Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Summit Agro România, hub-ul din care se implementează soluțiile agricole japoneze în Balcani

Înființată în 1997, Summit Agro România, companie ce aparține grupului Sumitomo Corporation – a devenit din 2016 un “hub” ce coordonează întreaga activitate de comercializare a produselor de protecție a plantelor, fertilizanți și adjuvanți în România, Bulgaria, statele din fosta Iugoslavie și Republica Moldova, contribuind prin numărul și diversitatea produselor și serviciilor din portofoliu la prosperitatea agricultorilor români.

 

Istoricul prezenței românești și portofoliul de produse

Summit Agro România, subsidiară a Sumi Agro Europe, o companie cu peste 1.000 de angajați aparținând grupului japonez Sumitomo Corporation, a fost înființată în 1997, iar din 2016 a devenit coordonatorul activităților de comercializare a produselor pentru protecția plantelor în Balcani.

Este singura companie 100% japoneză cu o tradiție de peste 26 de ani pe piața de agribusiness din România. Are un portofoliu bine dezvoltat ce aduce fermierilor din România produse pentru protecția plantelor, fertilizanți și adjuvanți care au la bază molecule realizate de producători din Japonia, și nu numai, aspect care a permis companiei să devină cunoscută la nivel european și numărul 1 pe anumite segmente de piață din România.

De asemenea, din 2021, Summit Agro România oferă și servicii de consultanță în asigurări, cu pachete personalizate pentru culturi, animale, păsări, albine, pești, protejarea angajaților, clădirilor și utilajelor, precum și asigurări generale de persoane, locuință, auto, voiaj, sănătate, viață, economii etc.

Summit Agro este o companie fondată pe tehnologie și dezvoltarea soluțiilor eficiente, pe inovație și creativitate, în pas cu noile tendințe. Compania are alianțe strategice și investiții în Nippon Soda Co, dar și în Sipcam Oxon Spa, pentru a acoperi mai eficient piețele europene și a deservi mai bine fermierii din aceste țări, precum și în Futureco Bioscience Spania, care ajută la minimizarea impactului agriculturii asupra mediului înconjurător, un mai bun răspuns la nevoile societății moderne, cu soluții agricole biologice de stimulare a plantelor și control al dăunătorilor

.

Printre mărcile cele mai cunoscute pe care compania le comercializează în România, din portofoliul de peste 50 de produse omologate, putem aminti: insecticidele Mospilan 20 SG/Krima 20 SG, Inazuma, Trika Expert, fungicidele Cyflamid 5 EW, Zetanil/Lieto, Triumf 40 WG, erbicidele Click Pro și Click Trio, Pledge 50 WP, fertilizanții Fertigofol Ultra și Sulfomax Fluid.

Începând cu 2018, Summit Agro consolidează și o gamă de produse BIO – Seipro (“sei” venind de la seicho, în limba japoneză – creștere și “pro” – ca simbol al profesionalismului și grijii pentru natură), urmând și anticipând trendurile din industrie, oferind fermierilor soluții, inclusiv pentru agricultura organică – BIO. La ora actuală, gama înglobează șapte produse de excepție, pentru o paletă largă de culturi, precum fertilizantul Shigeki, biostimulatorul Kaishi sau insecticidul NoFly.

Parteneriat „win-win” între specialiștii Summit Agro și fermieri

În toți acești ani, echipa Summit Agro România a evoluat și continuă să evolueze, adaptându-și structura la nevoile unui business care să răspundă solicitărilor pieței, focusul ei în 2024 fiind să ofere produse performante, de înaltă calitate, precum și servicii dedicate, adaptate partenerilor și fermierilor din România.

Summit Agro pune produsele sale la dispoziția fermierilor din România prin intermediul partenerilor săi – distribuitori profesioniști, care dispun de logistică modernă (depozite, mijloace de transport speciale) și de echipe tehnice și comerciale foarte bine pregătite, ce vin în sprijinul fermierilor cu soluții tehnice, specifice fiecărei culturi, în funcție de condițiile pedo-climatice.

Echipa Summit Agro România este direct implicată, împreună cu echipele tehnice ale distribuitorilor, în organizarea de lansări de produse noi, simpozioane tehnice sau loturi demonstrative, unde fermierilor li se oferă informații tehnice amănunțite despre calitatea și avantajele produselor, precum și integrarea lor în tehnologiile specifice fiecărei ferme.

 

 

“Nicăieri în Europa de Vest nu am întâlnit, ca în România ultimilor 30 de ani, o asemenea generație de oameni de afaceri care, în condiții dificile, au reușit să creeze valoare în comunitățile din care fac parte. Ei și-au asumat rolul statului, devenind centre de excelență în tehnologie, în producție, devenind cei mai importanți angajatori din zonele lor. Productivitatea este de multe ori superioară multinaționalelor cu care se află într-o concurență inegală, întrucât nu dispun de aceleași resurse. Sunt convinsă că dacă statul român va putea să susțină aceste centre de excelență în afaceri, ele se vor dezvolta și vor crea niște branduri și pe piața externă. Agricultura trece printr-o multitudine de schimbări structurale în toate țările europene și sunt onorată să conduc compania Summit Agro în aceste vremuri. Toată echipa noastră contribuie pozitiv la această nouă lume în agricultură și va fi în slujba fermierilor, respectând provocarea societății civile referitoare la construcția unei Europe moderne, într-un mediu sănătos, pentru noi și copiii noștri”.

Dr. Ing. Patricia Maria Știrbu,

Președinte Summit Agro România, Bulgaria, Adria și Republica Moldova

 

“Îmi plac produsele de la Summit Agro pentru că, într-adevăr, nu am avut cazuri să scrie pe prospect un lucru și realitatea să fie alta. Au fost foarte eficiente (și) se vede.

Ing. Dimitrie Muscă – Combinatul Agroindustrial Curtici

Cultura, pilonul major care consolidează legăturile dintre state

Ca parte din responsabilitatea socială față de locul în care își desfășoară activitatea și față de oameni, Summit Agro România a decis să sprijine, în calitate de partener, diverse proiecte culturale.

E.S. Hiroshi Ueda, Ambadadorul Japoniei în România (la momentul evenimentului), Dr. Ing. Patricia Maria Știrbu, Ștefan Tóth, Thurzó Sándor József

Generând o frumoasă tradiție culturală, în spiritul propriu de a arăta respectul față de pământ, față de trecut și încrederea în viitor, dar și față de originile sale nipone, Summit Agro România, împreună cu Asociația Internațională de artă fotografică – Euro Foto Art, a organizat la Palatul Parlamentului expoziția internațională de fotografie “România Pitorească”, cu scopul declarat ca publicul român și japonez să redescopere, să retrăiască și să se reîndrăgostească de spațiul carpato-danubiano-pontic. Instantanee despre tradiții ancestrale românești, nuanțe, planuri și viziuni, oameni și locuri pulsând de viață, de uimire, de bucurie, de plăcere și de multiple revelații, au fost dezvăluite, astfel, în premieră în România.

De asemenea, “Tradiții populare din România și Japonia”, a fost expoziția internațională organizată în toamna anului trecut în colaboarare cu Asociația Internațională Euro Foto Art, Clubul Fotografic Nufărul din Oradea, Federația Internațională de Fotografie din Matsuyama și Fotoclubul Dunărea Japoneză, ce a reunit 100 de fotografii realizate de artiști din România și Japonia, constituindu-se într-un pilon major care consolidează legăturile dintre cele două țări.

Și cum vinul de calitate se face în vie, de a cărei sănătate se ocupă Summit Agro România, o altă expoziție internațională de mare succes, concretizată și cu editarea unui album de excepție cu lucrările premiate, a fost “Via, vinul și bucuria de a trăi”.

Totodată, expozițiile unice, organizate de Asociația Internațională Euro Foto Art în parteneriat cu Summit Agro România sunt prezentate, din anul 2022, în premieră națională, în baza protocolului încheiat cu Oradea Transport Local SA, pe ecranele mijloacelor de transport în comun din Oradea, oferind astfel publicului călător un ambient cât mai plăcut.

Cultura și Civilizația vinului

Asociația pentru Cultura și Civilizația Vinului Millésime a fost înființată în Oradea, în anul 2010, cu rol de educare a consumatorilor, promovarea culturii și civilizației vinului și bineînțeles promovarea unui consum responsabil.

Astfel, în fiecare an este organizat în Cetatea Oradea, în parteneriat cu Asociația pentru Cultura și Civilizația Vinului Millesime, Salonul de Vinuri care a devenit punctul de atracție al iubitorilor de bun gust, postgust, terroir, convivialitate și poveste despre struguri și, mai ales, al pasionaților de vinuri românești.

Și pentru ca și noua generație să fie bine informată, compania Sumit Agro, pentru a asigura anvergura, a devenit unul dintre cei mai importanți parteneri la nivel național în proiectul ce presupune un pachet de publicaţii şi evenimente care se vor distribui şi desfăşura în principalele centre universitare din România.

 

Articol publicat în ediția tipărită cu nr. 127 a revistei Transilvania Business (22 martie-16 aprilie 2024), în capitolul special dedicat investițiilor și companiilor japoneze din România, proiect ocazionat de Ziua Națională a Japoniei

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

COVER STORY. Angajament pentru excelență. Wise Finance Solutions

Articolul următor

Fan Container, un nou brand lansat de producătorul băcăuan Containere FDC

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share