată de Wine Tasting and Trading Hong Kong, a anunțat rating-urile obținute de mai multe vinuri produse în orașul Șimleu Silvaniei.

Vinurile de Șimleu au luat 11 medalii la Gilbert & Gaillard Challenge

Articolul următor

Cetatea Ineului va fi redată circuitului turistic până la finalul anului 2024

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share